Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
God jul!
Hoppas många har det riktigt bra och att alla iaf har det drägligt och kanske kan distrahera sig med god mat och mysigt sällskap!
Kramar!
God jul!
Hoppas många har det riktigt bra och att alla iaf har det drägligt och kanske kan distrahera sig med god mat och mysigt sällskap!
Kramar!
Hej tråden!
Länge sen jag läste ikapp nu, men tänker på er och hoppas att det går bra för alla! Läser ibland sista sidan, men det är svårt att hänga med när det händer mycket. Ser att det är många nya i tråden, bra (även om jag önskar att alla slapp vara här) att tråden lever vidare, som stöd och kunskapsförmedling.
Hur går det för Linan?!
Lycka; jag känner precis igen det där med att byta fokus på oron. Därför bad jag min läkare att undersöka mig i ca v22-23 för jag var orolig för tappen. Då gjorde hon en gyn-us och kände att den var fast och stängd och ett VUL där hon mätte den till 35mm. Efter det har jag känt mig mycket lugnare vad gäller tappen. Nu är jag istället nojjig över att räkan inte växer som den ska (längtar till tillväxt-UL i v 32) och över att jag inte känner den lika tydligt nu sista två veckorna (moderkaka i framvägg borde vara förbjudet för missfalls-mammor!)
Kram på er alla, hoppas att 2009 blir vårt lycko-år!
Hej på er!
Måste bara säga Lycka till! till Lilleskuttan. Snart är bebisen här, hoppas det blir en fantastisk upplevelse med eller utan EDA!
Och hoppas att det går bra för er andra oxå!
Grattis Lilleskuttan!!!
Grattis Mama!
Jag har börjat smyga in här ibland igen, men har lite svårt att hänga med...
Många nya, så BRA att tråden lever och fler har nytta av den.
Jag är numera i v 31 (!), räkan sparkar oftast tillräckligt mycket varje dag för att det ska kännas ok. Var nog ett par veckor sedan vi sist använde vår AS. Men nya nojjor kommer ju successivt, min nuvarande är att magen (och räkan) inte växer som de ska. Skönt nog ska vi på tillväxt-UL nästa vecka. Då kanske det kan kännas bra sen igen.
Kramar!
Lycka; vi har inte varit på ett enda tillväxt-UL. Bara vanliga MVC-kontroller. Så det är nu 11 veckor sedan rUL, kommer kännas läskigt att gå dit nästa vecka! Och så lugnande om allt ser bra ut.
BP; jag vet inte på sätt och vis känns det som länge kvar, men samtidigt inte. Jag har mycket annat att tänka på just nu, jobbar på nytt ställe och ska dessutom skriva en rätt stor tenta i slutet av februari.
Nu är det dags att däcka! Godnatt!
Min braiga drÅ som i början av grav bokade in VUL ca 1gg/vecka frågade när vi träffades sista gången "ska vi bjuda på ett tillväxt-UL i vecka 32?" och vi svarade ju inte nej... Mitt sf-ligger 2-3cm under kurvan så jag tycker det ska bli skönt att veta hur det ser ut.
Tenta kan man skriva när man är gravid, frågan är om man kan klara den Jag som dessutom inte pluggat på ett par år...
Idag är jag en riktigt ynklig a, har vinterkräksjuka bläbläblä!! (det är inte skönt för gravidmagen att kräkas, aj!)
Hoppas ni andra mår bättre!
Jag tar fortfarande mina sprutor i magen, man får ju hålla lite koll på att det verkligen bara är fett man sticker i, men jag tycker det funkar. Funderar på att gå över till låren så småningom, till slut är väl magen så utspänd så det inte går att sticka i den längre.
Finesssan visst stack du i låren oxå?
Mom2006; En som heter LillaD, som förut var mycket aktiv här i tråden, går hos drM. Hon har säkert kontaktuppgifter.
Lycka; vad skönt att allt såg bra ut!
BP; var inte för säker på att du vet när du får sammandragningar. Alla får det inte som Idun och Finesssan. Jag fattar fortfarande inte alltid, känner mig lite kissnödig bara. Eller så upptäcker jag det när jag trycker på magen och den är hård...
Vi har en riktig bebisvecka den här veckan. Idag har vi varit på fettmätning(är med i en studie) och BM-besök. Imorrn börjar föräldrautbildningen och på torsdag är det tillväxt-UL.
Förvånandsvärt nog känner jag mig rätt samlad inför UL. Särskilt efter att idag ha fått bekräftat att min mage ändå växer som den ska...