• Mamma 2b

Får era små döttrar använda stringtrosor?

Ja, jag räds svaren men måste ändå fråga. Blev något inspirerad till frågan av en annan tråd, som brukligt är, och dels av en vän till mig vars då 11 åriga dotter tjatade sig till ett par stringtrosor.

Så, vad tycker ni?

Är det "rätt" att låta barnen ha stringtrosor?

Jag tycker nej, nej, nej. Det är något jag associerar till sexualitetet, inte att det är så himla skönt med en rem i häcken, eller att det ska se fint ut med tunna byxor osv.

Iallafall inte på små barn, då tänker jag mest i åldrarna innan tonåren.

Hur är det med detta, ni som har barn i dessa åldrar? Vill de verkligen ha string, eller är min kompis döttrar ett undantag?

• Svar på tråden Får era små döttrar använda stringtrosor?
  • Eisa
    MILFilicious skrev 2009-05-05 18:14:13 följande:
    Kanske för att alla inte har snygga stringvänliga rövar heller ^^
    Nej precis. Bland annat.
  • Eisa
    puss skrev 2009-05-05 18:14:33 följande:
    folk är konstiga, vet du.
    Använder du string?
  • puss

vad som försiggår i min bralla är ingen annans bisness!

• Kiimen

Jag har inga egna barn ennu men själv började jag använda string i 5:e klass. detta berodde nog på att andra i klassen börjat med det också... Har detta kanske krypit nerdåt i åldrarna, det finns juh 7-8åringar som har bh men inga bröst......

• Eisa
    puss skrev 2009-05-05 18:17:09 följande:
    vad som försiggår i min bralla är ingen annans bisness!
    Haha
  • Eisa
    Kiimen skrev 2009-05-05 18:17:09 följande:
    Jag har inga egna barn ennu men själv började jag använda string i 5:e klass. detta berodde nog på att andra i klassen börjat med det också... Har detta kanske krypit nerdåt i åldrarna, det finns juh 7-8åringar som har bh men inga bröst......
    ???????????????

???????????????

Oh shit vad tidigt.
  • MrsXanadu

Är väl som med det mesta. Vi vuxna lägger en värdering i något och sen för vi vidare det till våra barn.

Jag vet många som har string jämt och det är något dem tycker är bekvämt. Inte för att vara sexiga alltså.

Om man vill låta sin dotter som är 11 ha string eller inte . Ja har ingen åsikt om det faktiskt. Var och en väljer själv tycker jag. String för mig är inget sexigt i alla fall.
    Så jag överför inte heller den värderingen till mina barn. Hade vi pratat om stayups och annat som verkligen är sexigt hade mitt svar blivit rakt av nej.
    Men ett par string är inget att haka upp sig på tycker jag nog.

• Kiimen
    Eisa skrev 2009-05-05 18:19:44 följande:
    ??????????????? ???????????????Oh shit vad tidigt.
    Vilket av det.??
  • Eisa
    MrsXanadu skrev 2009-05-05 18:19:49 följande:
    Är väl som med det mesta. Vi vuxna lägger en värdering i något och sen för vi vidare det till våra barn.Jag vet många som har string jämt och det är något dem tycker är bekvämt. Inte för att vara sexiga alltså.
    Det där är ju självbedrägeri. Ingen kan säga att det är bekvämt att ha analskavande tråd i arslet. Dra den där om jultomten också.
  • Eisa
    Kiimen skrev 2009-05-05 18:24:04 följande:
    Vilket av det.??
    Båda!
Svar på tråden Får era små döttrar använda stringtrosor?