• EMND

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Laban då är vi två om det, jag slutade idag med, men min gyn sa att jag ska forsätta en vecka till. Det känns mennigslöst men jag kör nog med behandlingen ett par dagar till. 7/11 är 19 dagar efter ÄL och då tänker jag sluta-om det inte händer mirakel .

• EMND

Hur långt tid tar det att mensen kommer efter progesteronet?

Laban berätta gärna när den kommer!

• EMND

Cia jag går redan på högkostnadsskydd men det är dagar jag tycker är dyra om minus nu håller sig.
    Jag börjar finna mig i att det inte blir den gången. Läste att HcG ökar långsammare vid X. Hoppas hellre att mensen kommer då. Varför kan man inte halka i gräddfilen någon gång. . Det känns att det går så bra för alla utom mig..(och några till här...men idag känns det just MIG!)
    Har lite menskänningar men får inte släppa fram mensen heller! Vill bara hem och tjuta!

• EMND

Fick just veta att S-hCG ligger uner 1 U/L. Referensvärde är "mindre än" 5. Det är väl läget att sluta med progesteron nu.

• EMND

Finesssan och Cia, hur gör man uträkningen, antar att man behöver komma på en undersökning då?

• EMND

Och snälla Cia får tacksamma kramar här...

Poppy döm inte dig själv så länge hoppet är kvar (säger en som vet vad hon pratar om ). Det är säkert hemsk frustrerande att inte veta om bäbisen mår bra. Mitt första mf började med diarré och med blodning som försade ut som sunami, men magont och mf kan vara bara slump. Vad jag vill säga är: hade det varit mf så skulle du börja blöda rejält för länge sedan. Att du fick lite blöd kan bero på slemhinnorna som töjer sig. Det måste inte alls betyda att bäbisen mår dåligt.
    Men om jag vore du så skulle jag gå till akuten och inte gå därifrån tills jag blir undersökt. Du kan ha njursten (hade du inte blod i urin nyliggen eller har jag förväxlad dig?), man har ont i mage av njursten, det kan vara gallsten också. Det skadar inte att försöka åka in. Jag vet inte om du måste ringa sjukvårdsupplysning för det men om du gör det får du överdriva något. Jag hade njursten i januari men för att jag var snäll fick jag inget utträtt förrän i april. Där brann våra tre månader i babyverkstan.

• EMND

Ja Bling det är ändå bara här man inte känner sig ensam om sina sorger och problem. Jag hoppas att det blir vår tur snart! Här lyckas man ju! Kan inte ni som har lyckats spruta lyckopulver på oss please.

• EMND

Skickar små hjärtan till er mina FL kompisar ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8