• Mamma 2b

Får era små döttrar använda stringtrosor?

Ja, jag räds svaren men måste ändå fråga. Blev något inspirerad till frågan av en annan tråd, som brukligt är, och dels av en vän till mig vars då 11 åriga dotter tjatade sig till ett par stringtrosor.

Så, vad tycker ni?

Är det "rätt" att låta barnen ha stringtrosor?

Jag tycker nej, nej, nej. Det är något jag associerar till sexualitetet, inte att det är så himla skönt med en rem i häcken, eller att det ska se fint ut med tunna byxor osv.

Iallafall inte på små barn, då tänker jag mest i åldrarna innan tonåren.

Hur är det med detta, ni som har barn i dessa åldrar? Vill de verkligen ha string, eller är min kompis döttrar ett undantag?

• Svar på tråden Får era små döttrar använda stringtrosor?
  • sjl89

Nej det kommer hon verkligen inte få ha. Varför ska man, en 11 åring går väl inte runt med så tighta byxor ens att det skulle behövas för att man inte ska se kanten på trosorna, eller?

Vet nog inte någon som använder string längre, käns som att det är "hotpants" dom flesta har nu eller vanliga trosor men det kanske varierar i olika åldrar. Min vänskapskrets ligger åldrarna mellan 19-25

• Dr Mupp

den dagen barnen köper sina egna kläder få de ta på sig vad de vill. Fram tills dess är det jag eller pappan som bestämmer. Eftersom en elvaåring med största sannolikhet inte köper sina egna kläder så blir det ingen string. Jag tycker förörvigt string är extremt obekvämt.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • hejasverige90000
    Mamma 2b skrev 2009-05-04 22:03:08 följande:
    Ja, jag räds svaren men måste ändå fråga. Blev något inspirerad till frågan av en annan tråd, som brukligt är, och dels av en vän till mig vars då 11 åriga dotter tjatade sig till ett par stringtrosor.

Så, vad tycker ni?

Är det "rätt" att låta barnen ha stringtrosor?

Jag tycker nej, nej, nej. Det är något jag associerar till sexualitetet, inte att det är så himla skönt med en rem i häcken, eller att det ska se fint ut med tunna byxor osv.

Iallafall inte på små barn, då tänker jag mest i åldrarna innan tonåren.

Hur är det med detta, ni som har barn i dessa åldrar? Vill de verkligen ha string, eller är min kompis döttrar ett undantag?
    Tycker det är intressant att du skriver att DU associerar till sexualitet. Gör din dotter också det?
  • MammaSara1980
    hejasverige90000 skrev 2010-09-17 00:10:54 följande:
    Tycker det är intressant att du skriver att DU associerar till sexualitet. Gör din dotter också det?
    Precis. Jag tycker att vuxna i för stor utsträckning leder över sina associationer till barnen. Ska man låta sin dotter vara ensam i klassen om att inte ha stringtrosor bara för att man själv råkar tycka att de anspelar på sex? Nej, verkligen inte
  • hejasverige90000
    MammaSara1980 skrev 2010-09-17 00:25:57 följande:
    Precis. Jag tycker att vuxna i för stor utsträckning leder över sina associationer till barnen. Ska man låta sin dotter vara ensam i klassen om att inte ha stringtrosor bara för att man själv råkar tycka att de anspelar på sex? Nej, verkligen inte
    Problemet är att alldeles för många moral-kärringar älskar att debattera ämnet pedofili vilket resulterar i just detta samt leder till att få män vågar arbeta inom barnomsorgen vilket knappast kan vara nyttigt för våra små.
  • MammaSara1980
    hejasverige90000 skrev 2010-09-17 01:01:48 följande:
    Problemet är att alldeles för många moral-kärringar älskar att debattera ämnet pedofili vilket resulterar i just detta samt leder till att få män vågar arbeta inom barnomsorgen vilket knappast kan vara nyttigt för våra små.
    Precis jag håller med dig
  • VirrigaVerna

Nej varför sexualisera små barn?

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • drakensgränd

självklart skall en ung tjej kunna köpa och använda string. Hur snyggt är det med troskant.....oavsett om man är 50 eller 11.....

• TantMy

Idag köper hon vilka trosor hon vill, hon är 16 år...men inte när hon var runt elva...skulle aldrig komma på tankena att låta en elvaåring bära string, varför?
    Att skylla på en j-a troskant...känns som rätt onödigt...om man bara är elva år.
    String bär man inte som barn...det är ett plagg som hör ihop med mer mogna/vuxna tjejer/kvinnor tycker jag!

• TantMy
    MammaSara1980 skrev 2010-09-08 20:41:54 följande:
    Jag tycker det är snyggt med stringtrosor och jag har köpt flera till min dotter. När jag var liten ville jag oxå ha string och det bidrar till en bättre självkänsla för flickor. Jag tycker det är synd att det är en sån häxjakt på alla som säljer stringtrosor och bh för yngre flickor, det leder till att det blir svårt att hitta för oss som vill köpa och det är ju upp till varje familj, förälder och flicka att bestämma. Vill man inte ha det får man väl bara strunta i att köpa dem?!
    Men vill man inte ha string som liten för att man ska känna sig vuxen?
    Vissa saker hör ju till vuxenvärlden och då får man vackert vänta om man är för liten...tycker jag.
    Det gäller ju många saker, tatueringar, piercing, dricka sprit, gå på krogen, vara ute sent, bära string eller varför inte raffset....

Bra självkänsla på grund av stringtrosor eller inte....låter väldigt konstigt ihop....då bör man kanske uppsöka psykolog istället.
Svar på tråden Får era små döttrar använda stringtrosor?