• EMND

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Tack BP, jag var på akupunktur samt tränade 3 ggr förra veckan och det känns att detta utlöste en del, inte minst en stark ÄL.
    Hur är det med dig? Svävar du på ditt moln fortfarande? Det ska du göra tycker jag! Oroa sig-kan man ju senare. Kram

• EMND

fan, vad ska man äta nu förtiden? Måste man stoppa gurkmeja i alla kryddor och soser! Började laga mat och först när jag hällde över Lime wok (Santa Maria) krydda över woken såg jag att den är gul-orange och trots att jag läste innehållsförteckning upptäckte inte tidigare att gurkmeja är med. Samma är med en de Arlas produkter. Jag hann inte blanda kryddan i woken utan spolade den under rinnande vatten men det verkar att något har hamnat i maten ändå. Vågar inte äta trots är jätte hungrig! Manen får väl en stor matlåda i morgon.

Äter ni rätter med gurkmeja och curry? Gurkmeja är tydligen det sämsta för graviditet enligt KTM.

Och så trött på mig själv när jag är så nojig.

• EMND

JA, Laban jag har haft ÄL tidigare än jag hade räknat den månaden .

Om ni hade sex i tisdags borde det räcka. Jag har lärt mig att man är mest fruktbar den dagen man får utslag på stickan (dvs. innan ÄL). Spermierna ska finnas inne när ÄL sker. Det stod ju någonstans att chansen 2 dagar innan ÄL är ca 15 %, 1 dag innan 26 %, på ÄL -dagen 20 %, och dagen efter 15 %. Sedan minskar chanserna kraftigt.

Men du Laban, man kan ha fortsätta ha sex. . Dr B tyckte inte att man behövde avstå, utom i fall man har blödningar eller graviditet fungerar inte.

MW i mitt nojsande har jag slutat med kaffe då man tror att den sänker fertilitet. Man läser överallt "minska kaffeintag!" och då bestämda jag för att sluta helt.
    Jag tror starkt att mina tarmar tål inte trombyl, så här mådde jag när jag var gravid och den sist.

• EMND

Läser just en bra bok: The Infertility Cure av Randine Lewis. (Master of Science in Oriental Medicine). Jag visste inte att mejeri produkter inte är bra att äta.

Krusbär, gurkmeja är känd som fertilitets fiende fast man kan läsa att den är jätte hälsosamt. Jag har inte pratat så mycket om det med min akupunktör. Jag fick en lista med bra mat att äta och där finns inte många kryddor.

• EMND

MW jag tar 400 µg och har tagit det i ca 2 år nu. (ok skippat närmaste veckorna efter mf-en).

Jag är jätte nojig idag. Arg åå min man för att han gick och tränade efter jobbet igår och sedan satte med sin dator trots att vi har sagt att vi ska ha sex. Ok jag var gnällig och allmänt nojig så förstår att han inte hade lust. Men om man inte har sex så blir det inga barn. Vi hade sex i måndags. ÄL utslag varade fom måndag morgon tom tisdag morgon och var neg på tisdagskväll. Enligt Dr B så vi skulle ha haft sex i måndags (ÄL på tisdag enligt honom) men jag undra om det räcker, för jag har äl-flytningar idag och enligt min beräkning så är det idag ÄL skulle inträffa. Vem ska jag tro på, dr B, ÄL stickorna och egen känsla? HAr vi prickat in rätt? Jag hade starkt utslag på stickorna i minst 26 timmar. När i sådant fall ÄL inträffade? Jag har en känsla att ÄL var igår och därför är jätte sur på maken. Han tog för givet det dr B rekommenderade. Ocj jag litar starkt på dr B men även hans metod bygger på statistiken och statistiskt sett hade vi bara 1 % chans att misslyckas med 3 graviditeter.

• EMND

Ha Idun, jag ville faktiskt inte, för jag har så ont i magen, tarmarna väl, njure och känner mig inte alls sexig därför min frustration nog .

• EMND
    ska det vara Idun,

Franka, jag håller med dig, sex bör inte vaar farligt och har man det de 5 -6 dagarna behöver man inte undra sedan. Värre har man ju varit med om.

MW, tack snälla du, Du tjuvtestar inte va?
  • EMND

Krusbär, jag har starka utslag båda måndag kl 6 på morgonen och tisdag kl 8 på morgonen. Tisdag kl 8. på kvällen försvann den. När var ÄL? dr b räknade till kl 8 på tisdagmorgon.

MW. du är så förnuftig tjejen, beundrar dig.

Finesssan, så sött med lilla. Duktig liten.

Linan 78, jah vi alla behöver här en terapeut tror jag, drömde inte ens i värsta mardrömmar att livet och sex kan vara så här.

• EMND

Lilo vi är flera här som äter Trombyl hela tiden (med undantag för mens). Ju tidigare du börjar desto bättre. Du kan sluta om mensen startar.

• EMND

Laban, förstår dig, Själv har jag haft en riktig gnälldag i torsdags. Grät massor och kände mig uppgiven. Det är hormoner det med.
    Om du inte känner för progisarna tar inte dem. Trombyl och kortison skulle jag fortsätta med. Blöder man mer, så gör man det. Kroppen fixar detta. Sedan jag skulle ju ha testat ett par dagar innan det som kan vara BIM och tjatat mig til ett serum-HcG prov. Dr B sa iofs att S-HCG inte är så mycket mer säker än urin-HcG men eftersom gränsen för S är 5 så kan det ge en hum om åt vilken väg det lutar. Jag fick det testat förra cykel på BIM dagen och låg under 1. Hoppas du mår bättre snart.

Undrar om A80 trivs i Polen?

BP. Vanlig förkylning påverkar inte foster. Man ska akta sig för influensa men även influensa är mest farlig i anknytning till förlossningen.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8