• Sockerbiten

Jobbiga grannar? skriv av dig här!

hejsan svejsan!
    har precis läst en tråd om en som hade problem med en jobbig granne, och kom att tänka på att det kunde kanske vara bra eller med en tråd där man skan skriva av sig om sina jobbiga grannar! så kan vi stötta varandra oxå och om inte annat kan det kanske bli lite kul oxå, med tanke på hur mycket galna grannar det verkar finnas!

Jag bor i radhus så jag har inga grannar ovanpå eller så, men däremot har jag grannar runt om, dom värsta är dom som parkerar bilen mitt i den gången som är framför huset, gången är ungefär lika bred som en bil så det finns inte en chans att komma förbi, på sommaren är det inte så himla farligt för då kan man gå ut i gräskanten men på vintern måste man klättra runt i snövallarna, det är INTE så kul, men värst är dom som står och tvättar sin STORA jäkla husbil mitt ivägen i flera timmar ibland hela dagar! Och dom som rastar sina hundar neranför våran trapp typ, en kärring lät sin hund pinka på en grannes dotters moppe, hon fick en redig utskällning av pappan men hon fattade inte det för senare hörde jag att hon sagt till sin man att grannen nog var arg på mopeden.. hur dum får man bli? Sen har vi fisförnäma grannarna i huset neranför, dom gnäller om man inte klippt gräset på två veckor o sånt men dom bryr jag mig inte så mycket om, hon får hållas på o klaga bäst hon vill, vi klipper vårat gräs när det passar oss..

vad har ni för jobbiga grannar då?
    /sockerbiten

• Svar på tråden Jobbiga grannar? skriv av dig här!
  • sofializa

Jag bor i lägenhet på 8e våningen.
    I natt vid 3-tiden vaknade vi av stök utifrån. Först hörde vi inte vad det var.. Men sedan lät det som om någon försökte sparka in dörren.
    Sen var det tyst i några sekunder..
    Och sedan sa det klirr!!

Någon av våra grannar hade tydligen glömt hur man öppnar ytterdörren och istället dragit upp entremattan (av gummi och metall) och hivat den genom glaset brevid dörren. Glassplitter överallt!

Det han hade sysslat med tidigare var att sparka sönder en soptunna och dra upp alla blommor med rötterna.
    Nice!

Annars är det ganska lugnt här. Förutom grannen som borrar och hamrar varje söndag.

• Alexandra E
    zuperduperme skrev 2009-05-25 09:39:38 följande:
    sen har grannen oxå en pojk på 8-10 år som springer hos honom men inte bor där. den här ungen stoppar ner mosade chips i våra brevlådor och mycket annat "kul".jag är ju höggravid och en dag när ja skulle ner för trappen så kommer hans yngsta och springer förbi mig och på nått vis så får ja hans skeateboard i ryggen och trillar i trappen, slog mig rätt rejält. så på kvällen gick min sambo över till grannen för att prata med honom om att pojken borde lugna ner sig lite. då sa pappan att han är ju bara ett barn och att jag fick skylla mig själv för att ja inte gick fortare. men en trappa är ju ändå rätt bred,
    Ursäkta men skulle bli helt tokig om någon sa sådant till mig. Han ser väll att du är gravid eller har han ögona i nacken. Eller ja, det måste han ha eftersom han inte ser att hans son inte är ett "litet" barn. Han borde se vad som är rätt och fel, borde man tycka? Men alla kanske inte har någon vett på sina barn. Tycker synd om dig. Du borde anmäla detta till värden. Eller iaf påpeka detta till dem. Skulle aldrig tillåta att bli behandlad utan respekt. Usch! Men har väll rätt röra sig fritt i sitt egna bostadshus. Nej du, kan inte ens fortsätta för jag blev så irriterad. Men hoppas han fr någon pli på båda sina barn och sig själv med för den delen.
  • sofializa

Kom på mig själv att beskriva grannen som en "han". Det har jag naturligtvis inga belägg för..
    Undrar just hur statistiken ser ut för skadegörelse när det gäller könen? OT.

