Inlägg från: Alexandra E |Visa alla inlägg
  • Alexandra E

Jobbiga grannar? skriv av dig här!

zuperduperme skrev 2009-05-25 09:39:38 följande:
    sen har grannen oxå en pojk på 8-10 år som springer hos honom men inte bor där. den här ungen stoppar ner mosade chips i våra brevlådor och mycket annat "kul".jag är ju höggravid och en dag när ja skulle ner för trappen så kommer hans yngsta och springer förbi mig och på nått vis så får ja hans skeateboard i ryggen och trillar i trappen, slog mig rätt rejält. så på kvällen gick min sambo över till grannen för att prata med honom om att pojken borde lugna ner sig lite. då sa pappan att han är ju bara ett barn och att jag fick skylla mig själv för att ja inte gick fortare. men en trappa är ju ändå rätt bred,
    Ursäkta men skulle bli helt tokig om någon sa sådant till mig. Han ser väll att du är gravid eller har han ögona i nacken. Eller ja, det måste han ha eftersom han inte ser att hans son inte är ett "litet" barn. Han borde se vad som är rätt och fel, borde man tycka? Men alla kanske inte har någon vett på sina barn. Tycker synd om dig. Du borde anmäla detta till värden. Eller iaf påpeka detta till dem. Skulle aldrig tillåta att bli behandlad utan respekt. Usch! Men har väll rätt röra sig fritt i sitt egna bostadshus. Nej du, kan inte ens fortsätta för jag blev så irriterad. Men hoppas han fr någon pli på båda sina barn och sig själv med för den delen.
  • Alexandra E

Sedan måste jag skriva av mig när jag ändå är igång. Jag är inte kräsen eller surtant när det gäller grannarna. Och gillar inte heller och klaga på oväsen i första taget. Men nu är det såhära. Jag och killen bor i ett bostadsrätt. och i den trappen vi bor i är det familjer och en äldreherre. Sedan trappen brevid (vi bor sista trappen) bor det mest ungdomar eller ensama singlar. Och varenda helg så är det fullt ös i trappen så det bara donar i hela huset. Jag är gravid och sover jätte dåligt om nätterna. Och dem tänker inte heller på att det finns små barn i huset. Visst, vi har jätte tunna väggar. Men när man hör dem högst upp i trappen brevid så borde det va något fel? Nej jag tycker det så respektlösst. Och det är inte en dag utan hela helgerna. Det ska vara tyst i detta hus kl 23.00. Men brukar inte bry mig så mycket om det, men när det håller på fram till 00.30 så börjar det bli rätt jobbigt. Sedan fattar dem inte heller när dem får varnig på varningar (vi har aldrig klaga dock) Men vad spelar det för roll? Och det är samma anledning varje gång, att det finns små som ska sova en viss tid och folk som jobbar nästa dag.

Måste också tilläga att när vi flyttade in i vårat hus juli 08 så skulle vi ha en liten inflyttningsfest några veckor senare, och vi skrev lappar och förklara läget och sådära och alla okeja, utom 2. Ena va från våran trapp och sa att det skulle vara tyst kl 00.00 för hon jobba natt och det va det ena med det andra. Jätte otrevligt skriver va det. Blev lite ledsen av det. Sedan va de någon i sista trappen som inte ville. Men vafan. Visst, inge mera med det. Så vid 21.30 kommer det in 3 poliser och ber oss dämpa. Och vi hade knappt musik på Blev helt ställd. Och sedan va festen förstörd. Men ändå kan dem i andra trappen och huset få hålla på med massa oväsen. USCH!!!!!!!!!! Blir så himla arg, så har go lust och sälja lägenheten och flytta :(  

Svar på tråden Jobbiga grannar? skriv av dig här!