• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Idun 78

Hej Hella! Vad kul att höra ifrån dig! Vi får hoppas att lill-tjejen tittar ut snart! Massa kramar till dig!

Lycka, vad kul att du är på en trådträff!

• Iske

skulle nog hänga med på trådträff i sthlm också.....

• Iske

Cia o krabaten skrev 2009-03-17 19:24:03 följande:

Och jag med, och A förstås
    Härligt cia då kanske vi kan åka tillsammans så jag inte irrar bort mig *S*
  • mamarazzi

Jag vill med ha trådträff!! Men jag är ju skåning. Menar ni att jag ska släpa mig ända till norrland för att få träffa er!? LillaD: Åker du med mig?
    Men vi får ha det i början av sommaren isåfall så inte jag och LillaD föder mitt i allt!! :-0
    Aha nu fattar jag nog att vi pratar om 2 olika träffar eller? En på Kungsholmen snart och en i sommar? Eller? Om ni beslutar er för den 24 eller 25 april så hojta till för då är jag i Stockholm. Har ett megaspeckat schema men jag får se om jag lyckas få in er. Hade ju varit såååå kul!!!

DND: Fy vad ditt liv är jobbigt just nu! Åh vad jag tänker på dig. Det MÅSTE ju vara vända snart!! *kram* Jag vill oxå veta mer om din mans provsvar. Vet ni vad det betyder? Kan stället som gör ivf mer om sånt? Kan de behandla honom så att ni kanske slipper ivf? *kramar igen fast hårdare*

Lycka: Inte är det speciellt läskigt med glukosbelastningen inte. Jag tycker tom det är ganska mysigt att få sitta och vila sig lite med en god bok.

Hella: Åh vad underbart! Lycka till!! (min dotter kom 14 dagar sent och du vet väl att de finaste barnen kommer sent?! )

Idun: Fjällen lät härligt!

Ego: Megasjuk! Fan! Förkyld, hosta i mängder, snurrig och feber. Inte hinner jag med det nu när jag var hemma med sjukdotter förra veckan. Tyck lite synd om mig tack.

Har slutat med progesteron för 2 dagar sen (13+6 med bara 1 st i 3 dagar mot slutet). Läskigt! Har tidigare haft 2 minimala blödningar som jag ignorerat till max. Nu när jag slutade med proggen fick jag lite panik och tänkte "nu kommer nog allt ut!". Ang. blödningarna så oroar jag mig för att det är ett MA och att bebis har dött så jag tänkte att nu när progesteronet försvinner så kommer det kanske ut. Men inget har kommit! Inte minsta blödning! Så nu ignorerar jag det igen och är lycklig över att jag är gravid.

Förresten vill ni se "mini-mama"? Bilden vi fick vid nup (12+1) ligger i mitt galleri.

• EMND

O VAD JAG ÄR AVIS PÅ ER I STORA STADEN!

hella 73, nu är det snart slut på resan, hm eler början på en ny hon kommer ut förre eller senare... Kramis

lycka och krus. min mans prov var rekord bra förut, vi har fått höra av läkarna att de aldrig hade sett så hög antal spermie (över 1 miljard). Och de analyserades på 3 olika ställe fom 11/07 tom 11/08.
    Men så fick han influensa i januari och hade feber i 3-4 dagar. Han svettades jätte mycket och var väldigt, väldigt sjuk så jag övertalade honom att kolla upp provet efter att vi inte lyckades bli gravida på 5:e försöket. Och det provet visade leukocyter, eritrocyter, runda celler och även färre spermier och trots att antal var tillräckligt så enligt dr B, annat gojs kunde förhindra befruktningen då cellmembranerna kan ha blivit skadade utan att det har påverkat spermiernas rörlighet men dock befruktningförmåga. En långtidsantibiotikabehandling hade varit aktuell. Vi visste inte hur det låg till och utan labbrapporten kunde inte dr B skriva ut någon medicin. Nu när vi såg på pappret kontakatde min man vår läkare och gissa vad svaret var: "Kolla upp det med Uppsaladoktorerna. " Ni skulle se min man. En jättte stor frågatecken.
    Alltså vi nämnde vid sista besöket att vi vill göra IVF i Falun men ingen sa något om Uppsala.

Jag var så besviken. Jag frågade ju henne faktiskt att IVF behandla mig men hon sa att hon inte kunde det utan att det görs på RMC. Då sa vi att vi hellre väljer Falun men tanke på tidigare erfarenhet.

Vad har hänt med läkaretiken och almänbildning. Falun ligger ju inte i Uppsala!. Jag är så trött på KK. Alla är så korkade där. Hur som helst  gör vi IVF så blir det Falun (via Norrköping).

Och så min BIM. Jag vet inte när det är men idag (dag 24 i cykeln) har tempen gått ner trots att jag tar progesteron, dessutom känns inget i brösten längre. Det är 13 dagar sedan ÄL. Jag fattar inte varför symptomen (läs biverkningarna) avtar runt mensen trots progesterontillskott. Någon som kan förklara för mig!

• Idun 78

Mama, gud vilken sötnos! Och jäklar vilken mage du hade med dottern! Den kan du vara stolt över. Vi kan väl absolut träffas den 24-25 april om du kan då.

Vad säger ni andra? Kan ni också den 24 eller 25 april?

• Lycka77

Inte alls bra helg för mig tyvärr

DND - hmm, konstigt svar av doktorn. Det verkar ju inte som hon själv kan tolka resultatet. Hur lång tid efter din man var sjuk lämnade han provet?

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8