• EMND

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

O just det MW: Lycka till... Och ta det försiktigt med vin.

Förresten nu när glöggtiderna närmar sig (är här tom) undrar jag en sak: dricker ni glögg? Alltså även alkoholfri glögg innehåller 2-2,5% alkohol. Är det OK att drick den? Alkoholen borde väl dunsta vid uppvärmningen. Jag håller mig ifrån men vinter har just börjat och kommer att vara lååååååång.

• EMND

MW Grattis, oooo vad skönt. Nu får du hålla tummarna för mig så vi kan ligga tillsammans på BB.

• EMND

nojig var jag igår igen. Lite bättre framåt kvällen. Har en rädsla att vi har missat vår chans denna månad trots vi följde dr B´s instruktion. Igår kväll läste jag att LH går när så fort ÄL har inträffat. Hm dr B räknade ut min ÄL till kl 8 den 18:e, fast då hade jag utslag på stickan ff. Iofs samma dag på em. var det minus igen. Hade jag ÄL den tisdagen då?

• EMND

BP som tiden går...är du den samma BP som inte var så positiv inställd vad gällde sprutorna. gulligt. kram.

• EMND

Poppy jag blädrat genom boken sist jag var hos dr B. Tänkte beställa den själv men orkar inte läsa mer just nu . Kram

• EMND

Beklagar så mycket HK! Men ge inte upp, för den enda vägen att lyckas är att inte ge upp!

Grattis till lyckad VUL Mizz Turko.

Vad skönt Lycka att ni har lyckats hitta ljudet. Kul.

Franka, jag har trög mage (jag tror att det är pga. T och progarna) och jag äter båda linfrö och fikon. Katrinplomma hjälper mig inte. Dessutom när det är som värst använder jag microlax.

Grattis MAT!

Jag tror att jag har fått prog-biverkningarna igen - ömma och större bröst och jätte varma händer och fötter (det fick jag inte förra cykeln), trötthet (sommnar i soffan ca 9,30 varje kväll- halvnytt har haft så i alla grav), illamående. Idag är det dag 11 efter vad DR B har beräknat till ÄL. Så det kan inte bli grav symptom eller? Jag har ingen anning när jag har BIM-dag då denna cykel var helt annorlunda. Men om det stämmer vad doktor B har räknat ut så i dag bårde det vara BIM-4 (min luetalfas brukar ligga på ca 14 dagar). Är det förtidigt att testa.

• EMND

Tack Franka och BP.
    En fråga till alla:
    Hur tidit har ni testat plus och med vilken sticka?

• EMND

Två sista gånger som jag var gravid testade jag på BIM dagen och fick tydliga plus med CB.

Första gången fick jag en inrekänlsa att jag kanske var gravid, och det var jag fast jag hade inga symptom förän senare i v 6 kanske och då var bröst så ömma att jag knappt kunde bära BH. Testade först 1 vecka efter BIM.

Andra gången kände jag gravsymptomen ganska tidigt och då fick jag yrsel och svulna lymfkörtlar innan BIM. Tänkte inte ens att jag kunde bli med barn.

Tredje gången fick jag igen en inrekänsla, var ganska uppblåst, hade något svullna körtlar, mage var trög ungefär som nu- fast jag var bortrest då med. Och så testade jag plus på BIM dagen.

Det är först nu jag tar medicin innan ÄL och även föra månaden insåg jag att man kan luras av prog-biverkningar.

Kan man känna av grav-symptom innan graviditet är påvisbar med stickorna?

• EMND

Förresten jag vet inte om jag är på BIM -4 eller ÄL+10 idag.

Mina cykel brukar vara ca 28 dagar. 28 dagar fom sista mensen är natten to/fredag den 4-5/12. Enligt detta är det BIM-7 idag.
    Men mina BIM var tidigare = Äl+14(15)

Men den 5/12 är det ÄL+17. Som sagt cykeln i månaden är inte sig själv.
    Hjälp hur ska jag räkna?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8