• MagdaA

Pladderbebisarna Del 7

go kväll!

jobat i kväll men de var tungt. fick så ont i min vänstra axel i em, vet inte alls vad som hänt. å jag använder ju armarna hela kvällen när jag mjölkar. inge kul. fick ringa efter ledarn när en ko skulle semineras. är vä axel jag har ont i och trots att jag är högerhänt så seminerar jag men vänster, men det gick inte alls.

Precis duschat Alex och bytt i hans säng. Stackrn har blivit förkyld och hostar så han vaknar och kräks Skulle ha varit på dagis men jag vab:ar halvdag, åker och jobbar när M kommer hem.

snö: kul! Nån länk till huset?

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

morrn

ond axel idag ser inte fram emot kvällens jobbpass. regnar här också och jag har en väldigt grinig förkyld pojke i mitt knä, vilken uuuuuunderbar dag!

• MagdaA

Hanna: vet inte fick ont helt plötsloigt igår em, gör inte så ont när jag bara "är" men vissa rörelser gör ont och att bära/lyfta är en pina. inge bra med tanke på mitt jobb. ska dessutom jobba mån-lör den här veckan.

• MagdaA

pratade precis med M. Han är med våran bil på verkstaden. låter kanske konstigt efterom han jobbar som bilmekaniker, men det är ac:n som krånglar. märkte nu när det började bli varmare ute att den inte kyler som den ska. Verkstan M jobbar på har inte ac-behörighet så han var tvungen att boka tid på verkstan där han jobbade tidigare. Ibland är det himla bra med kontakter! Först och främst fick han själva felsökningen billigare eftersom han jobbat där. Sen så visade det sig att det är en grej som måste bytas, den delen kostar 2500:- ny, men en av hans gamla kollegor trodde att han hade en sån som han kunde få köpa billigare. Sen ska det ju fyllas gas igen, och killen som har ac-utbildning och gör sånna jobb hade en tub "över" så han kunde fixa det på sidan om Förhoppningsvis blir det inte lika saftigt dyrt som vi trodde från början.

• MagdaA

Hanna: tror mer på att det är nån överbelastning. känns som att det är i muskeln el nå ligament.

snö: fint lite nya golv och tapeter så blir det ju tipptopp!

• MagdaA

just räknat ihop och skickat in min timrapport för april. ser fram emot lönen Jobbat mycket helg + 2 dagar storhelg, de tkommer märkas. hoppas kunna lägga undan lite till semestern.

Thezz: åh! lillebror har fått ett namn, kanske du skrivit det tidigare? i så fall hade jag missat...

no: trist tycker som övriga att du får ta dig ett rejält snack med honom, funkar ju inte sen med 2 annars.

hos oss får vi aldrig sovmorgon, om inte Alex behagar sova länge förståss. jag kan inte ligga kvar i lugn och ro om resten av famljen är vaken. vi bor för trångt för att det skulle funka.

• MagdaA

å här snackas det kungligt ser jag hej å hå. kan då inte komma på att jag kallat Alex för prins nångång... min pappa, Alex morfar, brukar däremot kalla honom för Alexander den åttonde, men mest för att det låter lite kul och för att han är det åttone barnbarnet på den sidan.

Hanna: bor ni möjligen på vägen mot halmstad? (noll koll på geografi)

• MagdaA

Varit ute en stund med A. Planterat lite blommor, myst med kaninungarna och tittat på stenar och pinnar, finns mycket som är spännande när man är liten Nu blir det snart att fixa middag och sen iväg och jobba. Skulle eg jobba morgon i morgon men jag vab:ar troligen i morgon också. Känns inte ok att skicka A till dagis med den hosta och snuva han har.

Hanna: härligt känsla! Så kände jag när A föddes. att ÄNTLIGEN få hålla ett levande barn i min famn och få ta med det HEM! Underbar känsla!

Kickan: våran läkare på spec som följt oss genom allt sa så varje gång jag var in på ul med A också. Enda från första vulet i vecka 6 så sa han "allt ser bra ut idag, å vi ska vara glada för det, för det är egentligen ett under att allt kan funka som det gör när ett barn blir till, det är ju så mkt som ska klaffa under hela utvecklingen".

• MagdaA

Hanna: önskar INGEN att behöva gå igneom det, inte ens min värsta fiende. går inte att beskriva i ord och jag hoppas att jag aldrig mer behöver uppleva det! Därav rädslan och tvivlet inför att bli gravid igen...

• MagdaA

zago: oj, de va dålig kvalité det! men du åker väl tillbaka med den va?

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7