• Sockerbiten

Jobbiga grannar? skriv av dig här!

hejsan svejsan!
    har precis läst en tråd om en som hade problem med en jobbig granne, och kom att tänka på att det kunde kanske vara bra eller med en tråd där man skan skriva av sig om sina jobbiga grannar! så kan vi stötta varandra oxå och om inte annat kan det kanske bli lite kul oxå, med tanke på hur mycket galna grannar det verkar finnas!

Jag bor i radhus så jag har inga grannar ovanpå eller så, men däremot har jag grannar runt om, dom värsta är dom som parkerar bilen mitt i den gången som är framför huset, gången är ungefär lika bred som en bil så det finns inte en chans att komma förbi, på sommaren är det inte så himla farligt för då kan man gå ut i gräskanten men på vintern måste man klättra runt i snövallarna, det är INTE så kul, men värst är dom som står och tvättar sin STORA jäkla husbil mitt ivägen i flera timmar ibland hela dagar! Och dom som rastar sina hundar neranför våran trapp typ, en kärring lät sin hund pinka på en grannes dotters moppe, hon fick en redig utskällning av pappan men hon fattade inte det för senare hörde jag att hon sagt till sin man att grannen nog var arg på mopeden.. hur dum får man bli? Sen har vi fisförnäma grannarna i huset neranför, dom gnäller om man inte klippt gräset på två veckor o sånt men dom bryr jag mig inte så mycket om, hon får hållas på o klaga bäst hon vill, vi klipper vårat gräs när det passar oss..

vad har ni för jobbiga grannar då?
    /sockerbiten

• Svar på tråden Jobbiga grannar? skriv av dig här!
  • Turboplingen

När jag bodde hemma hos mina föreldrar så flyttade det in en granne som verkade jätte trevlig.
    Men året innan jag flyttade så ändrades den bilden helt.
    Han går upp till alla grannar för att höra skvaller och skvallra om andra grannar, när han ser att någon meckar bil så går han dit och ska prata under hela tiden man meckar.. och ge komentarer..
    Sen det värsta jag varit med om ang han, det är att han tagit sin lastbil och bundit fast rep mellan den och en bil som han tyckte stog för nära "hans lastbilsparkering" (han har ingen sådan utanför huset), så den tog han och slet bort där ifrån.
    Sen hade vi en kontejner (stavning) för att vi skulle rensa hemma.
    Han undrade om han fick slänga saker där, vi sa nej för vi ville få plats med vårt skit. Ja dagen efter hade han slängt saker där ändå, vilket han fick tillbaka..
    Min pappa hade slängt en gammal dörr ram vid parkeringen som han skulle ta dagen efter, ja när han kom ner hade snubben staplat upp den med stenar..
    Listan kan bli längre.. Han va inte populär på gatan av nån.. kanske därför han flyttade efter oss..

• zuperduperme

vi bor i bostadsrätt och i trappuppgången är det 9 lägenheter. i oktober flyttade det in en medelåldersman med en tonårsson (20 år). för det första så håller grannen fortfarande på och flyttar in kommer med stora lass med saker som han bär upp på vinden (där han tagit 3 föråd) och vindstrappen är vägg i vägg till vårt sovrum och han ställer upp dörrren så den blockerar våran så vi varken kan ta oss in eller ut. han är där uppe vid alla konstiga tider man kan tänka sig. och vi vaknar ju varje gång eftersom att det låter som att han är i vårt sovrum. och sonen är hur ouppfostrad som hellst. direkt pappan inte är hemma så har han en massa folk där som står nedanför och skriker, spyr och kastar ölburkar. mitt i nätterna står de små tjejer utanför porten och skriker och gråter efter honom.
    sen har grannen oxå en pojk på 8-10 år som springer hos honom men inte bor där. den här ungen stoppar ner mosade chips i våra brevlådor och mycket annat "kul".

jag är ju höggravid och en dag när ja skulle ner för trappen så kommer hans yngsta och springer förbi mig och på nått vis så får ja hans skeateboard i ryggen och trillar i trappen, slog mig rätt rejält. så på kvällen gick min sambo över till grannen för att prata med honom om att pojken borde lugna ner sig lite. då sa pappan att han är ju bara ett barn och att jag fick skylla mig själv för att ja inte gick fortare. men en trappa är ju ändå rätt bred,

• zuperduperme

måste oxå tilläga att det bor mycket ungdomar i gången och det är en del fester. och det rör mig inte alls. det är så bra isolerat, utan det är bara de nya grannarna

• Olw

Bor i villa.
    Har fått nya grannar vars barn tror att vår tädgård är allmän plats.....
    Vi har fått sätta staket intill häcken för de tröver rakt igenom där

• Sockerbiten

shit vilka grannar det finns!
    att folk beter sig på det viset?
    hur tänker man? Man undrar ju om dom som gnäller tar hänsyn till alla andra på det sättet som dom vill att folk ska ta hänsyn till dom?

där min svärmor bodde förut så bodde det en tant på andra sidan gården på nedreplanen så man ser hennes uteplats från loftgången och köksfönstret där sväromor bodde, men iaf så slängde tanten ut gröt till fåglarna och sånt, och så kidnappade dom folks katter, men hemtjänsten sa till affärsfolket att inte sälja någon kattmat till dom, vet inte hur det gick med det, gubben där var tydligen ute en gång oxå och plockade fickorna fulla med ekollon och sen gick han in igen, men det är gammla människor så dom kanske inte hade alla hästar kvar i stallet, men dom har flyttat nu i allafall..

• Surtanten1

haha vilken grym tråd!

