February skrev 2009-04-22 17:18:50 följande:
ummAmira. Jesus upphävde inte de gamla lagarna??Nu skämde du ut dig igen.Och i mitt tidigare inlägg så gav jag dit exemplet om varför jag ansåg just det, direkt efter. Samma anledning som nu. Läs igen.Du har väldigt mycket åsikter om något du kan väldigt lite om. Det lämnar du gång på gång bevis om.Synvinklar/synpunkter är bara intressanta så länge de inte är lösryckta.Andemeningen som Zophia nämner fattas.Jag väljer att inte direkt uttala mig om Islam. Vet du varför? För att jag kan för lite om den.Vet du varför folk inte gillar politiker? För att de snackar skit om varandra istället för att framföra sig själva på ett trovärdigt sätt UTAN att blanda in andra. För att ta steget längre och gå från politiker till religionsutövare, så borde de/ni göra det samma. Just för trovärdighetens skull först och främst.Du har redan gjort bort dig hittills med just den saken. Men kasta inte in handuken för det. Alla kan ändra sig.Du trampar ingen på tårna. Okunskap känner sig ingen hotad av."jag har inte sett någon som kritiserar Islam..." - skrev du nyss. Då får jag be dig att läsa om dina egna tidigare inlägg för att förstå vad du själv skriver. (förhoppningsvis)Jag har redan svarat på din första fråga.Slutligen - jag ägnar mig inte åt personangrepp, men jag ifrågasätter ditt ställningstagande och motiv till varför du skriver som du gör, starkt. Ber om ursäkt om jag uttryckte mig klumpigt.
Jasså för skämmde jag ut mig igen?Åhh stackars mig! Jag vet vad du skrev..men du gav aldrig ett exempel.Menar du att jag skämmer ut mig för mina tolkningar av den kommande Profeten genom att ta ut verser som syftar på honom? Då gör du det också genom att tro att Jesus var menad.
Men min präst sa detta till mig när jag hade möte med henne. Jag frågade varför kristna inte följer allt och bara vissa saker inom judendomen..hon svarade att ingen klarade av att följa judendomen så Jesus kom då som Profet,men han upphävde aldrig Moses lagar!Jag frågade då henne hur man ska leva som Kristen och hon sa att det enda som man behöver göra är att vara en god människa.
Ja om du kan så lite om Islam så ska du ju inte uttala dig,det gör du rätt i.
Jaha vem är de/ni som du skriver..drar du alla muslimer över samma kam?Eller vem syftar du på-förklara gä
rna.Tråkigt att läsa att du gör så,brist på kunskap igen..
Vad konstigt känns som ingen kan svara rakt ut med en mening på min fråga,kanske du ska ge det ett försök?För du har fortfarande inte svarat.Du som anser dig kunnig i Kristendomen kan ju skriva ner varför Profeten Muhammed inte är den menade Profeten,alltså hur Jesus kan likna Moses mer?Och komma med motbevis på min tolkningsom jag skämmer ut mig så enormt mkt med..