• Sockerbiten

Jobbiga grannar? skriv av dig här!

hejsan svejsan!
    har precis läst en tråd om en som hade problem med en jobbig granne, och kom att tänka på att det kunde kanske vara bra eller med en tråd där man skan skriva av sig om sina jobbiga grannar! så kan vi stötta varandra oxå och om inte annat kan det kanske bli lite kul oxå, med tanke på hur mycket galna grannar det verkar finnas!

Jag bor i radhus så jag har inga grannar ovanpå eller så, men däremot har jag grannar runt om, dom värsta är dom som parkerar bilen mitt i den gången som är framför huset, gången är ungefär lika bred som en bil så det finns inte en chans att komma förbi, på sommaren är det inte så himla farligt för då kan man gå ut i gräskanten men på vintern måste man klättra runt i snövallarna, det är INTE så kul, men värst är dom som står och tvättar sin STORA jäkla husbil mitt ivägen i flera timmar ibland hela dagar! Och dom som rastar sina hundar neranför våran trapp typ, en kärring lät sin hund pinka på en grannes dotters moppe, hon fick en redig utskällning av pappan men hon fattade inte det för senare hörde jag att hon sagt till sin man att grannen nog var arg på mopeden.. hur dum får man bli? Sen har vi fisförnäma grannarna i huset neranför, dom gnäller om man inte klippt gräset på två veckor o sånt men dom bryr jag mig inte så mycket om, hon får hållas på o klaga bäst hon vill, vi klipper vårat gräs när det passar oss..

vad har ni för jobbiga grannar då?
    /sockerbiten

• Svar på tråden Jobbiga grannar? skriv av dig här!
  • Kaupa Jaur

Vill spy skit över min förbannade jävla grannkärring. Hon jobbar på soc och har total anmälningsmani. Hon anmäler till störningsjouren att folk duschar efter kl 19, hon ringer polisen för att hon sett "några misstänkta negrer som kanske knarkar" på gården, hon ringer länsstyrelsen för att Pelle verkar mata en vildkatt, hon ringer och socanmäler folk dagligen för jävla petitesser som typ "hon hade inget regnskydd på vagnen" och "bebisen skrek ju i flera timmar nästan."

Hon ska ha med ALLA på sina jävla påhitt. Helst ska alla snacka skit om alla och hennes jävla snea mun går i ett och det är ett under att rösten håller än med tanke på hur mycket dynga hon sprider ut runt sig. Hon är lite förståndshandikappad och det märks tydligare än vad hon tror.... Hon lyssnar genom brevinkasten, använder kikare, skjuter kråkor med ärtrör för hon blir störd av deras flaxande, hon knackar i golven när någon hostar för högt, hon öppnar fönster och balkongdörr när någon sitter och pratar lågt på sin balkong, hon tjuvlyssnar, fluktar, gluttar, skvallrar. Hon är makalöst jobbig!

Söker ny lägenhet för fullt enbart pga henne. Hon är sådär så hon stör sig på allt, min åsikt är att om man vill störa sig så kan man störa sig i evighet. Om någon (inte jag) har tjejmiddag och råkar lyssna på halvhög pop kl 22 på kvällen så tassar hon ner och ringer på och ber alla dämpa sig. Som om inte det räcker ska hela huset förhöras nästa dag exakt om hur störda alla blev - orkar inte ens öppna när hon ringer på längre.

Idag brast det totalt och jag sa exakt vad jag tyckte och tänkte om hennes sjuka jävla nyfikenhet och retarderade hjärna. Sa att jag INTE kommer att bry mig ett dugg om vem som gör vad i huset och att jag har ett eget liv. Uppmuntrade henne till att skaffa detsamma. Talade om för henne att jag inte kommer att respektera några som helst hemmagjorda hyresgästregler uppsatta av någon annan än hyresvärden, att jag inte längre är intresserad av någon som helst social kontakt med mina grannar samt att jag inte är vän av spioneri.

Gissa vem som kommer socanmälas nästa gång Obestämd Värst är att hon använder sin ställning på soc till att hålla på såhär.

