• EMND

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Hej, hej alla med lyckade ÄL, VUL, UL, NUPP ...och alla kämpare.

Jag är tillbaka från semestern och ännu ett besök hos en läkare. Dr B ringde igår och meddelade att nästan alla prover som han tog ser helt normala ut. TNF är något förhöjd (4,8), gränsen är väl 4. Och TSH med någon av tyreoidea-ak är måttligt förhöjda. Så han anser att jag inte behöver heparin utan rekommenderade levaxin (25 mikrogram), 2 T fram till positiv grav.test och 1 T därefter, samt 2 progisar antingen 2-3 dagar efter ÄL (om man är helt säker på sin ÄL) eller från pluset. Ändå litar jag mer på heparin och hoppas få den iaf. Dr M och den sista läkare som jag träffat, samt min väninnas vän (gyn) från Tyskland rekommenderade heparin tom. i kombination med IVF så man tar den redan redan från befruktningen.

Så vi har släppt den månaden och tänker försöka nästa. Snacka om att jag är rädd men man har inte råd att vänta hur länge som helst.

I veckan var vi på ett informationsmöte om adoption. Man informerade att vi måste släppa tanke om biologiskt barn innan man adopterar. Jag fick panik ty jag kan inte släppa tanken om mitt egna barn. Vi har anmält oss till föräldrautbildningen men kommer inte in fören i vår. Jag tycker synd om det lille barnet som vi inte skulle adoptera men jag hoppas att i vår ett friskt bebis kommer att bo i min mage.

• EMND

tack lilla D. Hur är det med dig? Kämpar med avhandlingen? Ush, jag har jobbångest inför måndagen. Att man aldrig lär sig att leva i nuet!!!!!

a80 tar du ASA fortfarande? Hur känns det nu?

Lycka till Spirit.

mw när kommer du hem?, dumt du svarar när du har kommit tillbaka, väl. men, men tänker på dig.

Jag instämmer BP, svårt att veta vilken läkare man ska följa. Vi har möjlighet att ingå i dr M´s studie men det innebär att man ska bokstavligt följa reglerna och där ger man inte progesteron. Dr B vill att jag tar den till v12, men han ger inte heparin och finns inte i stad där jag bor... ash rena djungel. Men som sagt dags att ära sig leva i nuet.

• EMND

Ohhh vad skönt Idun, grattis!

Lycka till Bling.

BP, skönt att illamåendet är över. Nu hoppas vi att näst du mår illa der blir av rätt bra anledning. :) :)

Poppy du tar ikapp det med Idol på söndag då jag såg att den går i repris i flera timmar.

Lillskuttan vem ordinerade Levaxin till dig? Dr B?

Vi ska träffa en läkare som hjälper dr M inom studie med heparin. Hm jag vet inte vad hon kommer att tycka när det gäller levaxin men jag kommer att fortsätta ta den enligt dr B´s ordination. Min distriktsläkare lovade ta proverna och DR B har sagt att han kan behandla mig på distans. Om vi ingår i dr M´s studier blir prog inte aktuellt. Synd att dr B inte tyckte att jag ska gå på heparin.

Vad gäller levaxinet, jag har ätit den i 3 veckor nu men jag känner inga positiva effekter. Jag går bara upp, är trött, okoncentrerad, frusen, svullen, huden är helt gallen, tarmarna super tröga och dessutom mår jag illa... det kanske beror på PMS, akupunktur, och dem kinesiska pillerna, trombyl, vilket än nu men det känns inte bra. Har dessutom ont över njurar (hoppas det inte är njursten igen). Känner någon igen sig? Jag börjar undra om jag är gravid? Men det är knappt möjligt för som det första har vi skyddat oss och sedan, det är hela 8 dagar kvar till BIM så det är förtydigt att känna symptomen.
    Aj vad jag har klagat nu igen... :( Sorry tjejer, jag behövde ju det?

• EMND

Innan jag läser allt jag har missat ville fråga er om råd.
    Dr B har ordinerat 2 T till + och 1 därefter. Ingen heparin alltså.

