• Sockerbiten

Jobbiga grannar? skriv av dig här!

hejsan svejsan!
    har precis läst en tråd om en som hade problem med en jobbig granne, och kom att tänka på att det kunde kanske vara bra eller med en tråd där man skan skriva av sig om sina jobbiga grannar! så kan vi stötta varandra oxå och om inte annat kan det kanske bli lite kul oxå, med tanke på hur mycket galna grannar det verkar finnas!

Jag bor i radhus så jag har inga grannar ovanpå eller så, men däremot har jag grannar runt om, dom värsta är dom som parkerar bilen mitt i den gången som är framför huset, gången är ungefär lika bred som en bil så det finns inte en chans att komma förbi, på sommaren är det inte så himla farligt för då kan man gå ut i gräskanten men på vintern måste man klättra runt i snövallarna, det är INTE så kul, men värst är dom som står och tvättar sin STORA jäkla husbil mitt ivägen i flera timmar ibland hela dagar! Och dom som rastar sina hundar neranför våran trapp typ, en kärring lät sin hund pinka på en grannes dotters moppe, hon fick en redig utskällning av pappan men hon fattade inte det för senare hörde jag att hon sagt till sin man att grannen nog var arg på mopeden.. hur dum får man bli? Sen har vi fisförnäma grannarna i huset neranför, dom gnäller om man inte klippt gräset på två veckor o sånt men dom bryr jag mig inte så mycket om, hon får hållas på o klaga bäst hon vill, vi klipper vårat gräs när det passar oss..

vad har ni för jobbiga grannar då?
    /sockerbiten

• Svar på tråden Jobbiga grannar? skriv av dig här!
  • DummaMej33

Jag spyyyyr på mina grannar som ska vara så trevlig och gör "rätt" men dom pratar skit och trissar folk mot varandra! Nu senast bråk om p-platser då vi har för få. Men dom har en betalplats plus garage, men står ändå på gratisplatserna..........MORRRR!

• Javisstserru

Min fd granne misshandlade sina flickvänner, vi fick ringa polisen ett antal gånger och en gång gick jag in och hoppande emellan. Kändes lite otäckt ett tag efter det, men han var en feg jävel...

• Fjärilslarv
    isolande skrev 2014-01-13 13:36:21 följande:
    Har en galen tant i vårt hus som är gårdens Hitler. Hon hittar på egna regler om var på gården barn får vistas, vilka blommor som ska planteras, var man får ställa sin barnvagn. Ställer man den på fel ställe så ens i två minuter så säger hon till. Hon pladdrar och gnäller oxå om alla grannar, en riktig såndär snokkärring....

En annan granne är typisk rättshaverist och ledande Sverigedemokrat. Han har fört en strid med styrelsen i typ 15 år och hittar på nya grejjer heeela tiden att bråka om. Överklagar stämmobeslut som inte gynnar honom och skriver arga barnsliga lappar i porten där han nämner folk vid namn och såvidare. Han är typ 55 år....

En annan granne har alltid sitt köksfönster öppet och matar småfåglar där. Inte så fräscht i stan där man inte får mata fåglar eftersom de klassas som sanitär olägenhet.

Vad har vi mer...en senil tant som upprepar samma saker när man ser henne, om, och om igen. Jättegullig tant, men det är liksom lite jobbigt i längden. En barnfamilj där barnen terroriserar alla andra barn i huset, riktiga svin är dom, ockuperar leksaker på gården och förstör för andra för att de ska gå därifrån. Pappan i familjen brukar slänga skräp på gården, typ glasspapper, snorpapper och annat bara sådär. Då är det ca 5 m till en papperskorg.

Jag biter mig i tungan och gnäller inte högt om dessa till andra. Hatar dem i smyg bara Demon
    usch! lider med dig.
  • FuckGoggleAskMe

Jag hade en intressant granne när jag studerade, som var självutnämnd hustomte. Han kom med käcka förslag att vi som var studenter (dvs hade absolut inget att göra, någonsin), borde skotta snö på parkeringen (fast vi inte hade bil) och dyligt. Han lade sig verkligen i allt som gick, och lite till. En gång ringde han på och rusade rätt in när jag öppnade, pratade om att någon klagat på dålig TVmottagning, och ville kolla om min TV funkade. Jag lät honom springa runt ett tag i rummet, innan jag påpekade att jag inte hade någon TV ...

• purple box

Jag hade ett sketjobbigt grannpar på min våning när jag bodde i min första lägenhet. De var väl 25-30. Jag var då 17.

Varje helg hade de fest som sluta på samma sätt. Själva musiken var inget problem, det var inte så högt trots att de hade lägenheten bredvid mig. Det jobbiga var att varenda jävla gång var det någon tjej som gräla med sin kille och sprang ut i trappen för att storböla. Och alltid följde någon efter så de satt där mitt i trappen och bölprata i en halvtimma. Dessa fester var nog förklarningen till att de hade ett 6-7 cm djupt hål efter mitt dörrhandtag i sin dörr.

Jag är rätt så säker på att de spela in porrfilm varannan natt också. Det lät så i alla fall. En sådär 30-40 minuter. Eftersom dörren var tunn så ekade deras lek i hela trappen. Stackars tanten längst ner såg alltid trött och sur ut morgonen efter.

Annars var det trevliga grannar i huset. Paret som bodde bredvid mig såg jag knappt under de 18 månader jag bodde där.