• Alexandra E

Sedan måste jag skriva av mig när jag ändå är igång. Jag är inte kräsen eller surtant när det gäller grannarna. Och gillar inte heller och klaga på oväsen i första taget. Men nu är det såhära. Jag och killen bor i ett bostadsrätt. och i den trappen vi bor i är det familjer och en äldreherre. Sedan trappen brevid (vi bor sista trappen) bor det mest ungdomar eller ensama singlar. Och varenda helg så är det fullt ös i trappen så det bara donar i hela huset. Jag är gravid och sover jätte dåligt om nätterna. Och dem tänker inte heller på att det finns små barn i huset. Visst, vi har jätte tunna väggar. Men när man hör dem högst upp i trappen brevid så borde det va något fel? Nej jag tycker det så respektlösst. Och det är inte en dag utan hela helgerna. Det ska vara tyst i detta hus kl 23.00. Men brukar inte bry mig så mycket om det, men när det håller på fram till 00.30 så börjar det bli rätt jobbigt. Sedan fattar dem inte heller när dem får varnig på varningar (vi har aldrig klaga dock) Men vad spelar det för roll? Och det är samma anledning varje gång, att det finns små som ska sova en viss tid och folk som jobbar nästa dag.

Måste också tilläga att när vi flyttade in i vårat hus juli 08 så skulle vi ha en liten inflyttningsfest några veckor senare, och vi skrev lappar och förklara läget och sådära och alla okeja, utom 2. Ena va från våran trapp och sa att det skulle vara tyst kl 00.00 för hon jobba natt och det va det ena med det andra. Jätte otrevligt skriver va det. Blev lite ledsen av det. Sedan va de någon i sista trappen som inte ville. Men vafan. Visst, inge mera med det. Så vid 21.30 kommer det in 3 poliser och ber oss dämpa. Och vi hade knappt musik på Blev helt ställd. Och sedan va festen förstörd. Men ändå kan dem i andra trappen och huset få hålla på med massa oväsen. USCH!!!!!!!!!! Blir så himla arg, så har go lust och sälja lägenheten och flytta :(  

• zuperduperme
    Alexandra E skrev 2009-05-31 20:45:40 följande:
    Ursäkta men skulle bli helt tokig om någon sa sådant till mig. Han ser väll att du är gravid eller har han ögona i nacken. Eller ja, det måste han ha eftersom han inte ser att hans son inte är ett "litet" barn. Han borde se vad som är rätt och fel, borde man tycka? Men alla kanske inte har någon vett på sina barn. Tycker synd om dig. Du borde anmäla detta till värden. Eller iaf påpeka detta till dem. Skulle aldrig tillåta att bli behandlad utan respekt. Usch! Men har väll rätt röra sig fritt i sitt egna bostadshus. Nej du, kan inte ens fortsätta för jag blev så irriterad. Men hoppas han fr någon pli på båda sina barn och sig själv med för den delen.
    vi bor i bostadsrätt men har pratat med några gubbar om de (dom har bott här sen husen byggdes och är väll typ lite bovärdar) och ja grannen är faktisgt en han. och kan tillägga att nu har ungen dessutom kletat nått äckligt på alla räcken i trappuppgången så det går inte att hålla i dem. nått mosat typ. och de sjuka är at grannen säger att det inte är hans son som göra allt även om folk ser honom och sånt aldrig hände här innan.
  • Camilla1989

Men usch vilka grannar ni verkar ha. Och ni med bostadsrätt som skrev lapp och allt, men ändå fick dämpa vid 21.30. FY VAD ARG jag hade blivit!

