ummAmira skrev 2009-04-23 09:45:37 följande:
För det första bygger inte sidan på ett enda ord utan man utgår från stycket i bibelnI femte moseboken kap. 18, angav Moses att Gud talade om för honom: ?Jag skall bringa dem en profet som är från era bröder. Jag skall lägga mina ord i hans mun, och han skall berätta för dem allt jag befaller han. Den som inte hör på de ord som han talar i mitt namn, han skall jag kräva till räkenskap.? (Femte mose-bok, 18:18-19). 1 Därifrån förklarar man vidare hur det menades.Du får tro exakt hur du vill,jag ställde frågan då ingen någonsin kan ge ett svar med som du själv säger..sunt förnuft. Att Jesus 3 del av treenigheten lämnade hans kropp så hans mänsliga sinnen tog tag i honom därför utbröt han på korset Gud min Gud varför har du övergivit mig,det resonemangen bygger inte på sunt förnuft då man gör Gud så enormt liten som måste ta till mänsliga handlingar för att få något utgjort.Jag kan inte se det som sunt för nuft om Gud är stö
rst.Om ni vill tolka den förutspådda Profeten i bibeln som Jesus så gör det,alla får tro som man vill.Men på följande logiska sätt drar vi vår prarlell mellan Moses och Mohammed.Vem som helst kan se likheterna mellan dssa personer men kommer aldrig finna så många likheter mellan Moses och
Jesus.Från dessa verser kan vi dra slutsatsen att profeten i denna profetian måste ha de följande tre karaktärsegenskaper: 1) Han skall vara som Moses. 2) Han skall komma från bröderna till israeliter, dvs. från israeliterna. 3) Gud skall lägga Sina ord i munnen på denna profet, och han skall tillkännage vad Gud befaller honom.Och du har verkligen inte svarat på ett fint sätt med din pralellbeskrivning..läs ditt inlägg och se hur aggresivt och löjligt det låter..som om du försöker gripa tag i vad som helst för att försöka låta bättre..Och bara så du vet så går jag inte efter Bukhari..jag är SHIA så lägg ner!
När du ummAmina inleder med att säga:
?För det första bygger inte sidan på ett enda ord utan man utgår från stycket i bibelnI femte moseboken kap. 18, angav Moses att Gud talade om för honom: ?
Nog måste du uppdatera ditt minne umAminna där det också märks att du inte förstått vad saker och ting handlar om. Om du går tillbaka och läser igen så ser du att jag inte alls syftat på kapitel 18 i Mos. Utan jag hänsyftar på när hemsidan bygger upp scenario kring ordet ?Paráklêtos? som man antar att den ?troligen? är lik ett annat ord SOM INTE ENS FINNS i Bibeln.
Sedan börjar kedjereaktionen där man lustig nog börjar bygga upp en egen variant av grekiskan, som sedan blir arameiska, för att vipps bli arabiska där den slutligen tar formen av ?Muhammad och Ahmed? Och med detta vill man övertyga läsaren att Muhammad är den Heliga Anden.
Man idiotförklarar sin läsare helt enkelt. Gå och läs igen.