MammaSara1980 skrev 2010-09-08 20:41:54 följande:
Jag tycker det är snyggt med stringtrosor och jag har köpt flera till min dotter. När jag var liten ville jag oxå ha string och det bidrar till en bättre självkänsla för flickor. Jag tycker det är synd att det är en sån häxjakt på alla som säljer stringtrosor och bh för yngre flickor, det leder till att det blir svårt att hitta för oss som vill köpa och det är ju upp till varje familj, förälder och flicka att bestämma. Vill man inte ha det får man väl bara strunta i att köpa dem?!
Om självkänslan sitter i stringtrosor är det inte mycket bevänt med den. Jag vill att min dotter ska ha självkänsla för att hon är duktig i skolan, en bra kamrat etc och inte pga något så ytligt som kläder.
Dåliga argument för stringtrosor för 11-åringar:
- Alla andra har dem
(min dotter vet att det inte duger för mig. är det i så fall också ok att mobba ett mobboffer för att "alla andra" gör det? strunta i att plugga för att "alla andra" gör det?)
- De är snygga
(jaha, vem ser dem förutom andra tjejer i omklädningsrummet)
- Man slipper visa troskanterna
(ahmenherregud vilket i-landsproblem! Tycker man det är ett problem har verkligen brist på verkliga problem!)
- De är sexiga
(är det därför mammorna har dem? har småflickorna lidit av att inte ha dem?)
Självklart köper man inga stringtrosor till sina 11-åringar. Vill de offra sina fickpengar på dem?
Enda godtagbara skälet: Som nämnts att undvika skavsår vid ridning