Vi har åtminstonde två.. väldigt glada i alkoholen.. i vår trappuppgång som har party VARJE helg, båda dagarna om inte mer. Vår lägenhet bara skakar, vi hör inte vår egen tv..
    Och dessutom verkar vi ha varannan helg- föräldrar eller något. För ofta är det fest varannan helg eller så. Med deras vardagsrum vägg i vägg med vårt sovrum, efterfest klockan tre när dom lyssnar på hårdrock och sjunger med. Och innan dom ska på krogen kan dom (vuxna människor) tjuvknacka på dörren våran och sedan springa ner. Inte så nice..

Sen stjäl dom (vet inte vilka) tvättid ibland och plockar aldrig bort efter sig i tvättstugan. Kläder hänger kvar i torkrummet och tvättmedel står överallt.

Längtar tills vi skaffar hus..

• Sockerbiten

när man sätter upp lappar så borde folk inte klaga, då har man liksom förvarnat och sagt till, överkänsliga människor som inte kan låta andra leva!

när det gäller tvättstugorna här så finns det en del att säga om dom, det är tre radhus och ett två tvåvåningshus på två tvättstugor med tre maskiner i varje, en torktumlare och ett torkskåp ivarje, det är inte så himla svårt att få tid och folk brukar inte sno tvätt eller nått så det är inte det, men maskinerna är trasiga jämt, alltid nån maskin som är trasig, en a torktumlaren tar 70 minuter eller något sådant att torka en tvätt, den andra har någon slitit upp luckan på eller något för den är skev och går inte att stänga ordentligt ibland, och ibland öppnar den sig mitt i torkningen eller så, skit irriterande, inget av torkskåpen funkar som det ska, båda torkar jätte dåligt och jeans tar flera timmar att få torrt. Sen verkar folk i allmänhet ha svårt att städa efter sig men det är inte så farligt heller, det värsta är att det finns en familj, ganska stor, som skriver upp sig hela dagar ibland, dom använder ca 3 olika efternamn men man fattar ju att det är dom eftersom man vet vilka som heter vad.. och så finns det dom som snor tvätt tider, det är inte vanligt men det händer, en gång var det en kärring som snodde en av våra maskiner hon stod där när vi kom och sa att " ungen hade smutsat ner sig" men den familjen var inte riktigt klok och dom bor inte kvar här heller.. det står att man får ta tiden om ingen kommit innom en halvtimme men ibland är folk jäkligt snabba. Men det som är absolut värst är att det för några månader sen kom upp en lapp i tvättstugan som sa att klockan 21.00 eller om det var 21.30 så stängs strömmen av till maskinerna så man måste hämta sin tvätt innan dess, och strömmen går på igen vid 7 på morgonen tror jag för det låter så mycket för dom som bor ovanför! Jag har bott här i hela mitt liv och ALDRIG före nu har någon klagat, tvättiden var till klockan 23 när jag var liten men ändrades till 21-tiden. tvättstugan ligger i källaren med betong väggar,golv och tak, fattar inte att det kan låta så mycket upp?! men det är väl den låssas handikappade finntanten som klagat antar jag :p

• Sockerbiten

två tvåvåningshus ska det vara :p det där ett vet jag inte varför det kom me :p

• Themis

Jag börjar bli neggo till en grannfru för hon är alltid missnöjd med nåt.

Nu senast så skulle vi ha sommaravslutning på förskolan och då fick jag höra i en hel kvart utanför om hur hemskt det var att de lagt det en måndag kl 5 när hon jobbade till 6 och att de inte kunde vara med på picknicken efter och egentligen inte kunde vara där alls (men hon var ju där ändå och pappan också?).

Hon är nog en snäll person annars men nu gick hon helt igång och fick det att låta som om de valt den dagen och tiden bara för att förolämpa henne personligen, och så kan det väl inte riktigt vara?
    Måste vara jobbigt att känna så ofta...

• Sockerbiten

va tråkigt det är med folk som alltid har något att klaga på, precis som om det måste klagas jämt, alltid hittar dom nått att gnälla på liksom, det blir så tråkig stämning och sånt då :(

Svar på tråden Jobbiga grannar? skriv av dig här!