• fruZ

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Bettan; jag tar Innohep 4500 IE från det att de såg något i livmodern till v 39+6. Eg ville de ge mig när man sett hjärtaktivitet, men eftersom jag haft MA/MF där det slutat utvecklas i v 6 så fick jag börja lite tidigare. Min läkare har forskat tillsammans med drM i Helsinborg (när drM bodde här i Linköping) och de tror på samma behandling och ger den på försök när man inte hittat fel i utredningen.

• fruZ

LillaD; åh, UL imorrn! Du har alla mina tummar och hoppashoppas på din sida! Glöm inte att snabbt berätta hur det gick!

• fruZ

Shit, vad det händer grejer här i tråden nu, man har ju inte en chans att hinna med...

Bettan; Innohep och Fragmin är samma grej, olika märken och lite olika molekyler tror jag, men samma effekt. Ja, det är GB som gjorde min utredning (efter att jag bytt bort ett nöt och handplockat GB ), men eftersom han hade långsemester i somras är det en annan (oxå bra, gör som GB har sagt) som har följt mig första halvan under graviditeten, sen har jag bara gått hos vanlig BM.

Kanske tur för mig att jag inte läser SIS-forumet om det står där att Innohep/Fragmin kanske inte är tillräckligt. Jag tror stenhårt på det (gäller ju att utnyttja placeboeffekten oxå!) och vet att drM har haft riktigt bra resultat.

• fruZ

Glömde ju;

Idun; vad jobbigt med oron, det är HEMSKT när de tar vilodagar! Borde förbjudas. Skönt att det såg bra ut iaf och hoppas att du successivt känner dig lite lugnare (även om man blir livrädd när man tänker på att ju längre det går, desto mer att förlora...) Kram!

• fruZ

Bra mama om du kan låta bli att oroa dig! Heja dig och din lilla!

*Tänker på LillaD*

Ni som oroar er för benskörheten; att det skulle påverka bebis benstomme borde vara VÄLDIGT osannolikt. De har ju knappt ens hunnit bilda ben av brosket (en stor del av skelettet är fortfarande brosk när man föds. Ben byggs sedan upp till max när man är 20 år varefter benmassan sedan minskar (eftersom nedbrytningen går lite fortare än uppbyggnaden). Att ta Innohep/Fragmin under en graviditet påverkar kanske benstommen lite (de är så lika så de borde båda påverka lika mycket, bara RAPPORTERADE biverkningar står i FASS, kan vara så enkelt som att man inte undersökt det för Fragmin), men det är SÅ mycket som påverkar benstommen så det går ju inte att säga sen om det är medicinen eller nåt annat (brist på fysisk aktivitet/liten kroppsvikt, dålig kost, andra mediciner(tex Kortison som nån sa)) som leder till symtom på benskörhet (vissa typer av frakturer) när man blir gammal.

• fruZ

Idun; grattis till hickan! Mysigt va?!

Och förstås Heja lilla lillaD-bebisen!!!

Min räkan har varit vild ikväll. Bökat runt som sjutton och känns som om den håller på att trycka sig ut nedåt (den verkar inte ha fattat att det krävs värkar oxå för att den ska ta sig ut, den försöker på egen hand...)

Bettan; vad roligt det är att du oxå har gått till drGB. Han är verkligen fantastiskt bra!

• fruZ

Speranza, fy vad tråkigt att höra. Så jobbigt för er

• fruZ

Jag ska jobba nästa vecka oxå, men kommer ta ut en del flex så det är egentligen bara 2 hela dagar. Ska bli jätteskönt och jag hoppas faktiskt att räkan stannar där den är så att jag får vila någon vecka!

• fruZ

LillaD; ja, det borde vara dags för Hella, hon var nog strax före mig. Jag är så glad att du är gravid igen nu. Det kändes som om vi följdes åt i början, men sen blev jag gravid och inte du och det känns ju orättvist. Men nu är du iaf på god väg och jag hoppas du tar rygg på mig!
    Om din BM vägrar lyssna på hjärtat och jag känner mig lugn om ett par veckor så kan du ju få låna min AS, jag kan skicka den till dig om du vill!

Idun; ååååååååå, fjällen...

• fruZ

Jag tror bestämt att Protein C ingår i utredningen på KK i Linköping. Om jag orkade ta mig upp ur soffan skulle jag kolla mina listor, men jag är rätt säker på att de tog det på mig.

• fruZ

Vilken sötnos Lycka! tänk om man vore så böjlig...

• fruZ

Grattis Krusbär till halvvägs! Tänk att om inte alls många veckor kan din bebis klara sig bra även om den skulle bestämma sig för att komma ut!

Poppy; Nu ska du oxå få en Heparin-bebis! (det är de bästa!!!)

Vad roligt att ni ska ha trådträff! jag räknar med att var fullt upptagen med annat då

Har oxå just sett halva Jonna-Marcus-inslaget, men jag var tvungen att sluta för jag lipade så. Sambon blir så orolig om han kommer hem och jag sitter och störtgråter i soffan... Får titta klart sen när jag kan förvarna honom.

Hej D!
    Duktig du är som tokjobbar, hur funkar det med illamåendet? Jag jobbade min sista riktiga dag idag! Imorrn ska jag till jobbet och administrera och bjuda på kaka och avsluta ett par ärenden, men räknar med att det är klart strax efter lunch. Väldigt overklig känsla. Sen ska jag alltså vara hemma och vänta på vår räka, jäsa på heltid som söta sambon säger.

Kram på er alla! Och en extra till DND!

• fruZ

Ja, berätta Krusbär. Det kommer ju vara jobbigt för henne att få höra att du är gravid. Om du berättar din historia så kommer hon inte behöva känna orättvisa att du är en gräddfilare och det kan underlätta för henne att du förstår att det är jobbigt för henne att du är gravid.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8