Inlägg från: MammaSara1980 |Visa alla inlägg
  • MammaSara1980

Får era små döttrar använda stringtrosor?

Jag tycker det är snyggt med stringtrosor och jag har köpt flera till min dotter. När jag var liten ville jag oxå ha string och det bidrar till en bättre självkänsla för flickor. Jag tycker det är synd att det är en sån häxjakt på alla som säljer stringtrosor och bh för yngre flickor, det leder till att det blir svårt att hitta för oss som vill köpa och det är ju upp till varje familj, förälder och flicka att bestämma. Vill man inte ha det får man väl bara strunta i att köpa dem?!

• MammaSara1980

för väldigt många flickor/tjejer/kvinnor är utseendet direkt kopplat till självkänslan. Ser man bra ut och har snygga kläder på sig mår man bättre, det är ganska enkelt
    Tycker man, som många gör, att stringtrosor är snyggt och gör att andra kläder sitter snyggare så bidrar det till bättre självkänsla

• MammaSara1980
    hejasverige90000 skrev 2010-09-17 00:10:54 följande:
    Tycker det är intressant att du skriver att DU associerar till sexualitet. Gör din dotter också det?
    Precis. Jag tycker att vuxna i för stor utsträckning leder över sina associationer till barnen. Ska man låta sin dotter vara ensam i klassen om att inte ha stringtrosor bara för att man själv råkar tycka att de anspelar på sex? Nej, verkligen inte
  • MammaSara1980
    hejasverige90000 skrev 2010-09-17 01:01:48 följande:
    Problemet är att alldeles för många moral-kärringar älskar att debattera ämnet pedofili vilket resulterar i just detta samt leder till att få män vågar arbeta inom barnomsorgen vilket knappast kan vara nyttigt för våra små.
    Precis jag håller med dig
Svar på tråden Får era små döttrar använda stringtrosor?