• EMND

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Bebis igen: jag kan inte säga så mycket för jag själv är fylld av rädslor innan ens har testat positivt för fjärde gången, men jag försöker tänka på ett citat som någon klok människa här har förmedlat (ber om ursäkt för att jag glömmer jämt vem det var). Citatet låter så här: "Jag tar ut glädjen i förskott. På så sätt har jag varit glad en gång oavsett hur det går. Mycket roligare att vara glad än orolig ju!" Tänk på det! Din kompis kan kolla med DR M i Helsingborg kanske?

• EMND

Sorry Cia, jag har använt "din" citat en gång tidigare. Hoppas du förlåter mig. Den är så bra

Krusbär: ja vi har jobbat som bara den :). Jag har börjat med Innohep och progesteron i går. Så nu tickar klockan...
    Lite läskigt att köra så hört innan man ens vet om det kommer att bli ett plus, men min nya läkare vill att vi ska ge järnet denna gång. Jag är dock inställt att det inte blir något denna månad.

Hm hur gör ni efter ÄL? Stänger ni av verkstaden eller är det säkrare att ha den öppen even efter ÄL?

Bebis, dr M finns i Helsingborg. Kan inte din kompis ringa till sjukhuset där och fråga efter honom? Här är länken dit: www.helsingborgslasarett.se/patienterochanhoriga/sjukdomarochradgivning/gynekologi/barnloshet.4.2ac9829d108e7756ad5800012686.html

• EMND

Jag håller med Cia! Bättre en förskjuten mens än ännu ett mf. Deesutom tänkte jag testa ett par dagar innan BIM. Man kan väl göra det med de flesta grav-testerna?

Cia beklagar din ont. Starka axlar behöver man ju när man har små barn. Hoppas du får hjälp snart!

• EMND

O vad häftigt Krusbär för min är 4/11 men jag testar nog redan den 1:e.

• EMND

men mw, stakaren, först cystan, sedan katten, och nu så UVI. Men du åt visst antibiotika inte så länge sedan. Man kan få svamp av det. Hålelr tummarna för dig, det brukar sluta med tre grejer.

• EMND

Stella, i det här magiska tråden klarar alla sina graviditeter, så trådgudarna skyddar ju oss här.

Samma gäller dig BP.

Snozie, ta det bara lugnt. Oron förstår mer än bidrar med. Tänk på det. Nu när du har kommit så lång njut av det. Den tiden går inte i repris, inte så lätt, vet vi ju alla som är här... :(
    Kram till alla andra.

PS// VA fasan jag känner mig så dum, Hur får ni smiles-ar i era inlägg?

• EMND

A 80 slappna av gumman. Jag vet att alla vet att det är bäst för en, men man måste bli påmind. Jag måste bli påmind och jag påminner er alla, för att samtidigt påminna mig själv att vi knappt har kontroll över vad som händer där inne.... vad jag nu än vill säga...önskar jag allt väl till er i morgon.

Själv är jag naturligtvist orolig hur mitt barn kommer att utvecklas om jag nu lyckas bli gravid igen. Jag är ju äldre än 35 men jag kan inte påverka det, jag kan bara be alla makter att ge mig ett friskt och normalt barn. Ibland undrar jag om jag inte går vilse då jag inte tror på någon religion, samtidigt tror jag på en vis övermakt. Jag är lite nere i kväll---kanske pga. progesteronet.

• EMND

Ja, jag vet snozie, därför är vi här och peppar varandra. Jag tror inte att någon som inte har gått igenom det vi har, kan förstå oss. Inte ens våra killar (pappor till våra barn) trots de har också gått miste om sina barn.

• EMND

tack Idun!

NU läste jag i bruksanvisningen för Innohep:

"Alla Innohep engångsprutor innehåller en luftbubbla som inte behöver pressas ut innan injektion"

Hm... sjuksköterskan på KK visade just tvärtom.
    Hur gör ni?

Jag fick även instruktion att sticka med 90 graders vinkel.
    I instruktionen står "stick in nålen snett från sidan".

De två första sprutorna stack jag med 90 graders vinkel. Det blev ingen blåmärke första dagen men idag fick jag en rejäl sådan.

Hur gör ni?

Att allting måste vara som tvärtidigt. :(

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8