När skämde ett barn ut dig som mest?
Kanske konstigt formulerat av mig.
men jag undrar när ett barn skämde ut dig som mest, och vad hände?
kan vara ditt/dina/syskonbarn/kompis barn etc
Kanske konstigt formulerat av mig.
men jag undrar när ett barn skämde ut dig som mest, och vad hände?
kan vara ditt/dina/syskonbarn/kompis barn etc
våran snart 3åriga tjej har inte sagt så mycket pinsamt - än.
men en dag när vi va i affären så fick hon syn på en liten bebis och sa: "Titta, annan gubbe!"
pappan till bebisen svarade med "mycket har han blivit kallad, men aldrig gubbe!" och såg nästan lite förnärmad ut :P
vi kallar ju lillebror för lilla gubben här hemma, men utan "lilla"blir det liksom inte lika gulligt längre :P
När han var ett år pekade han på en utvikningsbrud som var på bild vid kassan i en butik och sa glatt "MAMMA!"
Jag tycker det är pinsamt att sonen ALLTID ta mig 17 måste veta vad folk heter!!
Jag som är sjukt dålig på namn komer mycket sällan ihåg, och senast satt vi och åt på ett ställe där ett par sitter brevid och nysligen sagt hej och hur mår ni och lite sånt...
Vi BORDE känna till deras namn, men i stället försöker vi få tyst på sonen som hela tiden frågat HÖGT vad dom brevid heter.
(vi var dessutom ensamma på stället)
Senast råkade jag få syn på en chokladbit som jag minns att jag packade ner i kassarna, på vägen ut i centrumet måste sonen hela tiden påtala att VI INTE ALLS KÖPSTE NÅN CHOKLAD!!! MAMMA!!!!
När jag inser att det inte är sonen som stoppat ner den i butiksvagnen (vilket jag trott)
Och var för dum för att gå tillbaka och lämna in den så att personen som glömt den på banden kunde få tillbaka den.
Jag passade min systerson när han var två år, och vi var på stan och åt glass, satt på en parkbänk precis mitt i stan, Då han drar ner heeela linnet på mig så alla som går förbi glor ju automatiskt på mina tuttar! och jag håller om min systerson med ena handen och glassen i den andra, så jag kunde ju inte rätta till det snabbt som attan heller:P det var rätt pinsamt
Vår son hade en bröstperiod när han var runt 2 år. En dag hittade han en porrtidning som han glatt tittade igenom och "klappade" på alla brösten...
Jag bar omkring på bebisdottern på T-centralen igår och upptäckte plötsligt att hon dragit i linnet lite väl mycket. Hur länge jag gått omkring och flashat bröstet vet jag inte.