Pladderbebisarna Del 7
snö: åh! underbart Då vågar vi beställa en kamera då Å barnvakten verkar ha gett upp, lagom till semestern...typiskt!
snö: åh! underbart Då vågar vi beställa en kamera då Å barnvakten verkar ha gett upp, lagom till semestern...typiskt!
hej flickor!
hunnit med att jobba på morron och sen en sväng till stan. inhandlat ny babyvakt, fy bubblan va dyra dom är! Ska skicka in den gamla och hoppas att det går att fixa den, då har vi 2
inte fått mina skattepengar än men hoppas dom kommer snaaaart! endel att inhandla och fixa innan vi åker på semester. får lön i morgon också, sitter fint
Nu önskar jag bara att det kommer lite sommarvärme snart! Vi har haft alldelens för kallt sista tiden. I morse var det 2! grader när jag åkte till jobbet brrrrr! 20-25 åtminstone, då är jag nöjd, varmare än så behöver det inte vara.
Undrar om jag ska byta om och gå ut, har massor att påta på med ute på gården men jag tror det blir en datastund först
Thezz: här blir det ingen poprea, varit in på pop för ett tag sen men faktist inte mycket som lockar mig där just nu... här blir det en kamera och extra pengar till semesterkassan. men några 17 000 blir det inte...kasnke 2-3, men alltid nått
Hanna: en padwico 938 har vi haft, köpte den när Alex var nyfödd och den har använts FLITIGT! Nu blev det en lite enklare modell av padvico, 903, några hundralappar billigare. SUPERnöjd med den gamla! Pratade med en kille på supporten och jag ska skicka in den. har vi tur går den att laga, men det kommer ta flera veckor, är "beroende" av att ha en så jag fick så lov att köpa en ny... vad är det för nån ni har?
HF: dubbelt upp av allt, mössa, vantar, galonhandskar, överdragsbyxor, fleecejacka...
vi kör med lite "slit å släng" på dagis. Alltså inte trasiga kläder, men det som vi inte är så rädda om. På Alex dagis är dom ute MYCKET och leker, blir dyngiga osv. Känns inge kul att ha "finkläder" på dagis. Roligare om man har nått helt och rent när man är ledig och ska på stan osv.
Hanna: klart behoven är olika bra för oss då vi fått ärva mycket sånt, gallonisar och annat, som kommer funka utmärkt på dagis i höst och nästa vår.
nu kom jag in på skatteverket. står även på mig utbetalning 6/6, men jag har då inte fått några pengar än... får tillbaka 2200 kr, men från början var det bara 149:-, så lite extra för mina avdrag Lagom till en kamera
Hanna: vi köpte ju en overall i Ullared i fjol. Men han växte inte i den i vintras, hoppas den passar nu till vintern i stället, men risk att den är kort i benen, han har dragit iväg våran lillkille! Fått pappas långben tydligen. Ska till Ullared i år också
Thezz: vi köpte regnkläder på ullared. 189:- för jacka och byxa med hängslen. har varit superbra. men ni har väl en bit dit va?
Åh, min man är så bra! Han jobbar å står i Jag jobbar iofs också! Lagt A och nu sitter jag och bokar träffar inför hösten. men man hinner ju kika in här mellan samtalen Micke är ute och skottar jord och krattar å skottar jord och krattar Håller på att fixa slänten nedanför altan. Jag och ALex har planterat ut solrosorna mot stenmuren i kväll.
zago: fortsätter du i höst?
hej hej i regnet! jobbat, sen hem å vänt, tandläkaren, handling, en sväng till på jobbet å nu hemma! vilken dag. å Reeeeeegn
Micke jobbar sent i kväll, lite extra skruvning på kvällstid, lite klirr i semesterkassan Tråkigt dock att va själv med A hela kvällen, han är inte på nått strålande humör idag direkt.
idag kom skattepengarna, synd bara att jag måste en vända till till tandläkaren
lurkan: nejdå, inget akut. 2 smååå hål bara, får tid i aug, efter tandläkaren (och min) semester. Men det är ju så svinit dyrt!!!
ang pottträning... vi tänkte också försöka köra hårt i sommar, bara de att A är så himla svår. vill han inte så vill ahn inte å jag vägrar "tvinga" honom, vill inte att det ska bli nått negativt av det. Har några vänner vars barn blivit "rädda" för toan och håller sig hur länge som helst, vilket inte alls är bra, så de vill jag inte ska hända. En dag förra veckan hade A storkitit efter middan å sen tog jag på honom bara kalsonger, tänkte de vore skönt för honom och ett bra sätt för oss att se om det händer en olycka. Han var lite trött så han sprang här i t-shirt och kallingar med sin snuttis i högsta hugg. farfar var här och grejade i pannrummet så A stog opch tittade på, trött och lsappnade väl av å helt plötsligt hörde jag hur han stortjöt! Då hade han kissat, massor! STOR pöl på golvet, å han var nog inte alls beredd för han blev såååå ledsen! Helt förtvivlad och ville genast att pappa skulle torka!