Dr M har sagt heparin så tidigt som möjligt. Det kan kompletteras med Trombyl sa han. Han hänvisade mig till dr H i min stad. Dr H har sagt nu: bort med T och börja med Innohep redan från ÄL.

Jag gör nu uppehåll med T då jag har mens men vågar inte att inte ta den. Dr H sa att T kan motverka att ägget fäster sig i livmodern. Hon skulle hellre ge den senare men jag fick göra som jag vill.

Jag är rädd att släppa T fast vill ha heparin också. Hade inte väntat mig att skulle börja med sprutor redan från ÄL. Ni andra som går på Innohep/Fragmin har inte gjort det heller, eller hur? Hur skulle ni göra? Jag funderar att äta 2T till ÄL och från ÄL fortsätta med 1T och ta sprutor.

Förresten min TSH har gått till 1,8 nu (Var 3.0-4) innan. Och Lupus är

• EMND

BP verkar att du och jag har samma grubbleri. Vi får kalla på fl-akutten. De är redan i gång ser jag.

Bling tråkigt att du är sjuk men att söka vård utomlands är inte fel. När ska ni göra det om inte nu.

Popyp, kör försiktigt, du kör dyrbar last. (det brukar min svärmor säga till sin son när vi åker från dem :)

LillaD. Förstår dig. Du har varit stark och kämpat. Jag har beundrat dig så ofta. Hoppas du kommer tillbaka med ett pluss och mindre jobb.

A80, tror du inte att du fr lite särbehandling på Landstinget? För jag missbrukar ibland min anställning för att få den. Ofta fungerar det men ibland inte - typ på RMC hos drJ.Förresten gör man blödningstest innan när börjar med Innohep? Jag har fått instruktion att komma efter 6 veckor och titta på blodvärden.

• EMND

mw här är jag , vinka vinka! !!

Vad taskigt av kissen! hoppas hon gör det aldrig igen. jag hittade en annan läkare men hon har redan hunnit göra en del missar. Suck-Landstings förbannelse. ursäkta a80, jag jobbar också på Landstinget. hur mycket levaxin tar du?

BP, jag har också läst om att kombination av ASA och heparin den ger bästa resultaten. Det är väl att för att de fungerar genom olika mekanismer.

a80, tack. Ja jag har träffat många läkare utanför Landstinget och blivit fantastisk bemött av dem alla inklusive en utomlands. I princip har jag fått samma behandling av alla fast i olika kombinationer.

• EMND

Tack Finesssan. Görde du blödningstest när du började med Fragmin?

• EMND

När började du Finessan, för mig har doktor sagt att hon ska kolla blodvärden 6 veckor efter första sprutan?

• EMND

Jag har faktiskt hört att i Tyskland och visa andra länder man ger heparin direkt vid implantation. Varför ger man heparin då först efter att man har sett hjärtaktivitet?

• EMND

Grattis Mizz T , HÄRLIGT!

mwb grattis till bra gyn besök. Och det menar jag, för varje gång jag kommer från gyn med en "inte dåligt besked" känner jag för att fira.

Jag har blivit lite förvirrad i dagarna, Min TSH har varierat så här: innan levaxinet 3,1, den 8:e (1 månad efter) 1,8, den 13:e 3,5 och idag 2,8. T3 och T4 togs inte av min gyn vid första provtagningen och därför gjorde jag nr 2 hos distriksläkare. Dr B fattade inte varför TSH avvek mellan de två första protagningran men tyckte inte att jag ska höja levaxindos utan ta ännu ett prov-det jag tog idag. Jag börjar med 50 µg på egen bevåg, tror jag. Lycka, vad tar du för dos?

BP så du sprutar nu. Lyckliga dig. Ja, tänk så för det är
    för att du är med barn och det är för att diu ska föda ditt barn den gången.
    Dr B tyckte inte att jag ska börja med innan positiv gravtest. Han vill att jag fortsätter med 2 T och sedan byter til heparin vid positiv grav. test.

Vi har ju bestämt att försöka igen men jag är så uppgiven och tror inte att vi ska lyckas. Känner ni igen det? Att inte tala om andra tankar om allt man ska gå igenom. Ändå det finns inte en annan väg än att satsa. Så nu ska jag hem och leta reda på min man...:) :)

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8