• Fjärilslarv

Jag har haft en hel del knäppa grannar genom åren haha:
    1) När jag bodde själv (min första och egna lägenhet) hade jag en boxare som skrattade så det hördes ända ned till porten. haha.

2) När jag bodde själv så hade vi också en granne som brände hemma och sålde och hade fest veckans alla dagar....han blev vräkt som tur var!

3) I samma hus igen så hade jag en kille som bodde med sin tjej, killen övade med sitt band dagtid... han fick en skriftlig varning som tur var.

• MajaVira
    Kaupa Jaur skrev 2014-01-09 20:08:26 följande:

Vill spy skit över min förbannade jävla grannkärring. Hon jobbar på soc och har total anmälningsmani. Hon anmäler till störningsjouren att folk duschar efter kl 19, hon ringer polisen för att hon sett "några misstänkta negrer som kanske knarkar" på gården, hon ringer länsstyrelsen för att Pelle verkar mata en vildkatt, hon ringer och socanmäler folk dagligen för jävla petitesser som typ "hon hade inget regnskydd på vagnen" och "bebisen skrek ju i flera timmar nästan."

Hon ska ha med ALLA på sina jävla påhitt. Helst ska alla snacka skit om alla och hennes jävla snea mun går i ett och det är ett under att rösten håller än med tanke på hur mycket dynga hon sprider ut runt sig. Hon är lite förståndshandikappad och det märks tydligare än vad hon tror.... Hon lyssnar genom brevinkasten, använder kikare, skjuter kråkor med ärtrör för hon blir störd av deras flaxande, hon knackar i golven när någon hostar för högt, hon öppnar fönster och balkongdörr när någon sitter och pratar lågt på sin balkong, hon tjuvlyssnar, fluktar, gluttar, skvallrar. Hon är makalöst jobbig!

Söker ny lägenhet för fullt enbart pga henne. Hon är sådär så hon stör sig på allt, min åsikt är att om man vill störa sig så kan man störa sig i evighet. Om någon (inte jag) har tjejmiddag och råkar lyssna på halvhög pop kl 22 på kvällen så tassar hon ner och ringer på och ber alla dämpa sig. Som om inte det räcker ska hela huset förhöras nästa dag exakt om hur störda alla blev - orkar inte ens öppna när hon ringer på längre.

Idag brast det totalt och jag sa exakt vad jag tyckte och tänkte om hennes sjuka jävla nyfikenhet och retarderade hjärna. Sa att jag INTE kommer att bry mig ett dugg om vem som gör vad i huset och att jag har ett eget liv. Uppmuntrade henne till att skaffa detsamma. Talade om för henne att jag inte kommer att respektera några som helst hemmagjorda hyresgästregler uppsatta av någon annan än hyresvärden, att jag inte längre är intresserad av någon som helst social kontakt med mina grannar samt att jag inte är vän av spioneri.

Gissa vem som kommer socanmälas nästa gång Obestämd Värst är att hon använder sin ställning på soc till att hålla på såhär.

Kanske läge att kontakta hennes chef och fråga om de är medvetna om vilket nöt de har som anställd?
  • Kaupa Jaur
    MajaVira skrev 2014-01-09 20:26:55 följande:
    Kanske läge att kontakta hennes chef och fråga om de är medvetna om vilket nöt de har som anställd?
    Redan gjort, skulle tro att typ 40 till har klagat.... Men hon har varit anställd där sen stenåldern och går snart i pension (och kommer tillbringa mer tid hemma, hemska tanke!) så jag antar att de resonerar att det kan kvitta typ... som om inte det vore nog går hon och bladdrar om sekretessbelagda socdetaljer till allt och alla och utpressar folk med hållhakar hit och dit. Gud, kan kärringjäveln inte bara gå och dö! :-/
  • Wira
    Kaupa Jaur skrev 2014-01-09 20:08:26 följande:

jag hade pepprat tillbaka. socanmält henne för att påhittat jag bara kan klämma fram barnskrik från hennes lägenhet, att hon lever i misär osv. om och om igen...
  • Spnks

I mitt förra hyreshus hade grannarna en stor Rottis. Denna hund levde rövare och skällde hela nätterna, VARJE NATT. Det konstiga var att det bodde ett helt gäng med personer i lägenheten men ingen verkade bry sig om hunden. Jag kunde höra skåp och garderober öppnas och stolar flyttas under natten, så det var ju någon hemma då. Men ändå så fick hunden skälla. Efter ca 1 år höll jag på att gå under av dålig sömn och utmattning, så jag flyttade. Bästa jag har gjort, helt klart!

