• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • BettanB
    Irma skrev 2009-03-16 20:20:15 följande:
    Jag är på! Bor ju i Gbg
    Gôtt!

Fler?

Kajo?
    Nosce Te Ipsum
  • EMND

F*N känner mig så lurad av läkare igen. Min man tycker nog att jag är hysterisk så jag behöver avreagera mig i skriva här. Idag såg jag resulatat från hans spermieprov. leukocyter 2 +, ertrocyter 1 +, runda celler en hel drös, minskad antal men ändå bedöms provvt som normalt. Men hallååååååååå. Antalet har miskat 10 gånger och ingen uppföljning är planerad. Det gyn ville är bara uteslutning av klamydia och mikoplasma.  {#lang_emotions_demon}Varhör gav hon inte antibiotika till honom. Arghhhh är så arg...

Inte konstigt att jag inte blir gravid? Eller?

Idag dag 23 i cykeln har mina symptom avtagit, bums. Igår kunde jag knappt ligga på magen så mycket det gjorde ont i brösten, men idag inget alls, men jätte mensvärk. Samma hände föra månaden. Tog en tjuvtest igår och det blev minus. {#lang_emotions_cry}

Håller på att bli tokig. {#lang_emotions_yell} Det är vårt 6:e försök. Vi ska nog försöka IVF nästa månad men hoppas att det tar sig på genomsnittsförsöket. Vad jag har förstått- nedreglering har samma funktion som progesteron och det skadar inte om man är gravid under behandlingen.

Kram till alla...

Ett träff .... jo varför inte ....

Oh en sak till, hoppas att ingen känner sig utpekad här men utom gräddfilare börjar jag irriteras på sådana som hävadar att de plussar på BIM -9 eller BIM-5 osv. Man skulle kunna tro att alla utom mig gör det.

• Idun 78

DND, låter nog som en bra idé att gå vidare med ivf. Då kan de ju även välja ut de bästa spermierna om jag förstått det hela rätt. Om det är ngn tröst så har jag aldrig plussat innan BIM, knappt ens på BIM utan oftast ngn dag efteråt. Stor stor kram

• Cia o krabaten

DND: Å vad surt!
    Ang testa före Bim så har ju jag aldrig lyckats med den bedriften.
    Och de som ser fotot på mitt test på BIM nu senast tycker att det är superstarkt och att deras var mycket svagare, så dessa gräddfilare och tidig-testare är nog bara såna som hörs och syns mest!
    Precis som de (som jag) såg hjärtta slå v5+6 redan.
    Eller vars barn sover hela natten från 2-3mån ålder.
    Eller kryper vid 6mån.

De hörs och syns mest, eller så är det att man letar rätt på dem för man själv vill så gärna.

Kram till dig iaf.

• Krusbär

Idun: Välkommen hem! Hur har du haft det i fjällen? Hur mår Lill-Idun? (Eller Lill-Idude? ) Jag tror som du att det är lättare att umgås med andra som har haft det tufft, oavsett vad. Eller som åtminstone inte har en sån perfekt fasad och ser ner på andra som inte gör allt i deras ordning (först stor bostadsrätt/hus, sen förlovning, stort bröllop, två barn med två års mellanrum osv.) Förmodligen därför jag trivs bättre men mannens vänner.

DND: Jag förstod inte riktigt hur du menade, var mannens spermaprov dåligt? Jag har plussat innan bim med mina mf, men det säger ju inget om graviditeten och är verkligen inget att skryta med. Senast testade jag inte innan bim och är fortfarande gravid. Kram

Trådträff vore kul!

• babblar på

DND:Tråkigt om proverna inte är bra och de inte talar om det. Har hänt mej också men det var ju okej nästa prov så det första var antagligen ett fel-tidpunkt-prov
    Tråkigt med minus också men det var inte bim än eller?

Hej alla andra också och kram till de som behöver det. Jag hänger inte riktigt med här alltid märker jag

• Idun 78

Krus, Lill-Idude mår fint tror jag och fjällen var underbart - 2 meter snö och strålande sol alla dagar. Tyvärr kunde jag av naturliga skäl inte åka skidor, men det var helt ok att bara pulsa runt i snön med jycken också. Ja visst vore det kul med en trådträff - du och jag bor ju ruskigt nära varandra dessutom - vi skulle kunna ha en Kungsholmenträff?

Vad säger ni andra som bor i Sthlm med omnejd? Är ni sugna på att träffas ngn dag och fika? Ja alla är ju såklart välkomna men jag kan förstå att man kanske inte reser till Sthlm över dagen bara för en fika.

• hella73

Hallå tjejer!

Det var länge sen jag skrev ngt, men är inne ibland och försöker följa er. Grattis till er med nya graviditeter och tumhållning till er som fortfarande kämpar.
    Idag är det dagen D! Som jag har väntat, kämpat och längtat, men ingenting händer. Inte minsta lilla slempropp eller vattendroppe.

Känns frustrerande nu vill jag ju äntligen få träffa min lilla tjej. Hon har varit fixerad sen den 8:e jan. Väskan är packad sen en månad tillbaka och profylaxandningen sitter hyfsat.
    Med andra ord är jag mer än redo nu.

Kram till er alla!

• Lycka77

Jag skulle gärna ta mig in till Sthlm för en trådfika!!

Hella - åh vad spännande! Lycka till när det beger sig!

Själv har jag varit hos bm idag, allt bra utom sockret, så nu är det min tur att göra en glukosbelastning, på torsdag blir det av. Hur läskigt var det nu igen att göra det? Men först ska vi hinna med ett tillväxt-ul imorgon.

DND - jag förstår inte heller riktigt din mans provsvar. Kanske är det så att det ändå finns tillräckligt många trots att några är "defekta"

Helt riktigt, det gör inget att bli gravid under sprayperioden. Om ni ska göra ivf, är det Falun som ni är inne på då?

Appropå Falun, det var länge sedan mamma till Astrid visade sig, hoppas allt är bra med henne!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8