• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • BettanB

Fröken Joper: Vilken otrolig berättelse. Blir så oerhört förbannad på svensk sjukvård. Varför i hela friden kunde de inte kolla det direkt? Hoppas allt går väl för er nu.
    Jag skall definitivt ta lärdom och be att detta kolla på utredningen. Tack!

Nosce Te Ipsum
  • StoraD

Tack för ditt tips fröken Joper! så snällt av dig att dela med dig av dina erfarenheter.

Spännande med adoption, vi var faktiskt nära att skicka papper (till Taiwan, med BV) när jag blev gravid denna fjärde gång, och visst är adoptionsvärlden fantastisk! Jag hoppas att ni snart får er lilla knatte, stort lycka till med er process!

• StoraD

Bettan, jag förstår att du är nervös, det var jag verkligen också! Jag hoppas att utredningen blir en bra erfarenhet för dig, om du förstår hur jag menar? alltså att du blir respektfullt bemött och får göra de prover du vill och behöver göra. (Blod)prover görs väl oavsett om du har mens eller inte, men jag antar att du syftar på ngn form av spolning eller undersökning? Klart att du inte orkar vänta!

• BettanB
    StoraD skrev 2009-03-14 12:46:14 följande:
    Bettan, jag förstår att du är nervös, det var jag verkligen också! Jag hoppas att utredningen blir en bra erfarenhet för dig, om du förstår hur jag menar? alltså att du blir respektfullt bemött och får göra de prover du vill och behöver göra. (Blod)prover görs väl oavsett om du har mens eller inte, men jag antar att du syftar på ngn form av spolning eller undersökning? Klart att du inte orkar vänta!
    Jupp, de skall göra en spolning av livmodern också och det måste ju vara på precis rätt tillfälle. Och de kan NATURLIGTVIS inte göra blodproverna vid ett annat tillfälle heller. Jäkla klåpare. *muttrar*

Vadå; jag, negativ??!
    Nosce Te Ipsum
  • mamarazzi

lillaD: Åh vännen! Jag kramar dig HÅÅÅÅRT! Jag förstår precis hur du känner och det är inte alls konstigt. Jag som ändå är så lycklig och positiv har också mina down och oroar mig fortfarande mer än jag känner att jag borde. Senast för ca 1 timme sen sa jag till min man att jag kommer få panik om inte denna bebis börjar sparka tidigt så man vet att nån finns där inne. Just nu är jag inne i den där otäcka fasen när jag känner mig rätt normal. Sällan illamående och inte mer trött än vanligt. Skit med! Även om jag sa förra veckan att jag struntar i blödningen jag hade så dyker den ju upp titt som tätt i minnet och sätter griller i min hjärna.
    Sen är det precis som du skriver att du har haft det skittufft i 3(!!!) år och det gör att man mår dåligt. Inte kan du vända ett blad på en dag (och glöm inte sen alla galna hormoner som snurrar runt i kroppen!!)! Själv har jag bara mått skit i 1 år och under den tiden har jag haft min underbara dotter som tröst så det har aldrig känts lika illa för mig och därför tror jag att jag klarar att hämta mig fortare. Men som sagt - oron slipper vi aldrig men jag hoppas att den lägger sig lite för dig och att du snart kan känna lite glädje. HYSTERISKT många KRAMAR igen

Bettan: Vi har faktiskt rätt att vara bittra och sura! Så det så!! :-P Håller alla tummar jag har att du får en bra utredning.

Fröken Joper: Vi klagar OFTA över läkare och de bristfälliga utredningar vi får. ARGH! Underbart att ni ska adoptera!!! Hoppas ni snart har ert barn i famnen!

• Lycka77

Hoppas det gick bra på jobbet idag Cia!
    Jag har också jobbat idag, fick hoppa in pga sjukdom, tyvärr ställde datorerna till det lite, men annars gick det bra.

mamarazzi - grattis i efterskott!

lillaD - inte alls konstigt att du har de känslor du har, vi har ju levt i det här så länge nu. Jag tyckte också att det var jobbigt när folk tittade och kommenterade magen, försökte gömma den så gott det gick fram till v.18, men sen var det kört.
    Hoppas det kommer att kännas bättre för dig snart. Jag är ju i vecka 28 nu, men kan ännu inte glädjas fullt ut över bebisen.

fröken Joper - tack för ditt inlägg och lycka till!

Det kanske var jag som var lite otydlig i mitt förra inlägg, men texten jag kopierade in handlade inte om mig och det är inte min blogg, utan en tjej som tyvärr har mycket gemensamt med oss här.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • babblar på

Poppy: skönt ändå att det itne var nåt fel på livmodern. Fast jag förstår om du vill hitta nåt fel som går fixa. Men F verkar inte så svårt att få utskrivet längre..väl? Tråkigt med dum läkare

Lycka: fy vilken historia. Att de inte sa nåt om felet på provet. DrB såg ju att jag tagit ett prov som var fel på förra stället och ingen sagt nåt. Som tur var så var det bra sen när drB kollade

Krus: grattis! Klart det måste gå hela vägen nu!

Mamarazzi: grattis!

LillaD : kram på dej. Det är jobbigt att vara orolig. Men illamåendet låter bra tycker jag..jobbigt men bra Jag mår illa än till och från fast inte så illa som innan.

bettan: Hoppas du slipper vänta och att utredningen går som du vill

hej fröken Joper! Jobbigt att det gått förhindra dina mf utan att ni visste detta. Men lycka till med adoptionen!
    Hmm undra om de kollat denna brist på mej? Antagligen inte

hej alla andra också.

ego: Jag får nåt konstigt lock för örat varje eftermiddag. Riktigt tråkigt att höra sej själv prata så högt (fast det är ett ganska o-oroligt symtom med tanke på alla annat man kan få så jag ska inte klaga så mycket) Tror det är gravidsymtom för min kompis hade nåt liknande som gravid. Nån mer som haft så?

• Cia o krabaten

Kikar förbi som hastigast, lite lagoom slut efter en dag på jobbet
    *Vinkar åt alla*

• frökenKAJO

Hej alla!!!

Läser i tråden då och då men har inte skrivit på ett tag. (Men jag lever och allt är bra Krusbär, tackar som frågar!! {#lang_emotions_smile})
    Jag har ju valt att fokusera på att gå ner i vikt innan vi tar nya tag så här händer inte så mycket på bebisfronten. Däremot börjar jag tappa i vikt!

Poppy: Beklagar idiotläkaren, men skönt att livmodern var bra. F kan du utan tvekan få av doktorn jag var hos, men besöket kostar 950 kronor...

Alla gravida, vad härligt att det går framåt!

Bettan: Lycka till med utredningen.

Ni andra, kämpa på!!!

• Krusbär

LillaD: Jo, jag har nog landat... Men som alltid känns det ändå overkligt efteråt. Finns det verkligen ett pyre därinne? Eller har jag bara inbillat mig alltihop, för att jag så gärna vill? Och lurat alla... Jag tror att det är lite som Lycka skrev, att det är därför jag inte velat visa magen. Känner mig mest uppblåst! Men nu finns det faktiskt en ganska stor kula där (måste vara mer än mat i den!), som kanske får synas på måndag även om det tar emot... Har svårt att känna mig "naturlig" på nåt sätt. Men nej, vi frågade inte om könet! Känns det nåt bättre nu, vännen?

Bettan: Vissa hormonprover ska ju tas på särskilda dagar i cykeln. Får du komma dit nästa cykel?

Fröken Joper: Vet du hur man kan behandla bristen?

Babblar: Jobbigt...

Kajo: Hej på dig!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8