Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
Poppy jag håller tummarna för dig idag. Tänkte det där med blodet i urin; jag hade det i vintras och det berodde på njursten, jag hade dock inte så mycket smärta men var jätte kissnödigt. Läkarna trodde att det var UVI fast odlingar visade inga bakterie. Nu önskar jag dig inte detta men jag hade hellre fått en njursten än ännu ett missfall. Sedan kan ju sköra slemhinnor blödda av sig själva och med tanke på progesteron och allt blodförtunnande det är nog närmaste förklaringen, ska du se.
Idun grattis för att första trimestern är avklarad.
BP det verkar att du har vant dig till sprutorna.
Och nu jag: har haft ÄL i helgen närmast i natt, tror, då jag hade så ont i VÄ. Vaknade och blev orolig: tänk om det blir utomkveds, tänk om det inte blir alls..., jobbiga tankar.
Hur än, båda Dr B och min nya Dr H ville att jag ska börja med progesteron f.o.m. ÄL om jag är säker på den.
Ni är visst flera som har gjort på det viset eller?
Jag har inte bestämt än om jag ska börja med Innohep nu eller om två veckor (om jag plusar). Stickorna har visat ÄL, fast strecket var aldrig starkare än kontroll, dock de var lika starka. Dr B tyckte att jag ska ta trombyl till pluset och därefter switcha till Innohep. Hans ord var: Hålla sig till det vi att fungera.