Pladderbebisarna Del 7
Hanna: en köttgryta med massa mumsigt i fläskkött, minimorötter, champinjoner, purjo, persilja, rårörda lingon...mmm! Alex älskar den
Hanna: en köttgryta med massa mumsigt i fläskkött, minimorötter, champinjoner, purjo, persilja, rårörda lingon...mmm! Alex älskar den
det är tur att Alex inte ska på dagis i morgon för i kväll lär de bli svårt att få in honom i lagom sovtid. Våran kompis som ska gräva kommer troligen hit med grävmaskinen i kväll...
jag kan lägga upp receptet i min blogg här på fl så kan ni hämta det där om ni vill testa.
Thezz: vi har el, vattenburen. Men det blir dyyyra elräkningar och ska vi göra iordning övervåningen så måste vi ha nått annat. Mickes farföräldrar eldade olja. När dom satte in det var ju oljan billig. Fanns lite kvar i tanken som vi eldade upp i fjoll. Vi har ju skog, men pannrummet ligger mitt i huset och är bara drygt 1 kvm, så det är lite svårt att hitta ett bra sätt att elda med tex ved, blir sånt bök att bära in allt genom ytterdörren, lagra, sräpigt osv. Så nu blir det jordvärme, tror det kommer bli kalas! Dyrt nu, men vi betalar ju av det eftersom.
18 grader ute och SOL! Synd att det blåser...
vi har ingen värme alls igång nu, inte haft på flera veckor. varit liiite hurvigt på mornarna då det är kring +2 och biland tom - på nätterna. Men vi har ett elelement i köket som vi kan köra för att hålla lagom temp. vårat hus lagrar solens värme bra under dagen så det håller sig hyffsat iaf.
vi bytte förresten till oss en gungställning igår Jag har hela tiden sagt att om vi ska ha nån gungställning så ska det va en rejäl av inpregnerade trästockar. Å en sån hade grannen Bytte den mot vinterns snöskottning, en bra deal tycker jag!
halåj! fyyy vad jag är less på att vara fökyld Så tät i näsan, kan knappt andas! Jobbat på morron och lämpligt trött. Fått värdens miniatyrkalv på jobbet. Kon har varit sjuk under sista tiden innan kalvning så kalven har nog haft det lite kämpigt. så liten å så söt. Kändes lite hemskt att sätta lapp i hans lilla öra.
Alex sover ute i snickarboa. Hoppas att han inte ska störas så mycke av grävaren där.
full fart med grävningen här nu