• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • Hannnas

Tack tack för grattisar tjejjer... jag har ju kallt räknat med att man inte firar mer nu när man passerat 30

Roligt är ju oxå att telefonen ringer här hemma men M har slitit ut batteriet med kablar o allt så den är paj o vi har alltså ingen tel innan vi köper en ny... triiist...

*hämtar snytpapper*

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Thezzizen

*skitirriterad över att inte hitta blomsprutan när jag verklligen behöver den!!!!!!'*

• angiee

Grattis HANNAH!!!

Banken sa varken ja eller nej. Det som måste in nu är kalkylen för nyproduktionen med alla kostnader. Den har vi inte fått än, ej färdigställd. 
    Banken räknade på våra inkomster idag kontra våra inkomster när jag har arbete efter mina stuider & vilken SKILLNAD det kommer att vara. Flyttar vi in i detta hus, kommer vi ha 6 KNAPRA månader, tills jag är klar med studierna. Då jag antingen kan återgå till mitt arbete eller söka nytt.
    Så det handlar lite om vad vi känner inför detta, kan vi pressa vår ekonomi kraftigt under en period, har vi råd?
    Vi ska räkna lite på detta ikväll & sedan blir det ytterligare ett möte med banken när alla papper är klara.
    Vi får se, det känns både av & på, om ni förstår
    ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • Hannnas

Angiee... tack o spännande!! lät ju faktiskt positivt!! Nu blir jag ÄNNU mer nyf på huset jue, trivselhus sa du men inte vad för ett??

• angiee

Det är bara det att det kommer blir jobbigt under ett tag för oss. Pressa kostanderna kan vi ju göra, men hur GÖR man om man inte är van att hålla nere kostnaderna? Vi är ganska vana vid att kunna vara frikostiga med vår ekonomi, nu blir det andra bullar - och det är väl bra på sitt sätt...

Huset finns inte i trivselhus katalog. 
    Det är ett parhus som är byggt på ett oerhört coolt vis! Den ena delen blir vår & den andra tillhör hos som ritat huset. Jättetrevliga btw
    Huset kommer ligga på en bra höjd i ett populärt villaområder + att vi har sjöutsikt. Standarden på huset är så grym, ja.... allt är liksom bra, priset är högt men det är ju dyrt att köpa i sthlm & vi skulle aldrig få detta pris ngn annanastan... Dvs, nyckelfärdigt trivselhus & tomt ...
    Huvva, nu måste vi räkna....
  • Hannnas
    angiee skrev 2009-03-18 11:51:44 följande:
    Det är bara det att det kommer blir jobbigt under ett tag för oss. Pressa kostanderna kan vi ju göra, men hur GÖR man om man inte är van att hålla nere kostnaderna? Vi är ganska vana vid att kunna vara frikostiga med vår ekonomi, nu blir det andra bullar - och det är väl bra på sitt sätt... Huset finns inte i trivselhus katalog.  Det är ett parhus som är byggt på ett oerhört coolt vis! Den ena delen blir vår & den andra tillhör hos som ritat huset. Jättetrevliga btw Huset kommer ligga på en bra höjd i ett populärt villaområder + att vi har sjöutsikt. Standarden på huset är så grym, ja.... allt är liksom bra, priset är högt men det är ju dyrt att köpa i sthlm & vi skulle aldrig få detta pris ngn annanastan... Dvs, nyckelfärdigt trivselhus & tomt ... Huvva, nu måste vi räkna....
    Gumman, man klarar ALLT! Man kan dra ner på väldans mkt bekvämligheter o det är ju bara under en väldigt begränsad period ju klart ni ska göra detta om ni känner att det är där ni vill bo ju, för 6mån är inget!

Gå igenom er vanliga månadsbudet bara, lägg in de nya kostnaderna o sen gå igenom post för post på vad ni kan dra ner på.. man behöver inte så mkt "månadspeng" eg, äta ute kan man sluta med ett tag, kläder behöver man knappt köpa heller under en sån kort period, bilkörande till buss under en tid kanske... ja ni kommer fixa det!
  • Thezzizen

Angiee, låter ju kanon ju! Hoppas för er då!

• angiee

Det blir fram med kalkylatorn ikväll!!

För vår del (min & C) behöver vi ju ingenting egentligen förutom hygienartiklar å sånt nödvändigt. Det är isf V som måste ha saker, kläder & skor etc. Men det kan köpas begagnat & ja visst, det finns ju lösningar på allt...
    Det kommer säkerligen vara tufft längre än 6 månader, vi ökar ju vår boendekostnad (hyra idag kontra amortering & ränta) med det dubbla. Så det är ju tight...
    Men det kommer ju att GÅ! Sen är det väl bara börja jobba som en gaaaaaalning
  • jazzy

GRATTIS HANNA

Angiee...vilket område är det?? Där ni bor nu??

3 barnsmamma
  • angiee

Jaz

Stortorp
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7