• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • jazzy
    angiee skrev 2009-03-18 12:24:32 följande:
    Jaz Stortorp
    aha, tillhör det Huddinge??
    3 barnsmamma
  • Hannnas
    angiee skrev 2009-03-18 12:08:30 följande:
    Det blir fram med kalkylatorn ikväll!! För vår del (min & C) behöver vi ju ingenting egentligen förutom hygienartiklar å sånt nödvändigt. Det är isf V som måste ha saker, kläder & skor etc. Men det kan köpas begagnat & ja visst, det finns ju lösningar på allt... Det kommer säkerligen vara tufft längre än 6 månader, vi ökar ju vår boendekostnad (hyra idag kontra amortering & ränta) med det dubbla. Så det är ju tight... Men det kommer ju att GÅ! Sen är det väl bara börja jobba som en gaaaaaalning
    Vi har dubblat våra utgifter med... så jag vet hur det är... o nu ska jag snart få FP med men man klarar det! o sen första året du jobbar slipper du ju återbetalning hos CSN med så man hinner hamna på rätt köl...

Glöm inte att räkna med att ni ska klara att ha FP sen men det klarar ni ju om du jobbar upp sgin bara säkert

Nä jag är positiv, skulle gärna se bilder

Jaz... tack sötis
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • angiee

Jaz

Japp, Huddinge
    Blir vi grannar?
    Hannah
    Jo det är ju det där med SGI, ett till barn vill vi ju ha men måste jobba upp mig lite först, så det lär nog dröja med 2an om vi köper huset.
    Sen ska man ju byta dagis & allt sånt, inte det lättaste... 
    ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • Hannnas
    angiee skrev 2009-03-18 12:38:15 följande:
    Jaz Japp, Huddinge Blir vi grannar? Hannah Jo det är ju det där med SGI, ett till barn vill vi ju ha men måste jobba upp mig lite först, så det lär nog dröja med 2an om vi köper huset. Sen ska man ju byta dagis & allt sånt, inte det lättaste... 
    Jadu, säg inte det, vi bytte ju dagis o det gick kanon! så det behöver inte vara krångligt

Sen ang SGI, så behöver du ju "bara" jobba 6mån o under tiden kan man ju bli gravid så ni behöver kanske inte vänta såå länge
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • jazzy
    angiee skrev 2009-03-18 12:38:15 följande:
    Jaz Japp, Huddinge Blir vi grannar? Hannah Jo det är ju det där med SGI, ett till barn vill vi ju ha men måste jobba upp mig lite först, så det lär nog dröja med 2an om vi köper huset. Sen ska man ju byta dagis & allt sånt, inte det lättaste... 
    nä tyvärr men det är ett bra område med bra dagis.
    3 barnsmamma
  • zagolik

Heeej!

Jag är sååååå illamående! Har fått feber här nu på em med!
    Och Emil har världens diaree{#lang_emotions_throwup} Kul va? Idag på öppna F så bajsade han ner sig fullständigt så det var på hela ryggen tom. 2 ggr Tur jag hade med ombyte. Till en gångs olycka ilf sen fick vi gå hem. Nu är blåbär på väg hem och majsvälling.

Angii!! Håller tummarna för er med huset/lånet! Superspännande!

♥ Emil 080327♥
  • jazzy

Angiee... tänk på bara att det oftast tillkommer utgifter som man inte kanske tänker på.. sopor, försäkringar på huset etc ...Så sitt ner i lugn & ro. Vi andra husägare hjälper gärna till om ni undrar över nåt...

3 barnsmamma
  • lurksmulan

Grattis på födelsedagen Hanna!

• Kickan 84

Angiee: Vad roligt med hus!

Hanna: Grattis på födelsedagen!

...

Seth har fått sin vaccination idag och det gick bara fint, även 18 månaders kontrollen klarade han galant. Fick t o m beröm för det stora ordförrådet! Byggde kanonhöga torn också, det är ju hans favoritsyssla

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7