• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Iske

24-25 funkar vad jag vet nu i alla fall...

• Iske

24 kan jag kom jag på 25 ska vi hämta hem prinsessan från umeå :)

• babblar på

hella : ojojoj det är snart dags då. Ja igår t.om Härligt härligt

Lycka: jag upplevde glukosbelastningen som ganska långsam men jag slapp må illa och drycken var inte äcklig som jag trott(glöm inte citron)Smakade outspädd citronsaft. Jag trodde inte att jag skule klara att itne äta frukost men just denna dag var nån snäll mot mej så jag mådde inte illa

mama: krya på dej! Jag var också rädd för att sluta med prog och snart kanske jag ska sluta med sprutorna också Får se vad min nya läkare säger

dnd: jag hängde inte riktigt med men det lät ju inte så kul allt det där Men det kan vara så att det bara är för din man varit sjuk då eller?
    Ang prog så har jag aldrig nånsin haft några symtom av det förrän denna gången. Så prog i sej behöver inte ge nåt alls. Jag har iofs aldrig tempat och vet inget om det. Har inte heller tagit prog innan plus förrän denna gången iofs

ego. Jag har fått bricanyl men jag tycker det är svårt att veta när man behöver ta det? Fick inget bra svar. Ska väl försöka få ett nytt svar av nån annan
    Mår man riktigt kasst av det eller hur har ni som tagit det upplevt det? (om det är nån som fått det)

• EMND

Tack mamarazzi.

Lycka han lämnade prov ca 6-8 veckor efter att han blivit sjuk.

• Lycka77

DND - då kan det ju vara för att han har varit sjuk, spermierna som kommer "tillverkas" ju 2-3 månader innan de kommer ut. Hoppas på det.

bp - har du fått Bricanyl pga sammandragningar, eller är det något annat?
    Ska jag ha egen Citron med mig???

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Poppy Lee

Jag är på med trådträff! Kan dock inte helgen 24-25 april.

Lycka: jag fick också göra glukosbelastning när jag väntade A. Det var inte alls kul tyckte jag, jag blev vinterkräksjuk i samband med det (dock inte pga det, men ändå). Jag tycker att det var snurrigt och yrsligt och allmänt jobbigt att ligga där. Blev dessutom rätt irriterad att de ville att jag skulle göra belastningen, jag hade jättelåga sockervärden, men eftersom tillväxt-UL visat att A var rätt stor ville de kolla ändå (hennes storlek berodde nog snarare på att både jag och min man vägde över 4 kg när vi föddes).

DND: gör ABSOLUT inte ivf i Uppsala på UAS, jag har träffat bägge överläkarna där och de kan absolut ingenting whatsoever om missfall. Jätteokunniga och ointresserade av mf. De kanske är bra på ivf för "normala" kvinnor, men inte för oss med mf-problematik. Jag hade valt Falun jag med. Körigt med din mans spermier, hoppas att det bara är en tillfällig svacka så att säga.

mamarazzi: jobbigt med blödningen! Men det kan ju bero på sköra slemhinnor, en reaktion efter prog.stoppet. Om du känner dig orolig, boka ett UL, det är alltid det bästa tycker jag. Kram!

Idun: skönt med fjällsemester! Hur mår du nu, är ditt humör bättre?

Krusbär: hur mår du då?

lillaD: och du, hur är det med dig? Gladare nu el. fortfarande depp?

Kramar till Hella, Cia, Iske, BP, Bettan och de jag ev. glömt!

• Idun 78

Tack Poppy! Just nu är humöret på topp faktiskt! Tänk vad snabbt det svänger. Mkt beror nog på att bebis åter lever rövare i min mage - då går det liksom inte att vara deppig.

Det verkar som att flera inte kan den 24-25 april, men att många gärna vill träffas. Kul! Vi kanske ska skjuta på det till säg slutet av maj? Skulle det funka bättre? Vad sägs om helgen 23-24 maj? Passar ngn av dessa dagar? Då är det dessutom varmt och skönt och vi kan förhoppningsvis sitta ute och fika!

BP, varför Bricanyl? Har du så hemska sammandragningar?

• Krusbär

Vad roligt om vi kan ha flera olika trådträffar runt om i landet, så att alla kan vara med! Jag satsar på Stockholm och kan nog både i april och maj, vad jag vet nu. Men när i maj är Iduns BF?!

DND: Jag tror som Lycka, att det bara behövs bildas en ny fräsch "armé" vilket tar 3 månader. Ang. proggen så vet jag inte alls, för mig var det ju tvärtom att tempen var hög i ytterligare tre dagar efter att jag tagit sista. Men kanske är din termometer inte helt tillförlitlig? Hur stor sänkning handlar det om?

mamarazzi: Känner så igen mig i hur du känner ang. att sluta med proggen. Men inget hände, förutom en minimal blödning ca 2-3 veckor efteråt så det hade nog inget samband. Dina blödningar beror säkert på sköra slemhinnor eller lättblödande tapp. Ignorera och lyckligt gravid låter bra!

Poppy: Tack vännen, jag mår bara fint! Börjar känna lite mer bestämda rörelser nu så jag är ganska säker på att det är bebis. Tom mannen kunde känna en liten buff häromdagen. Hur mår du själv? När ska du till dr A?

Idun: Skönt att du mår bra igen! Idude får se till att hålla igen helt enkelt!

• Krusbär

Kollade in mini-mama - mycket stilig!

• Krusbär

Idun: ...hålla igång skulle det ju stå...

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8