Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
Hej, hej alla med lyckade ÄL, VUL, UL, NUPP ...och alla kämpare.
Jag är tillbaka från semestern och ännu ett besök hos en läkare. Dr B ringde igår och meddelade att nästan alla prover som han tog ser helt normala ut. TNF är något förhöjd (4,8), gränsen är väl 4. Och TSH med någon av tyreoidea-ak är måttligt förhöjda. Så han anser att jag inte behöver heparin utan rekommenderade levaxin (25 mikrogram), 2 T fram till positiv grav.test och 1 T därefter, samt 2 progisar antingen 2-3 dagar efter ÄL (om man är helt säker på sin ÄL) eller från pluset. Ändå litar jag mer på heparin och hoppas få den iaf. Dr M och den sista läkare som jag träffat, samt min väninnas vän (gyn) från Tyskland rekommenderade heparin tom. i kombination med IVF så man tar den redan redan från befruktningen.
Så vi har släppt den månaden och tänker försöka nästa. Snacka om att jag är rädd men man har inte råd att vänta hur länge som helst.
I veckan var vi på ett informationsmöte om adoption. Man informerade att vi måste släppa tanke om biologiskt barn innan man adopterar. Jag fick panik ty jag kan inte släppa tanken om mitt egna barn. Vi har anmält oss till föräldrautbildningen men kommer inte in fören i vår. Jag tycker synd om det lille barnet som vi inte skulle adoptera men jag hoppas att i vår ett friskt bebis kommer att bo i min mage.