• MajaVira
    Kaupa Jaur skrev 2014-01-09 21:46:35 följande:
    Redan gjort, skulle tro att typ 40 till har klagat.... Men hon har varit anställd där sen stenåldern och går snart i pension (och kommer tillbringa mer tid hemma, hemska tanke!) så jag antar att de resonerar att det kan kvitta typ... som om inte det vore nog går hon och bladdrar om sekretessbelagda socdetaljer till allt och alla och utpressar folk med hållhakar hit och dit. Gud, kan kärringjäveln inte bara gå och dö! :-/
    Då skulle nog en polisanmälan angående sekretessbrott och utpressning passa bra. Oavsett bevisläget så borde det som minst göra henne lite nervös.
  • FuckGoggleAskMe

Jag tycker att alla som - inte har en granne som kommer klockan 6 på morgonen och vill läsa upp religiösa dikter, och som kommer och hälsa på för att be om ursäkt av oklara orsaker för oklara saker, och som undrar om man är besatt av djävulen - inte ska klaga, utan vara nöjda med de grannar ni har.

• molly50
    FuckGoggleAskMe skrev 2014-01-10 22:41:49 följande:
    Jag tycker att alla som - inte har en granne som kommer klockan 6 på morgonen och vill läsa upp religiösa dikter, och som kommer och hälsa på för att be om ursäkt av oklara orsaker för oklara saker, och som undrar om man är besatt av djävulen - inte ska klaga, utan vara nöjda med de grannar ni har.
    I min förra lägenhet hade jag grannar som nackade höns på altanen,hade tuppar som stod och gol på balkongen nätterna igenom,grillade såväl sommar som vinter så man kunde aldrig ha öppet och vädra,snodde tvättider och förstörde saker i tvättstugan,hägde tvätt runt hela husknuten och lät sina barn springa omkring och leka på den stora parkeringen.

Jag hade nog,ärligt talat,föredragit din granne. Då kan man åtminstone bara låta bli att öppna dörren.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • isolande

Har en galen tant i vårt hus som är gårdens Hitler. Hon hittar på egna regler om var på gården barn får vistas, vilka blommor som ska planteras, var man får ställa sin barnvagn. Ställer man den på fel ställe så ens i två minuter så säger hon till. Hon pladdrar och gnäller oxå om alla grannar, en riktig såndär snokkärring....

En annan granne är typisk rättshaverist och ledande Sverigedemokrat. Han har fört en strid med styrelsen i typ 15 år och hittar på nya grejjer heeela tiden att bråka om. Överklagar stämmobeslut som inte gynnar honom och skriver arga barnsliga lappar i porten där han nämner folk vid namn och såvidare. Han är typ 55 år....

En annan granne har alltid sitt köksfönster öppet och matar småfåglar där. Inte så fräscht i stan där man inte får mata fåglar eftersom de klassas som sanitär olägenhet.

Vad har vi mer...en senil tant som upprepar samma saker när man ser henne, om, och om igen. Jättegullig tant, men det är liksom lite jobbigt i längden. En barnfamilj där barnen terroriserar alla andra barn i huset, riktiga svin är dom, ockuperar leksaker på gården och förstör för andra för att de ska gå därifrån. Pappan i familjen brukar slänga skräp på gården, typ glasspapper, snorpapper och annat bara sådär. Då är det ca 5 m till en papperskorg.

Jag biter mig i tungan och gnäller inte högt om dessa till andra. Hatar dem i smyg bara Demon

Svar på tråden Jobbiga grannar? skriv av dig här!