• EMND

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

• EMND

Tack för uppmuntran Cia och krusbär.
    Krusbär beklagar ditt minus men allt är inte kört än. (!) Det ska bli annorlunda för oss denna gång. Jag var nere igår och fick lust att sluta med bägge prog och sprutorna men jag ska vänta ca 10 dagar till.

Trots det minus jag fick i går mår jag illa sedan igår morse. Antigen är jag skengravid, sjuk eller... gravid, väl. I går kväll fick jag upp maten, jag som annars aldrig kräks. Jag reagerar starkt på lukter, som jag inte heller gör i vanligt fall. Jag vet inte vad det är, det är en vecka till BIM. Kanske biverkningar av prog? Sista gången jag använde progisarna fick jag massa finnar men inte nu.
    Ufff dess väntan, om man ändå kunde låta bli att tänka.

• EMND

Jag håller med krusbär- fast delvist. HCG halten i kroppen dubblas varje 2-3 dag i den tidiga graviditeten. Om normal nivå är 5 mIU/ml så du har rätt, man hinner knappt komma upp till 20 mIU/ml på 6-7 dagar. Hos oss flesta ligger HCG ca 45-50 mIU/ml vid BIM.
    Sedan det där med lägsta detektbara nivån, jag tror att RFSU överdriver. Jag hade velat se hur de har validerat sin produkt. Det finns mycket marknadsfint i det hela. Typ som i sådan reklam: ?87,56% har visat?... jag menar hur ofta publicera man sådant resultat, man avrundar i populärvetenskapliga sammanhang. Jah, nu blev det här OT men vad jag vill säga är att jag tror att RFSU är lika säkert som andra men inte bättre. Än har jag inte hittat (och igår letade jag i flera timmar) att någon har påvisat graviditet med rfsu så tidigt som 1 vecka innan BIM.

• EMND

BP, tack, det är spännande fast nervöst. JAg kan tänka mig att det är leskigt att inte känna av symptomen, men du vet vad drB säger: de luras! Du börjar nog bli van vid gravidteten. Jag håller tummarna!

Du har helt rätt vad geller billiga vs bra grejer. Jag har en cb hemma som jag köpte när jag hämtade mina sprutor på Apoteket. Men vi var på Pressbyrå i fredags och då såg jag RFSUs test. Jag visste inte att man kunde köpa grav.test på andra ställe än på Apotek och nätet. Den hängde ju där och erbjöd mig ett svar på en av livets viktigaste frågan just nu, för bara 49 svenska kronor. Hm att man tror att man kan köpa lyckan för 49 rikssedlar. :-8

• EMND

Prcis så är det krusbär, man ska låta bli att testa tidigt!

• EMND

Bp och Krusbär , det var det bästa jag har hört på länge

• EMND

Ja, jag vill också ha en sådan graviditet men efter all erfarenhet och medvetenhet hur allt kan gå, och all oro för at det kan gå som det inte brukar gå... ush, drömmer jag hellre om ett barn än om en stor mage. .-)

• EMND

Hör ni tjejer jag har en fråga: Jag har en sådant där brinnande t.o.m. stickande känsel strax under naveln och även åt sidorna mest till vänster. Den är inte så stark att man skulle kalla det för smärta men det känns. Känner ni igen det där? Lite mensvärk har jag börjat få sedan i fredags faktiskt emn inget i tuttarna. Är det mens eller infästning? Jag vet inte varför jag är rädd för X nu.

• EMND

Miss Turko, när efter progisarna? Jag har använt dem nu i en vecka, men först nu känner jag illamående och att det händer något i livmodern

• EMND

Ok CIA, jag satsar då på din grav test. Billig eller inte, den kanske är tursam.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8