• Mamma 2b

Får era små döttrar använda stringtrosor?

Ja, jag räds svaren men måste ändå fråga. Blev något inspirerad till frågan av en annan tråd, som brukligt är, och dels av en vän till mig vars då 11 åriga dotter tjatade sig till ett par stringtrosor.

Så, vad tycker ni?

Är det "rätt" att låta barnen ha stringtrosor?

Jag tycker nej, nej, nej. Det är något jag associerar till sexualitetet, inte att det är så himla skönt med en rem i häcken, eller att det ska se fint ut med tunna byxor osv.

Iallafall inte på små barn, då tänker jag mest i åldrarna innan tonåren.

Hur är det med detta, ni som har barn i dessa åldrar? Vill de verkligen ha string, eller är min kompis döttrar ett undantag?

• Svar på tråden Får era små döttrar använda stringtrosor?
  • Mamma 2b
    TyskMamma skrev 2009-05-05 15:44:27 följande:
    Nej absolut inte! Inte under några omständigheter alls får min dotter använda stringtrosor! Inte en chans. Stringtrosan är till för att sexualisera. Stringen är till för att man inte ska se troskanten. Och varför får man inte se troskanten? För att det ska se ut som om flickan i fråga går helt utan trososr! Är det inte sexualiserande?! P.g.a. dessa argument ska jag aldrig låta min dotter gå runt i någonting så avskyvärt som en stringtrosa, och om fanskapet skulle bli på modet igen när min dotter är tonåring så bränner jag skiten i kaminen hemma! Hon är myndig när hon är 18 ,då får hon ha vad hon vill men innan dess kommer hon aldrig få ha stringtrosor. Aldrig, under inga omständigheter!
    Haha, kan bara hålla med.

Och nej, jag tycker inte att string är vare sig modernt just nu eller sexigt. Personligen gillar jag hipsters om vi ska vara noga...

Men på ett barn fungerar inget annat än vanliga underkläder, om man får lov att uttrycka sig så smidigt.

Det jag reagerade mest över är det faktum att det överhuvudtaget finns en marknad för string, små pytte bh:s och nätstrumpor i de här åldrarna.
    Och jag undrade om det faktiskt finns barn som får använda sånt. DET tyckte jag var riktigt chockerande.
    Sen att barn gör som de vill ibland är ju inget nytt...
  • puss

alltså, tror ni konsumkassörskan har string för att kåta upp folk som kommer för att köpa bröd och aftonbladet??
    verkligen?

• MILFilicious
    puss skrev 2009-05-05 17:56:08 följande:
    alltså, tror ni konsumkassörskan har string för att kåta upp folk som kommer för att köpa bröd och aftonbladet?? verkligen?
    hur är det ens relevant? Det handlar ju om barn som använder string.
  • puss

det handlar om stringens syfte - att sexualisera, sägs det.

• MILFilicious
    puss skrev 2009-05-05 17:58:51 följande:
    det handlar om stringens syfte - att sexualisera, sägs det.
    Jag tror absolut att "barn" vill använda string för att sexa till sig. Det kryper längre och längre ner i åldrarna, det är läskigt hur fort det ska gå nu för tiden!

Det där med att "kanten syns inte på brallorna"-argumentet är ju så jävla uttjatat!
  • Mamma 2b
    puss skrev 2009-05-05 17:56:08 följande:
    alltså, tror ni konsumkassörskan har string för att kåta upp folk som kommer för att köpa bröd och aftonbladet?? verkligen?
    Vad pratar du om??
  • puss

att folk verkar anse att det är en sexgrej med string.

• Mamma 2b

Ja, jag vet inte hur det är med dig, men under stringens vansinnes stortid, fanns det väl inte en enda p-rulle utan två skinkor med ett snöre emellan.
    Det handlade inte om några sloggi maxi trosor i mormors material.
    Så, ja nog var stringens största uppgift att egga andra..

• Mia med 2

den dagen min dotter börjar använda bh (för att det behövs) så får hon även börja med string.

ღ Romeo o5o6o2 & Leia o7o5o7 ღ www.wenne.blogg.se
  • puss

Mamman utan barn skrev 2009-05-05 18:04:37 följande:

Ja, jag vet inte hur det är med dig, men under stringens vansinnes stortid, fanns det väl inte en enda p-rulle utan två skinkor med ett snöre emellan.Det handlade inte om några sloggi maxi trosor i mormors material. Så, ja nog var stringens största uppgift att egga andra..
    så du tror alltså på min kassörskateori??
Svar på tråden Får era små döttrar använda stringtrosor?