• MagdaA

Pladderbebisarna Del 7

go kväll!

nån som har bra koll på fästningar? katten hade fått en idag men 2 ben sitter kvar... Micke blev lite för ivrig när han skulle ta bort den.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

okej...men insåg för en stund sedan att det nog är huvudet som sitter kvar...fast det kan vara 2 ben också, vet inte riktigt. svårt att se. vi har en sån fästingsplockare, är som en nylontråd man drar ihop runt fästingen och drar åt innan man drar lös en.

brukar ni köra med frontline? läst mkt positivt om de.

är först senaste årena det börjat komma mer fästingar här uppe, tidigare fanns det ju inte alls. våran katt som flyttat till mamma brukar få 2-4 st/år, men nu har allltså nya katten redan fått en, tro om det kommer bli mer i år eller om han bara hade orut?

• MagdaA

hittade ett svar när jag googlade där det stod att det itne var nån fara om huvudet blir kvar, kroppen stöter ut det så småningom.

• MagdaA

hej hej!

helt slut! ledig helg men shit vad jag har jobbat. hela dagen igår och hela dagen idag har vi varit ute och jobbat på gården. krattat, rensat, klippt ner buskat, kapat ner träd, krattat mera, krattat ännu mera! Sen har vi hunnit med lite fika i solen, grillat korv och spånat på hur vi vill göra om ute. vi har ju en stor gård nu, men hör här, vi funderar på att göra den större! galet...

å i morgon blir det jobb igen...

• MagdaA

hur tänkt folk förr? "Vi he ne under bröggstuga så försvinn e no..." jag har hittat hur mkt skräp som helst! glas, porslin, järnskrot, gamla gjutjärnspannor, SKOR, massor av skor! leksaker, plåthinkar, ja allt!

varit ute på joggingrunda med hunden så snart blir det en dusch och sen sängen!

Kommer jobba mycket i veckan som kommer så det blir nog inte mkt datatid. Dessutom försöker vi va ute så mkt som möjligt nu när det är så härligt väder. Alex älskar verkligen att vara ute! Finns så mkt roligt och spännande att titta på. Han försvinner emellanåt så har han hittat nån rolig pinne eller sten el nått i skogen.

KRAM på er alla!

• MagdaA

Lurkan: bagarstugan

gården jag... vi funderar på att ta en del av åkern utmed och liksom så ihop med gräsmattan (som redan är rätt stor men...) å sen kommer vi sätta rönnhäck längs kanten för att skärma av mot åkern och grannen (som iofs bor rätt långt bort men iaf... )

• MagdaA

Kickan: våran är väl inte extrem, men jo, det blir endel att klippa, å jag gillar att ha stor gård "Problemet" är att våran gård lutar åt alla håll å kanter, nu har vi tänkt göra ordning en liten "lekhörna" med gungställning och sandlåda å så, och det finns knappt en plan yta på hela gården där det rymms, därför vi måste knycka lite av lägdan.

• MagdaA

hej hej!

bara jag som inte hade en maratonätare? fick väcka honom för att få honom att äta... Alex var ju jättestrulig med amningen i början, ingen sökreflex, dåligt sug, dåligt tag osv. Men, sakm den som ger sig!

jobbat fm och såååå trött! Hade först tänkt ta en promenad nu efter lunch men ajg vet inte om jag orkar. tänkte ev ta några fönster istället.

• MagdaA

lurkan: Som jag skrev till Kickan igår så är "Problemet"  att våran gård lutar åt alla håll å kanter, nu har vi tänkt göra ordning en liten "lekhörna" med gungställning och sandlåda å så, och det finns knappt en plan yta på hela gården där det rymms, därför vi måste knycka lite av lägdan.

• MagdaA

Thezz: vet du om lillebror svalde fostervatten? hört/läst att dom kan må illa av det. fast då borde det väl märkts ganska direkt efter förlossningen skulle jag gissa.

Å du, om han nu vill bli buren mycket, *viskar* sjal.....

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7