• MagdaA

Pladderbebisarna Del 7

morrn morrn! Här fortsätter grävandet idag, men jag och Alex tänker fly jordhögarna under fm. Ska åka och hälsa på en kompis som har en dotter som är lika gammal som Alex. Sen börjar jag jobba kl 16. Min svärmor är så bra! Hon har lovat att serva jobbarna med lunch och middag idag Sen passar hon Alex när jag åker till jobbet. Svårt för Micke att både ha koll på A och lägga ner slangen.

lurksan: ajdå. hoppas du lyckas kämpa dig igenom dagen! Jobbar du fulldag?

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

Hej hej tjejer!

just kommit från jobbet.

här har det grävts heela dagen idag också. all slang är nere och våran kompis som kör grävaren är så himla duktig, gör allt så ordentligt och städar upp efter sig där han grävt. nu är det bara lite "småfix" kvar. gräva till en slänt, gräva ner en kapel å lite sånt...

i morgon ska vi vara på mitt jobb nästan hela dagen. Korna ska släppas ut och i år har vi öppet betessläpp, för allmänheten alltså, så det blir kul. Lite fika, ponnyridning å så. Jag ska ta dit en kanin med ungar också så att barnen har nått att kika på.

Snart dax för sängen här. kram å go natt!

• MagdaA

här är det underbart väder idag! Känns så kul iom betessläppet! Hoppas många tar chansen och kommer och kikar.

ska packa ihop mig och kaninerna nu. M och A kommer lite senare. Hoppas alla får en fin dag!

• MagdaA

heeej på er! verkligen varit lugna gatan här i tråden i helgen! Hoppas det betyder att ni/vi alla hunnit umgås mkt med familj och vänner, haft fint väder och kunna njuta utomhus.

Här har det varit full rulle med grävningen tors-fre-lör. Idag har vi varit "lediga" men ändå hunnit med massor. Alex har varit hur underbar som helst hela helgen. Han ÄLSKAR att vara ute och vi har varit ute från morgon till kväll. Han har varit världens goaste och hjälpt till å burit stenar och pinnar å allt möjligt.

Nu ska jag sanera en bajsig rumpa, sen tänker jag sätta A i badet, frösöka få bort det mesta av jord och grus. Sen tänker jag nog ta en lugn kväll i soffan. Micke och en kompis tog en mc-sväng.

LaG: det kom drygt 100 pers, så inte supermycket, men det är ju första året, och det SPÖ-regnade, så vi hoppas såklart det blir bättre nästa år.

• MagdaA

Thezz: klart att det inte spelar nån roll! Vi är 7 syskon och är döpta på olika ställen allihopa, de du

• MagdaA

hej hej tjejer! varit och grillat med jobbet nere vid tjärn. Riktigt trevligt. Alex avslutade dagen med att plaska ut i vattnet i bara gympaskorna. tur vi hade torra brallor och strumpr med.

vi bor nästan ute nu. har hur mycket som helst att göra. gräst ihop endel av åker med gräsmattan, höll på å kratta hela em igår så nu ska det bara sås. hade tänkt oss en rönnhäck först, men nu funderar vi på staket och några björkar...får se vad det blir. Har även gjort iordning mitt jordgubbsland, ska snart ta tag i en slänt där jag hade tänkt mig ett stenparti och lite marktäckare.

nu ska jag försöka få tag på tanten på FK. Hade bestämt att jag skulle ringa igår men hon svarade ju aldrig...

• MagdaA

hej hej!

idag har jag och Micke shoppat! Eller ja, det är faktist Micke som har shoppat kläder! Kors i taket! Det händer verkligen inte ofta. Alex fick vara hos farmor en stund så hann vi göra bort allt vi hade tänkt, nästan...

Hann även hämta en hel hööög jordgubbsplantor hos en kompis så nu måste jag nog utöka mitt jordgubbsland.....

Micke ute på altanen och skruvar tillbaka golvet som legat i en hög när vi grejat med jordvärmen. Fick världens inspiration att göra altanen finare, fixa lite å göra den mysig, som den är nu används den knappt.

Ikväll har jag min sista träff för säsongen, sen ska bara kollektionen säljas iväg så blir det semester några månader

NO: Fiiiin mage! Avis avis! Sån fin magge hade aldrig jag.

Hanna: verkar vara pannkaksdagen idag Micke ska steka pannkakaor åt han och M också, jag får hitta på nått annat.

• MagdaA

Lurkan: mamma hade ett dagbarn förut som skelade REJÄLT! Han hade lapp MYCKET när han var liten, gick hur bra som helst, en vanesak. Kommer gå kanon för Laban också!

• MagdaA

hej! knappt hunnit kika in här alls senaste dagarna. fullt upp här hemma med allt möjligt. håller på att göra om ute på gården så all ledig tid går till det. Hoppas alla mår bra och att ni får njuta av lite sol! Här är allt bra,  förutom att jag har nått konstigt illamående igen. Mått illa och haft ont i magen sen igår mitt på dan, trött å hängig men vet itne varför. Hoppas iaf att det går över snart. Ska upp till Umå på vårruset i morgon så det hade varit skönt om man kännt sig pigg.

nu ska jag röja lite innan A vaknar. Kram på er!

• MagdaA

morrn morrn!

idag är jag ledig! Jag och en kompis ska till Umeå, tänkte försöka hitta nått fint till bröllopen vi ska på i sommar. Sen i kväll är vi ett gäng som ska vara med på vårruset. vi är 3 tjejer som lärt känna varann här på FL, de andra 2 bor i Umeå, + att vi tar med oss varsin kompis. SKa bli superkul, och skönt att komma hemifrån lite. Känns som jag bara jobbar nu, hemma el på jobbet, jobb jobb jobb. Solen skiner nu men dom har sagt att det ska bli regn... jaja, det får vi se. Hoppas iaf att alla får en trevlig dag! KRAM!

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7