• EnsamPappaEtuna

Hur känns det att vara död?

Min egen filosofi är:

"När du är död känner du dig likadan som du gjorde innan du blev till."

För om vi kan acceptera att vi inte existerade innan vi blev till, varför har vi så svårt att acceptera att det också finns en slutpunkt för vår existens?

• Svar på tråden Hur känns det att vara död?
  • Free Spirit
    sandyrosa skrev 2008-11-23 22:53:30 följande:
    Tja, besviken kommer du ju knappast bli när du dör iaf. Spelar ingen roll vad man tror, döden är den samma för alla.
    Visst spiller det noen rolle va man tror...men døden er i allefall det samme for alle.

Besviken er inte noe du kan uttale deg om da det er din åsikt og inte sannheten
  • mandorle

Om du ser saker sååå tydligt som jag gör och resultatet det har orsakat (allts saker som hamnar upp och ner ) om det var en illusion då är man knäpp,punkt slut!
    Har jag annars städat upp allting en timme långt efteråt för att det inte var sant??
    det har hänt så mycket att om det inte var sant jag VERKLIGEN behöver psykiskt hjälp...fast jag vet att det inte var en illusion.-

sandyrosa skrev 2008-11-25 16:05:18 följande:
    mandorle skrev 2008-11-25 15:52:10 följande:
    Du har har fel. Man behöver INTE vara psykiskt sjuk för att misstolka verkligheten. Plugga lite psykologi vettja!
  • Free Spirit
    anmara skrev 2008-11-23 22:55:01 följande:
    Hur det känns att vara död är väl bara de döda som kan svara på...
    Japp..og dei som har komt tilbake FRA døden!!
  • arn

Man måste väl få tro vad man vill!
    Jag tycker det är löjligt, barnsligt och mycket ointelligent att kritisera något nån annan tror på! Jag tror inte på nåt men skulle ALDRIG drömma om att säga till nån annan att den har fel! Tro ÄR INTE VETENSKAP, tror jag

• Free Spirit
    sandyrosa skrev 2008-11-23 23:40:47 följande:
    anmara skrev 2008-11-23 23:29:58 följande: Så när vetenskapen inte kan förklara en företeelse gör vi bäst i att vilt fantisera ihop en förklaring? Varför tro på någonting som öht inte går att påvisa? Slöseri med energi tycker jag...
    må alt påvises vitenskapelig for å tro på det?
  • mandorle

Men om det är så varför kan andra som är där samtidigt då ser precis samma sak???
    Exakt detsamma...jag är alltid öppet för allt,om någon kan förklara mina uplevelser på ett vetenskaplig sätt kommer jag att tro dom,men ingen har ännu kommit med bra förklaringar eller bevis på motsatsen.

sandyrosa skrev 2008-11-25 15:02:47 följande:
    mandorle skrev 2008-11-25 14:53:53 följande:
    Bevis och bevis... Vanföreställning eller hallucination är vad vetenskapen kallar det för.
  • sandyrosa

Free Spirit skrev 2008-11-25 16:14:29 följande:

må alt påvises vitenskapelig for å tro på det?
    Nej, tanken är fri! Personligen tror jag endast på sådant som det finns starka skäl att tro på.
  • sandyrosa

Free Spirit skrev 2008-11-25 16:10:01 följande:

Visst spiller det noen rolle va man tror...men døden er i allefall det samme for alle.Besviken er inte noe du kan uttale deg om da det er din åsikt og inte sannheten
    Det är en åsikt ja. Och en rimlig sådan.
  • sandyrosa

mandorle skrev 2008-11-25 16:14:49 följande:

Men om det är så varför kan andra som är där samtidigt då ser precis samma sak???Exakt detsamma...jag är alltid öppet för allt,om någon kan förklara mina uplevelser på ett vetenskaplig sätt kommer jag att tro dom,men ingen har ännu kommit med bra förklaringar eller bevis på motsatsen.
    Det är omöjligt att vetenskapligt förklara någonting som inte går att mäta. Ni såg säkert någonting, frågan är ju vad? Ögat kan bedra oss, ingen tvekan om det. Om man därtill gärna vill tro så är det lätt att skapa efterhandskonstruktioner av en händelse. Ni kanske inte alls såg samma sak men påverkade varandra i efterhand när ni diskuterade upplevelsen?
    Hur som helst så är steget från att "se något" till att vara alldeles övertygad om ett liv efter döden väldigt lång.
Svar på tråden Hur känns det att vara död?