• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • fruZ

Ja, berätta Krusbär. Det kommer ju vara jobbigt för henne att få höra att du är gravid. Om du berättar din historia så kommer hon inte behöva känna orättvisa att du är en gräddfilare och det kan underlätta för henne att du förstår att det är jobbigt för henne att du är gravid.

• Idun 78

Krus, tycker också du ska berätta. Troligtvis blir det mycket lättare för din kollega att hantera din graviditet om hon vet om att även du har haft det mycket tufft. Så brukar iaf jag reagera när jag får grav-besked. Det är lättare att glädjas med sina "olyckssystrar" än med gräddfilarna.

Poppy, vad bra att du gillade AS och att du ska få en F-graviditet! Jag förstår att du vill börja nu och inte vänta, men en månad går snabbt (jag försöker nämligen inbilla mig samma sak ). Vad var det för kompletterande prover AS skulle ta?

• StoraD

härligt pops: jag säger som a80 - välkommen till heparinklubben, sprutorna blir som små vänner som möter en varje kväll (eller jag tar min på kvällen). Skönt att du träffar ngn som du känner lite förtroende för söt! Och en månad är ju på riktigt ingenting! det är ju en ynka cykel ju!

Krus: jag tycker att du ska berätta! Jag har råkat berätta för några stycken nu, och det är rätt så skönt. Dessutom tycker jag att det här med problem och missfall är så stigmatiserat, jag tror att det generellt är bra att prata om sånt här. Det är annars lätt att känna sig ensammast i världen.

a80: tack för att du frågar - mitt illamående har inte förbättrats, igår så slog jag personligt rekord och *ÄCKELVARNING* spontankräktes utanför skånetrafikens kontor på malmö centralstation. Så nasty och pinsamt!! jag på riktigt sprang därifrån... livrädd att någon hade sett mig. Jag skulle in och köpa busskort, men det blev inget med det av förklarliga skäl... Men jag är glad att jag mår illa, det känns bättre så än att inte ha några symptom alls faktiskt: jag har oroat mig för spökveckor och sånt (jag är i v. 14+4), så jag är glad att jag mår illa.
    Hur var första dagen hemma tyckte du? Har du haft det bra?

cia: hur känns det att jobba vännen?

Lycka: så skönt att det gick bra igår!

Idun: hur känns det med sd? hoppas det är bättre!

DND: hur känns det söt? lite bättre idag? kramar på dig min raring

ikväll ska jag se let's dance!

• Cia o krabaten

LillaD: Aj då att kräkas så utan förvarning fortfarande
    Men det ser vi ju iofs som ett gott tecken
    Jag jobbar bara varannan lördag ännu, så det är lugnt
    Lite mjukstart, det blir väl 1d/v här framöver.
    Skönt att komma ut och göra ngt nnat lite också, då uppskattar man ännu mer att vara hemma!

• mammawannabe

Gokvällens alla!

Hänger (som vanligt) med och läser det mesta men dåligt med skrivandet.

Vill gratta alla gravida till lyckade undersökningar av alla de slag; Krusbär, mama, Iske m fl.... och lycka till till er som det snart är dags för; Stella,Hella, a80.....

Poppy: Skönt att hysteroskopin är avklarad och att du får heparin nu nästa försök och slutet av april kommer snabbare än man hinner blinka hoppas jag som också räknar ner tills dess . Undran, vilka prover skulle du få ta hos AS som Dr B inte tagit?

LillaD: Oj vilket illamående! Förstår att det blev lite pinsamt {#lang_emotions_innocent} men oxå bra med rejäla symtom . Angående Innohep/Fragmin, var det så att din läkare hade gått över från Fragmin till Innohep? Var det någon anledning till det? Och sen, rekommenderade han att du skulle ta sprutorna på kvällen?

Vinkar och kramar också till Babblar, Finesssan, Idun, DND, Bling, Lycka, Mikes, Bettan, Cia, Franka, Kajo och alla andra fina!

• Cia o krabaten

Ja eller hur?

Ska snart krypa i säng jag med.
    *Laddar inför nattens rond med Lilleman *

• mammawannabe

Fattar! Hoppas han är snäll mot dig inatt och att det blir många sköna sovtimmar i sträck. *strör lite John Blund-pulver över söt-A*

• Cia o krabaten

Haha, du menar att han INTE ska botas i tuittarna
    Vet ni hur vassa bebiständer är??

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8