Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jobbiga grannar? skriv av dig här!

FuckGoggleAskMe skrev 2014-01-10 22:41:49 följande:
    Jag tycker att alla som - inte har en granne som kommer klockan 6 på morgonen och vill läsa upp religiösa dikter, och som kommer och hälsa på för att be om ursäkt av oklara orsaker för oklara saker, och som undrar om man är besatt av djävulen - inte ska klaga, utan vara nöjda med de grannar ni har.
    I min förra lägenhet hade jag grannar som nackade höns på altanen,hade tuppar som stod och gol på balkongen nätterna igenom,grillade såväl sommar som vinter så man kunde aldrig ha öppet och vädra,snodde tvättider och förstörde saker i tvättstugan,hägde tvätt runt hela husknuten och lät sina barn springa omkring och leka på den stora parkeringen.

Jag hade nog,ärligt talat,föredragit din granne. Då kan man åtminstone bara låta bli att öppna dörren.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    Miss Flamingo skrev 2014-01-20 23:04:13 följande:
    Roligaste tråden jag läst! Vi bor i kedjehus och har världens bästa grannar, utan att känna oss (vi hade bott i huset i 3 veckor) så hjälpte dom oss med att ta hand om posten och hålla koll på vårt hus när vi bodde på sjukhus i 10 veckor med vår nyfödda. Jag lider med er alla som har puckon runt omkring er!
    Numer bor jag i ett villaområde och har också toppengrannar. Det var skönt att komma ifrån min förra bostad,måste jag säga.
  • molly50
    CaptainM skrev 2014-02-01 21:47:40 följande:
    Jadu, ratt manga av mina grannar ar speciella. Bor i radhus.
    1. Kvinnan pa hornet som ar alkoholist och drogmissbrukare. Hon koper droger utanfor sitt hus, mitt pa ljusa dagen. Det har hant ratt manga ganger att man som ser farliga ut har kommit och bankat pa hennes dorr. En gang sag de att vi var dar, sa de kom upp till vart hus och plockade upp var soptunna och slangde den mot dorren.
    2. Kvinnan precis bredvid oss som fullstandigt avskyr nar vi ger nagra ljud alls ifran oss. Hon borjade skrika och gorma i somras nar min sambos yngre bror spelade fotboll i tradgarden klockan sju pa kvallen. Men det ar sa klart helt okej for henne att spela techno klockan 6 pa morgonen, garna sa hogt att man kan kanna basen genom vaggen. Sedan gillar hon ocksa att snacka skit om oss till de andra grannarna.
    3. En grupp barn som bor i omradet. De gillar att kasta sten pa fonster och forbipasserande manniskor och djur. De brukar ocksa dra sopor ur soptunnorna och sprida ut dem utanfor folks dorrar. Ibland tar de sig in i folks elskap (som sitter utanpa huset) och stanger av elen. Om man forsoker prata med deras foraldrar far man bara skratt till svar.
    4. Grannen som har flera hundar och nagra illrar som hela tiden rymmer och kommer in i andras tradgardar, da han inte orkar med att laga sitt staket.
    Det där låter ju som fog för en anmälan på allihopa.
Svar på tråden Jobbiga grannar? skriv av dig här!