• Mamma 2b

Får era små döttrar använda stringtrosor?

Ja, jag räds svaren men måste ändå fråga. Blev något inspirerad till frågan av en annan tråd, som brukligt är, och dels av en vän till mig vars då 11 åriga dotter tjatade sig till ett par stringtrosor.

Så, vad tycker ni?

Är det "rätt" att låta barnen ha stringtrosor?

Jag tycker nej, nej, nej. Det är något jag associerar till sexualitetet, inte att det är så himla skönt med en rem i häcken, eller att det ska se fint ut med tunna byxor osv.

Iallafall inte på små barn, då tänker jag mest i åldrarna innan tonåren.

Hur är det med detta, ni som har barn i dessa åldrar? Vill de verkligen ha string, eller är min kompis döttrar ett undantag?

• Svar på tråden Får era små döttrar använda stringtrosor?
  • Kiimen

Eisa: ok

Jag tycker att det e mer bekvämt med stringen vanliga då vanliga har en tendens att åka in i arslet de med å där kan man snacka om obekvämt.
    Men sen så e det så att ala har och tycker olika. Jag gillar string bättre, andra inte....

• MILFilicious
    Kiimen skrev 2009-05-05 18:27:13 följande:
    Eisa: ok Jag tycker att det e mer bekvämt med stringen vanliga då vanliga har en tendens att åka in i arslet de med å där kan man snacka om obekvämt. Men sen så e det så att ala har och tycker olika. Jag gillar string bättre, andra inte....
    Håller med. String är bekvämare än vanliga granny panties!
  • Mamma 2b

Och ändå tror jag inte att barnen vill ha string för att det är så skönt och bekvämt med lite analmassage...
    Men det är vad jag tror.

• MrsXanadu
    Eisa skrev 2009-05-05 18:24:38 följande:
    Det där är ju självbedrägeri. Ingen kan säga att det är bekvämt att ha analskavande tråd i arslet. Dra den där om jultomten också.
    Det är din åsikt och så du känner. Vet för ett faktum tjejer som inte kan ha vanliga för dem tycker det är obekvämt.
    Att du tycker det är obekvämt sätter inte normen för alla andra.
    Men visst jag personligen håller med dig jag skulle inte ha string ens om jag fick betalt för det. Men det är jag det.
  • Plutteli

Usch nej, känner en som köpte string till sin 3 åriga dotter, vidrigt är vad det är! Så små barn skall icke förknippas med sexuella artefakter vilket stringtrosor är!
    Vad gäller min dotter har jag och sambon redan kommit överrens om att inga stringtrosor inköpes före 16 års ålder, om ens då...

• Kiimen
    MILFilicious skrev 2009-05-05 18:29:52 följande:
    Håller med. String är bekvämare än vanliga granny panties!
    Det finns som sagt många som tycker att vanliga är både bekvämare och snyggare, andra tycker det inte.

Att barn vill ha har nog med mode att göra, och vad kompisarna (kanske äldre) har på sig. ja menar jag tyckte inte det va skönt i början.... men föredrar dem i dag.
  • linjes

Nä här är det vanliga trosor som gäller för dottern typ boxer..String är iofs inte obekvämt men jag slutade med det för hotpants är skönare

• Kiimen
    Plutteli skrev 2009-05-05 18:35:22 följande:
    Usch nej, känner en som köpte string till sin 3 åriga dotter, vidrigt är vad det är! Så små barn skall icke förknippas med sexuella artefakter vilket stringtrosor är!Vad gäller min dotter har jag och sambon redan kommit överrens om att inga stringtrosor inköpes före 16 års ålder, om ens då...
    Ne det va vell lite att ta i med 3år. där håller jag med.
    Problemet e att jag tror inte man som förälder kan säga så mkt när de kommer upp mot tonåren. Jag visade inte mina för min mamma i början, jag tvättade dem för hand och gömde dem i min garderob först....

Sen förstår jag människor som tycker att det har sexuella aspekter och bör därför inte användas av barn. Men vände mig bara till mig själv...
  • Plutteli
    Kiimen skrev 2009-05-05 18:38:22 följande:
    Ne det va vell lite att ta i med 3år. där håller jag med. Problemet e att jag tror inte man som förälder kan säga så mkt när de kommer upp mot tonåren. Jag visade inte mina för min mamma i början, jag tvättade dem för hand och gömde dem i min garderob först.... Sen förstår jag människor som tycker att det har sexuella aspekter och bör därför inte användas av barn. Men vände mig bara till mig själv...
    Jo, kan tänka mig att det blir svårare i tonåren, men om vi säger som så, skaffar hon dem för egna pengar själv så ok. Men vi kommer inte aktivt skaffa till henne!
  • Mollie77
    Plutteli skrev 2009-05-05 18:35:22 följande:
    Usch nej, känner en som köpte string till sin 3 åriga dotter, vidrigt är vad det är! Så små barn skall icke förknippas med sexuella artefakter vilket stringtrosor är!Vad gäller min dotter har jag och sambon redan kommit överrens om att inga stringtrosor inköpes före 16 års ålder, om ens då...
    tillverkas de ens till så små?
    Nu är hon här 20090128:Miranda
Svar på tråden Får era små döttrar använda stringtrosor?