• kossamu

Jag har en granne med katter. Hemska katter. Vi kan inte ha ytterdörren öppen på sommaren för då ränner dom in i huset! Vi råkade (ja, verkligen!) stänga in en av katterna i garaget/förrådet en gång. Barnen har dörren öppen dör på sommaren när dom leker ute. Vi skulle iväg, slängde igen dörren å tog nyckeln. På kvällen kom grannen å sa att vi nog låst in hennes katt. Två veckor efter det kom hon igen å frågade om katten ätit något när den va inlåst för nu va han sååå sjuk å va på djursjukhuset. HUR ska jag veta det!? Håll reda på katten.

3 pooler har gått åt helvete. Har sett den ena kattfan hänga på kanten. Men nä hennes katter är hennes bebisar :/

Vi delar infart med dom. Den är liksom mellan husen. Tomtgränserna är sneda så skulle vi dela av skulle ingen av oss komma in. Iallafall, hennes mamma hade en märklig förmåga att ALLTID ställa sig mellan husen. Ber vi Henne flytta bilen för bi ska ut med vår så stönas å stånkas det i det oändliga. Och det är fruktansvärt jobbigt att flytta den! Sista gången fick sambon ett ordentligt spel. Han va ute. Jag skulle komma hem. Han sa till henne; ni kan inte stå här. Sambon kommer snart hem. Hon hade nån Nisse med sig som vi ALDRIG sett innan och inte efter heller för den delen. Han säger: ni får väl för fan parkera i ert garage!! Detta är faktiskt xx infart!! Också pekar han på en annan grannes garage :/ ingen koll...

• Miss Flamingo

Roligaste tråden jag läst! Vi bor i kedjehus och har världens bästa grannar, utan att känna oss (vi hade bott i huset i 3 veckor) så hjälpte dom oss med att ta hand om posten och hålla koll på vårt hus när vi bodde på sjukhus i 10 veckor med vår nyfödda. Jag lider med er alla som har puckon runt omkring er!

• molly50
    Miss Flamingo skrev 2014-01-20 23:04:13 följande:
    Roligaste tråden jag läst! Vi bor i kedjehus och har världens bästa grannar, utan att känna oss (vi hade bott i huset i 3 veckor) så hjälpte dom oss med att ta hand om posten och hålla koll på vårt hus när vi bodde på sjukhus i 10 veckor med vår nyfödda. Jag lider med er alla som har puckon runt omkring er!
    Numer bor jag i ett villaområde och har också toppengrannar. Det var skönt att komma ifrån min förra bostad,måste jag säga.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • CaptainM

Jadu, ratt manga av mina grannar ar speciella. Bor i radhus.
    1. Kvinnan pa hornet som ar alkoholist och drogmissbrukare. Hon koper droger utanfor sitt hus, mitt pa ljusa dagen. Det har hant ratt manga ganger att man som ser farliga ut har kommit och bankat pa hennes dorr. En gang sag de att vi var dar, sa de kom upp till vart hus och plockade upp var soptunna och slangde den mot dorren.
    2. Kvinnan precis bredvid oss som fullstandigt avskyr nar vi ger nagra ljud alls ifran oss. Hon borjade skrika och gorma i somras nar min sambos yngre bror spelade fotboll i tradgarden klockan sju pa kvallen. Men det ar sa klart helt okej for henne att spela techno klockan 6 pa morgonen, garna sa hogt att man kan kanna basen genom vaggen. Sedan gillar hon ocksa att snacka skit om oss till de andra grannarna.
    3. En grupp barn som bor i omradet. De gillar att kasta sten pa fonster och forbipasserande manniskor och djur. De brukar ocksa dra sopor ur soptunnorna och sprida ut dem utanfor folks dorrar. Ibland tar de sig in i folks elskap (som sitter utanpa huset) och stanger av elen. Om man forsoker prata med deras foraldrar far man bara skratt till svar.
    4. Grannen som har flera hundar och nagra illrar som hela tiden rymmer och kommer in i andras tradgardar, da han inte orkar med att laga sitt staket.

• molly50
    CaptainM skrev 2014-02-01 21:47:40 följande:
    Jadu, ratt manga av mina grannar ar speciella. Bor i radhus.
    1. Kvinnan pa hornet som ar alkoholist och drogmissbrukare. Hon koper droger utanfor sitt hus, mitt pa ljusa dagen. Det har hant ratt manga ganger att man som ser farliga ut har kommit och bankat pa hennes dorr. En gang sag de att vi var dar, sa de kom upp till vart hus och plockade upp var soptunna och slangde den mot dorren.
    2. Kvinnan precis bredvid oss som fullstandigt avskyr nar vi ger nagra ljud alls ifran oss. Hon borjade skrika och gorma i somras nar min sambos yngre bror spelade fotboll i tradgarden klockan sju pa kvallen. Men det ar sa klart helt okej for henne att spela techno klockan 6 pa morgonen, garna sa hogt att man kan kanna basen genom vaggen. Sedan gillar hon ocksa att snacka skit om oss till de andra grannarna.
    3. En grupp barn som bor i omradet. De gillar att kasta sten pa fonster och forbipasserande manniskor och djur. De brukar ocksa dra sopor ur soptunnorna och sprida ut dem utanfor folks dorrar. Ibland tar de sig in i folks elskap (som sitter utanpa huset) och stanger av elen. Om man forsoker prata med deras foraldrar far man bara skratt till svar.
    4. Grannen som har flera hundar och nagra illrar som hela tiden rymmer och kommer in i andras tradgardar, da han inte orkar med att laga sitt staket.
    Det där låter ju som fog för en anmälan på allihopa.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
Svar på tråden Jobbiga grannar? skriv av dig här!