Vi har en jävligt skum kärring i vårat hus. Som tar hand om en massa förvildade katter och matar dem utomhus o grejer. Hon fattar lixsom inte att hon gör dem en björntjänst. Plus att hon är psykiskstörd. så ja en diskussion är utesluten.
    PLUS att våra grannar fattar inte att man ska slänga sina sopor i soprummet och att de ska åka iväg med sina grovsopor själva till tippen.

• Malin och Micke

bor i lägenhet och har genom att hängivet ringt till störningsjouren vräkt ett par grannar de senaste åren. jag bor på botten med loftgång, precis brevid porten.

vanligast och mest störande tycker jag är grannar som spelar hög musik på kvällar och nätter. jag vill gärna höra min egen tv och vill jag sova till musik kan jag spela själv tack!! vill någon ha fest förväntar jag mig förvarning i form av en lapp - då har jag överseende med hög musik. men finns ingen lapp i t.ex. porten så tänker jag vara en surkärring!

grannar som parkerar precis utanför porten gör mig ingenting. men att parkera så nära trappen det bara går blir jag förbannad på. jag vill inte behöva hoppa över loftgången för att ta mig ut!! repar jag bilen med min cykel får du skylla dej själv idiot (morr).

SLUTA RÖKA ELLER SKAFFA ASKKOPP!! fimpar på min balkong!! ett par dagar fick den nya vaxduken ligga på bordet innan det vart brännhål i den. TACK SÅ MYCKET KÄRA GRANNAR!

grannar som flyttar in eller ut i huset och ställer upp porten längst ner genom att binda upp den med spännband i räcket till loftgången. detta innebär att det är totalt avstängt för mig om jag ska gå hemmifrån eller kommer hem. ja, jag kan lossa på bandet och stänga porten. men det underlättar för mig om grannarna hakar av (lätt gjort) "dörrstängningen" och ställer upp porten istället. irriterar mig inte sååå mycket med när man kommer med händerna fulla och ska behöva krånga för att komma hem så tär det lite på tålamodet..

-------------------------------------------------------------------------------------------

sen finns det underbara grannar som sopar loftgången utanför vår dörr när dom endå sopar utanför sig. eller som varje gång dom (hon!) bakar bullar eller annat gott kommer och knackar på och bjuder på ett fat precis nygräddade bullar!! eller är gullig och passar våra katter då vi åker på semester då ingen annan finns till hands. bo kvar länge, snälla granne!!

• Malin och Micke

en dag var mamma ute i sin trädgård och jobbade och höll på att ta bort hallonbuskar belägna nära tomtgränsen då dessa började ta över den delen av tomten. mamma har dessutom tröttnat på bärbuskar och ville bli av med dessa. då kommer en granne från längre ner på gatan och säger "neej, ska du ta bort dom. jag och barnen som alltid stannar och äter hallon här". EEEH!? vad hände med att fråga om lov. visst mamma vill inte ha bären själv med det vet väl inte dom!!

• SilverEmma

Flyttade nyligen till hus & trodde att jag skulle slippa allt vad irriterande grannar heter....but nooooo!

En familj två hus längre bort har en golden, max ett år gammal...den har tydligen en förkärlek för vår trädgård! Oftast är någon av ungarna i familjen här & hämtar den, en gång har jag kopplat den & gått bort med den & bett dom hålla koll på sin hund då vi inte vill ha den i VÅR trädgård! (vilket tyvärr inte hjälpte då byrackan var här dagen efter igen) Vi har hund själva & min vovve gillar inte deras, och jag vill kunna ha min vovve ute i trädgården utan att tänka på andra hundar! Tyvärr så kostar det att sätta upp staket så det känns surt att lägga våra pengar på att stänga ute DERAS jycke!

Det är en hemsk fin & snäll hund men jag vill ändå inte ha den här...mest för min vovves skull. Men jag förstår att den sticker...ena ungen lappade till den hårt flera gånger över nosen sist hon var här & äntligen fick tag i den.

Frågade henne om hon trodde att det hjälpte att slå hunden men fick tyvärr inget svar....

Har provat vattenslangen, men den verkar tyvärr gilla den! Får kanske gå bort & fråga om dom sponsrar ett staket till oss....

• Dirke

Överlag har vi jättegulliga grannar, men förutom den kufiske gubbe jag berättade om i mitt tidigare inlägg har vi ytterligare en spännande granne på andra sidan. Mannen i huset är jättetrevlig och stannar gärna och pratar, men kvinnan är ett litet kapitel för sig. Skulle tippa att hon är i 50-års åldern.

För det första hälsar hon aldrig, och varje gång hon passerar vårt hus går hon och riktigt glor in genom alla fönster. Hon kan stå ute på sin bro och stirra in i vårt kök.
    För något år sedan fick jag en plötslig och oförtjänad utskällning utan dess like av henne. Någon hade lämnat kvar en s t o r hög hundskit vid deras tomtgräns och det var enligt henne givetvis jag. Trots att jag försäkrade att jag alltid har med mig bajspåsar när jag rastar våra, då 3 till antalet, hundar och trots att högen var på tok för stor för att kunna klämmas ut av en hund i någon av minas storlek (den var producerad av en smärre ponny) vägrade hon ge med sig. Hon tyckte dessutom att jag kunde gå en annan väg än förbi deras hus hädanefter med mina hundar (vägen är "huvudväg" i ett villaområde...), för tänk om någon av hundarna satte sig och sket i diket på andra sidan vägen och hon satt och åt just då, råkade titta ut och få se det skådespelet - gud, så äckligt! Alltså, hur stor är sannolikheten för att allt detta ska råka inträffa samtidigt..? Då kan hon väl titta bort..? Eller kände hon något slags tvångsmässigt behov av att fortsätta titta till ända till hundstackaren är klar?

Svar på tråden Jobbiga grannar? skriv av dig här!