Skulle du kunna tänka dig att sätta dina barn i Waldorfskola?
Själv ser jag argument både för och emot.
(om era barn redan går i Waldorfskola svarar ni uppenbarligen JA)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-23 17:19
www.waldorf.se/
Själv ser jag argument både för och emot.
(om era barn redan går i Waldorfskola svarar ni uppenbarligen JA)
Amgående kronprinsessan Victora, så var en av anledningarna till att hon inte började Waldorfskola att säkerheten inte kunde garanteras.
jag har gått waldorf hela min skolgång.. och jag har aldrig blivit hindrad från att lära mig läsa!
jag vet att det finns en waldorfskola som är värdelös och höll på sådär förut pga dåliga lärare. men även där har det blivit bättre.
Jag säger nej till friskolor ö.h.t. Se till att de kommunla skolorna blir bättre istället!
ja absolut är det så att det beror väldigt mycket på lärarna och att finss dåliga saker oxå.. men å andra sidan så finns det dåliga och bra saker på alla skolor..
nej jag har oxå vissa waldorfskolor jag inte skulle sätta mina barn i. är man inbiten antis så vet man vilka av skolorna som är bra och inte. :)
min dotter fick plats men jag tackade nej...
min kompis har sina barn där och efter det jag hört så tackade jag nej.
men vi går dit på öppenförskola ibland och jag har även varit där på stickkvällar mm jag tycker det är jättemysigt men jag kan inte anpassa mina arbetstider efter deras "såhär länge bör dit barn gå" och "såhär gammalt ska ditt barn vara när de börjar"
sen är det mycket annat också...