• vadskajaghetadå

När skämde ett barn ut dig som mest?

Kanske konstigt formulerat av mig.
    men jag undrar när ett barn skämde ut dig som mest, och vad hände?

kan vara ditt/dina/syskonbarn/kompis barn etc

• Svar på tråden När skämde ett barn ut dig som mest?
  • Indillia
    Nennnie skrev 2009-06-07 01:28:54 följande:
    Detta hände inte mig, utan min mamma och min lillasyster. De åkte i en proppfull buss... min lillasyster släpper en fis som luktar ILLA!!! Och så säger hon "Men mamma. sluta fisa!!" Efter detta var min mor tveksam till att åka buss med henne igen, haha!!
  • vadskajaghetadå
    Indillia skrev 2009-06-07 01:26:08 följande:
    Vi gick genom parken en sommar och där låg en tjej som solade topless varvid dottern utbrister: "Mamma, hon har ingen bh på sig!"Jag: "Nej, det har hon inte.."Dotter: "Men man ser hennes bröst! Maammaaa!! Varför visar hon brösten??!! Hon är nästan naakeen!!"Tjejen tog på sig bikiniöverdelen.
    Rååsa Smurfen skrev 2009-06-07 01:27:54 följande:
    har faktiskt aldrig tyckt att nån mörk hyad liknat en apa men ,men skit i det Han hade kanske frågat men ,barn är lite roliga om man säger att de absolut inte ska göra dit eller danten så kan man sätta sig i backen på att de gör det Läste någonstans att barn lyssna inte på ordet INTE i en menning , vilket ge motsatt resultat av det man önskar
    tack det ska jag komma ihåg
  • Freiya

våran snart 3åriga tjej har inte sagt så mycket pinsamt - än.
    men en dag när vi va i affären så fick hon syn på en liten bebis och sa: "Titta, annan gubbe!"
    pappan till bebisen svarade med "mycket har han blivit kallad, men aldrig gubbe!" och såg nästan lite förnärmad ut :P
    vi kallar ju lillebror för lilla gubben här hemma, men utan "lilla"blir det liksom inte lika gulligt längre :P

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Syrenia

När han var ett år pekade han på en utvikningsbrud som var på bild vid kassan i en butik och sa glatt "MAMMA!"

• vadskajaghetadå

Jag tycker det är pinsamt att sonen ALLTID ta mig 17 måste veta vad folk heter!!

Jag som är sjukt dålig på namn komer mycket sällan ihåg, och senast satt vi och åt på ett ställe där ett par sitter brevid och nysligen sagt hej och hur mår ni och lite sånt...
    Vi BORDE känna till deras namn, men i stället försöker vi få tyst på sonen som hela tiden frågat HÖGT vad dom brevid heter.
    (vi var dessutom ensamma på stället)

Senast råkade jag få syn på en chokladbit som jag minns att jag packade ner i kassarna, på vägen ut i centrumet måste sonen hela tiden påtala att VI INTE ALLS KÖPSTE NÅN CHOKLAD!!! MAMMA!!!!

När jag inser att det inte är sonen som stoppat ner den i butiksvagnen (vilket jag trott)

Och var för dum för att gå tillbaka och lämna in den så att personen som glömt den på banden kunde få tillbaka den.

• elinasteen

Jag passade min systerson när han var två år, och vi var på stan och åt glass, satt på en parkbänk precis mitt i stan, Då han drar ner heeela linnet på mig så alla som går förbi glor ju automatiskt på mina tuttar! och jag håller om min systerson med ena handen och glassen i den andra, så jag kunde ju inte rätta till det snabbt som attan heller:P det var rätt pinsamt

• Indillia

Vår son hade en bröstperiod när han var runt 2 år. En dag hittade han en porrtidning som han glatt tittade igenom och "klappade" på alla brösten...

• Indillia

Jag bar omkring på bebisdottern på T-centralen igår och upptäckte plötsligt att hon dragit i linnet lite väl mycket. Hur länge jag gått omkring och flashat bröstet vet jag inte.

• Miss Daisy
    sannispannisen skrev 2009-06-07 01:23:36 följande:
    SJUKT pinsamt!!! jag hade dött.
    Det gjorde jag nästan också. Faktiskt blev jag så chockad att jag bara tog min son och sprang därifrån mer eller mindre, och tänkte att jag får väl strunta i den killen för jag kommer aldrig klara av att se honom igen.
    Men på kvällen ringde han och sa att han förstod att det hade varit pinsamt för mig men han ville att jag skulle veta att det var OK och detsamma hade hänt honom en gång. Så han var mkt förstående.
  • Downer
    sannispannisen skrev 2009-06-07 01:06:34 följande:
    Gissa vad sonen har lärt sig utav alltihop??? - man ska inte säga saker så att folk hör, man kan säga det när dom har gått. Ämen för fan altså vilket misslyckande!!!
    Hehe, fast det är ju å andra sidan helt normalt av honom att ha funderingar och frågor. Hellre att han frågar dig efteråt, än att han frågar personerna direkt. :)
    Miss Daisy skrev 2009-06-07 01:14:23 följande:
    "Vet du vad, en gång var min mamma jättedålig i magen och sprang till toaletten men allt bajset kom på golvet". Det är det mest pinsamma nån av mina barn någonsin har sagt.
    Helt underbart! Precis så fel tillfälle och fel person att säga det till så att det blir rätt ändå! Eller nåt.. Shit, haha.

Det mest pinsamma jag kan komma på som den unge herren i vårt hushåll har utsatt mig och hans mamma för är att han under en dans/teateruppvisning i kyrkan på julavslutningen utförde en väldigt... speciell dansrörelse. Temat var vinter, och alla grabbarna i förskoleklassen stod på rad och skulle låtsas att de åker snowboard. Vår unge herre står sist i raden, vänd mot närmaste snowboardåkare och höftar till rejält under en rejäl stund mot den andre grabbens rumpa, fram och tillbaka, med armarna spända nedåt, samtidigt som han vänder ansiktet mot publiken och levererar ett, som man skulle säga på engelska, rejält "shit eating grin". Ett, för honom, solklart exempel på hur man gör när man åker snowboard.

Det blev inte bättre av att hela publiken (klass 1-9 samt föräldrar och lärare) håller på att bryta ihop av skratt - då juckar han på ännu mer! Jag och hans mamma sitter i publiken och känner mest att vi vill sjunka genom jorden och hoppas att hans gammelfarmor inte har samma snuskiga fantasi som resten av publiken har.

I efterhand, när skammens rodnad hade lagt sig, kändes det dock mer synd att ingen av oss filmade framträdandet. Hade varit ett perfekt utpressningsmaterial att ha i framtiden när han blir äldre..
Svar på tråden När skämde ett barn ut dig som mest?