Inlägg från: zuperduperme |Visa alla inlägg
  • zuperduperme

Jobbiga grannar? skriv av dig här!

vi bor i bostadsrätt och i trappuppgången är det 9 lägenheter. i oktober flyttade det in en medelåldersman med en tonårsson (20 år). för det första så håller grannen fortfarande på och flyttar in kommer med stora lass med saker som han bär upp på vinden (där han tagit 3 föråd) och vindstrappen är vägg i vägg till vårt sovrum och han ställer upp dörrren så den blockerar våran så vi varken kan ta oss in eller ut. han är där uppe vid alla konstiga tider man kan tänka sig. och vi vaknar ju varje gång eftersom att det låter som att han är i vårt sovrum. och sonen är hur ouppfostrad som hellst. direkt pappan inte är hemma så har han en massa folk där som står nedanför och skriker, spyr och kastar ölburkar. mitt i nätterna står de små tjejer utanför porten och skriker och gråter efter honom.
    sen har grannen oxå en pojk på 8-10 år som springer hos honom men inte bor där. den här ungen stoppar ner mosade chips i våra brevlådor och mycket annat "kul".

jag är ju höggravid och en dag när ja skulle ner för trappen så kommer hans yngsta och springer förbi mig och på nått vis så får ja hans skeateboard i ryggen och trillar i trappen, slog mig rätt rejält. så på kvällen gick min sambo över till grannen för att prata med honom om att pojken borde lugna ner sig lite. då sa pappan att han är ju bara ett barn och att jag fick skylla mig själv för att ja inte gick fortare. men en trappa är ju ändå rätt bred,

• zuperduperme

måste oxå tilläga att det bor mycket ungdomar i gången och det är en del fester. och det rör mig inte alls. det är så bra isolerat, utan det är bara de nya grannarna

• zuperduperme
    Alexandra E skrev 2009-05-31 20:45:40 följande:
    Ursäkta men skulle bli helt tokig om någon sa sådant till mig. Han ser väll att du är gravid eller har han ögona i nacken. Eller ja, det måste han ha eftersom han inte ser att hans son inte är ett "litet" barn. Han borde se vad som är rätt och fel, borde man tycka? Men alla kanske inte har någon vett på sina barn. Tycker synd om dig. Du borde anmäla detta till värden. Eller iaf påpeka detta till dem. Skulle aldrig tillåta att bli behandlad utan respekt. Usch! Men har väll rätt röra sig fritt i sitt egna bostadshus. Nej du, kan inte ens fortsätta för jag blev så irriterad. Men hoppas han fr någon pli på båda sina barn och sig själv med för den delen.
    vi bor i bostadsrätt men har pratat med några gubbar om de (dom har bott här sen husen byggdes och är väll typ lite bovärdar) och ja grannen är faktisgt en han. och kan tillägga att nu har ungen dessutom kletat nått äckligt på alla räcken i trappuppgången så det går inte att hålla i dem. nått mosat typ. och de sjuka är at grannen säger att det inte är hans son som göra allt även om folk ser honom och sånt aldrig hände här innan.
Svar på tråden Jobbiga grannar? skriv av dig här!