• vadskajaghetadå

När skämde ett barn ut dig som mest?

Kanske konstigt formulerat av mig.
    men jag undrar när ett barn skämde ut dig som mest, och vad hände?

kan vara ditt/dina/syskonbarn/kompis barn etc

• Svar på tråden När skämde ett barn ut dig som mest?
  • Rååsa Smurfen
    sannispannisen skrev 2009-06-07 01:04:57 följande:
    Sambon tog hem en arbetskompis från afrika.Jag sa till 4-åringen at han inte skulle fråga varför han är svart.Hur jävla dum får man vara??det första han frågade var varför han är svart.Jag tänker aldrig mer lita på sonen!
    hade varit bättre att inte säga någonting alls  och frågar han ändå så är det ju inget pinsamt utan  bara att förklara för på ett enkelt och odramtiskt sätt.
    Nu bäddade du för frågan innan mötet.
    Henrik33 skrev 2009-06-07 01:02:59 följande:
    Gäller bara att hålla med. Jaja visst är det en apa... Sen snabbt byta samtalsämne.
    eller hur ..
    Att barn skulle kallar en  färgad man för apa  känns inte naturligt ,då har de nog fått det från någon vuxen från början .
    Neger känns inte heller okej för mig ,skulle aldrig tycka det var okej om mina barn kallar någon neger.
  • vadskajaghetadå
    Miss Daisy skrev 2009-06-07 01:14:23 följande:
    Det värsta som har hänt var när jag hade träffat en kille och han fick träffa min son för första gången (jag var ensamstående). Vi var på Grönan hela dan och sen ville väl sonen berätta nått kul för att imponera på killen och säger: "Vet du vad, en gång var min mamma jättedålig i magen och sprang till toaletten men allt bajset kom på golvet".Det är det mest pinsamma nån av mina barn någonsin har sagt.En annan grej som hände för ett par veckor sedan, fast den här gången var det yngsta sonen: Vi gick in till en videobutik där det jobbade en väldigt tjock kille i kassan. Jag frågade om en film och min son tittar på killen och säger jättehögt: "Gud va tjock han är mamma". Det syntes att killen tog åt sig fast han försökte låtsats som han inte hörde.
    HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA!!!!!!!!!!
  • vadskajaghetadå
    Rååsa Smurfen skrev 2009-06-07 01:16:38 följande:
    hade varit bättre att inte säga någonting alls  och frågar han ändå så är det ju inget pinsamt utan  bara att förklara för på ett enkelt och odramtiskt sätt.Nu bäddade du för frågan innan mötet. eller hur ..Att barn skulle kallar en  färgad man för apa  känns inte naturligt ,då har de nog fått det från någon vuxen från början .Neger känns inte heller okej för mig ,skulle aldrig tycka det var okej om mina barn kallar någon neger.
    Inte för att vara taskig (jag själv har aldrig nånsin sagt att en svart ser ut som en apa)

Men vissa svarta kan påminna om apor.
    De som har väldigt stora öron och näsor.

*känner tomaterna komma farandes*

Neger säger jag aldrig, tänker inte ens ordet.

Jag är ganska säker på att sonen hade frågat det ändå, han brukar fråga oss varför folk ser ut på olika vid. T. ex varför man är svart.
  • Rååsa Smurfen

något som jag tycker är pinsamt är när min tvåriga dotter frågar högt "mamma är det en farlig gubbe " just bredvid en äldre man ...

• Indillia
    Miss Daisy skrev 2009-06-07 01:14:23 följande:
    Det värsta som har hänt var när jag hade träffat en kille och han fick träffa min son för första gången (jag var ensamstående). Vi var på Grönan hela dan och sen ville väl sonen berätta nått kul för att imponera på killen och säger: "Vet du vad, en gång var min mamma jättedålig i magen och sprang till toaletten men allt bajset kom på golvet".Det är det mest pinsamma nån av mina barn någonsin har sagt.
    Aouch, vad pinsamt! Haha!
  • vadskajaghetadå
    Rååsa Smurfen skrev 2009-06-07 01:19:36 följande:
    något som jag tycker är pinsamt är när min tvåriga dotter frågar högt "mamma är det en farlig gubbe " just bredvid en äldre man ...
    Ha ha ha!! eller varför inte en ful gubbe
  • Indillia

Vi gick genom parken en sommar och där låg en tjej som solade topless varvid dottern utbrister:
    "Mamma, hon har ingen bh på sig!"
    Jag: "Nej, det har hon inte.."
    Dotter: "Men man ser hennes bröst! Maammaaa!! Varför visar hon brösten??!! Hon är nästan naakeen!!"

Tjejen tog på sig bikiniöverdelen.

• Rååsa Smurfen
    sannispannisen skrev 2009-06-07 01:19:00 följande:
    Inte för att vara taskig (jag själv har aldrig nånsin sagt att en svart ser ut som en apa)Men vissa svarta kan påminna om apor.De som har väldigt stora öron och näsor.*känner tomaterna komma farandes*Neger säger jag aldrig, tänker inte ens ordet.Jag är ganska säker på att sonen hade frågat det ändå, han brukar fråga oss varför folk ser ut på olika vid. T. ex varför man är svart.
    har faktiskt aldrig tyckt att nån mörk hyad liknat en apa men ,men skit i det
    Han hade kanske frågat men ,barn är lite roliga om man säger att de absolut inte ska göra dit eller danten så kan man sätta sig i backen på att de gör det
    Läste någonstans att barn lyssna inte på ordet INTE i en menning , vilket ge motsatt resultat av det man önskar
  • Nennnie

Detta hände inte mig, utan min mamma och min lillasyster. De åkte i en proppfull buss... min lillasyster släpper en fis som luktar ILLA!!! Och så säger hon "Men mamma. sluta fisa!!"

Efter detta var min mor tveksam till att åka buss med henne igen, haha!!

Svar på tråden När skämde ett barn ut dig som mest?