Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
BP det är helt OK med din hjärna! Det stämmer.
BP det är helt OK med din hjärna! Det stämmer.
Filtreras all HcG från blod till urin a80?
Jag tänker så här vid 5 U/L har vi ca 25 Units i oss (räknat med 5 L blod). Om hela mängden fltreras i njurarna och vi kissar ca 500 mL på morgonen så motsvarande mängd är då 50 U/L (dvs 50 mU/mL). Så yes gravstickorna kan vara känsligare. Och med MTAs 2 U/L det är inte konstigt att vid ca 20 mU/mL man får ett eventuellt plus. Sedan mängden beror på hur mycket vätska vi utsöndra via njurar. Kissar man mindre på morgonen blir koncentrationen starkare.
JAg har i alla fall fortsatt med behandlingen i går e.m. efter att har läst MW´s inlägg och fått liten panik. JAg tar medicinerna i dag också men blir det minus i morgon igen, slutar jag för i morgon är det 19 dagar från första LH stegringen. Den 18/12- ÄL dagen, räknar jag som dag 1. Eller hur gör ni? Jag fattar inte hur I-L fick dag 19 på söndag?!
Grattis Krusbär! Tänk så uppgiven du var nyligen! Underbart! Håller tummarna för dig!
Grattis Bebis igen!
Ginko och Idun här är en till som har det svårt med barn och vännernas gravida magar. Känner mig tvungen att välja att inte jobba mellandagarna då min jobbiga höggravida kollega (jag skrev om henne innan, HON ÄR SÅ MYCKET PÅ FOLK och pratar jämt, jämt, jämt om sin graviditet. OBS det är inte bara jag som irriteras på henne, och de andra är bra äldre) sa att hon ser fram emot att ha sällskap då hon tänker jobba då. Fasan också! Nej står inte ut med henne. Befarar också Julen och möte med tjocka och mer eller mindre fertila släkten Helgen innan JUl vill min bäste gravida väninna komma och hälsa på med sin man och dotter (som är bara 2). Hon plussade samma dag som jag fick besked om MA. Grubblar att slingra ur mig och inte träffa dem. Fy så ynkligt! De har kämpat länge att få sitt första och tack vare dem slutade vi skydda oss, men de har snart två barn och vi tre mf bakom oss och 2 minus månader.
Jag testade minus igår morse igen och tog ingen prog eller T eller sprutan längre. I morse började jag blöda. MENS ?! Jag blöder inte mycket än, sparade dock morgonens urin i kylen. Är det nog idé att testa? Fick tankar att göra det nu när jag läser era inlägg om blödningar på BIM och efter. Fast ni hade plussat innan eller hur? 19 dagar efter ÄL idag, nästan klarat ut behandlingen!
Kommer nog att plåga er om 14 dagar igen! Känner att jag måste stilla oron och otålighet om det ska gå. Hur gör man????? Förhandlar med manen att åka bort där det inte finns massa gravida och små barn, typ södra Europa, men Julen är i väggen och kan inte förhandlas. _Typiskt!
Kusbär, Idun, MW, Linan, Mikes bride, Finesssan tack för era tankar och uppmuntran. Jag är inte så ledsen nu när mensen är "ON". Det jag känner som jobbigast är beslut att sluta med behandlingen och det jämna oron om mensen kommer som den skulle. Mina blödningar har ändrats mf efter mf så jag böder mindre. Har hona pöna syndrom och oroar mig att åldern gör sitt. Funderar på äggstimulering fast för ett år sedan mina prolaktin, FSH och progesteron värde var utomordentliga. Har de kunnat ändras sedan dess?
Dessutom känner jag mest för att ta det lugnt just nu.
MW tack att du påminde mig om Rom. Var där för ca 6-7 år sedan. Älskar den staden. Har du kanske något tips om boende? Håller tummarna för dig i morgon. Kram.
Linan jag skriver som en kratta med ,
Idun, höna-pöna-syndromet beskrivs i boken "De tio dummaste misstagen klyftiga personer gör". Höna-pöna är en barnfigur genom villken psykologer(inom KBV)beskriver ens tendens att överdriva saker och ting och dra förhastade slutsatser utifrån mycket lite information. Ganska komiskt men man känner igen sig själv i den lilla höna-pöna!
Mikes och Idun jag finner mig starkt i era reaktioner men vi är inte sämre männiksor för det. Det som händer oss gör oss anorlund än andra. Våra vänner om de vill förbli vännerna MÅSTE kunna fatta vad vi går igenom. Missfall kan uppfattas som "a piace of cake" för dem som inte har lidit igenom det och jag säger allt oftare till folk: JAG HAR FÖRLORAT TRE BARN! Då ser man skräck i deras ögon.
Min man och jag pratade igår om den stämningen hemma vi inte trivs med och önskar förändra men det är dystert och lågt ändå. "Men älskling vi har förlorat våra tre barn" sa jag, "det är bra att vi kan fungera överhuvudtaget."
Förresten hur klarar ni vardagar i era rellationer? Hur är era partners? Har dem någon att prata med?
MW vet hur det känns. fasan så orättvist, ... . Jag tror inte att det var X då din gyn såg en hinnesäck. Hoppas ingen ingrep behövs denna gång så ni får försöka redan denna månad. Kram på dig och vet du- jag beundrar din positivism. Håll i den och det kommer att ordna sig. Kram.
Krusbär, inte du också! Jag hoppas att du blöder pga. progesteron.
Jag för min del har aldrig haft blödningar av vare sig prog eller tidigt i graviditeterna men en väninna till mig har fått kraftiga blödningar nästan hela sin första graviditet. Hon fick inga mf men det var ingen dans på rosor det då.
Och tack snälla ni som har tipsat om Rom.
Pratade med dr B igår och vi kom in på att kolla mina FSH, LH och östradiol samt prolaktin värde igen innan man eventuellt tar något äggstimulerande. Skit, fick ångest av flera prov och inväntande av resultaten.
MW hur var det nu med en av dessa prover, när du skulle lämna i Stockholm, var det på fastande mage man skulle lämna prov och inte bli stressad? VAr det prolaktinet?
Men hoppas att på ett år och bara 1 graviditet värdena har inte försämrats. Sedan vi fick svar på de första proverna i december 07 hade vi inte försökt förrän i maj och då tog det sig på första försöket. Efter ma i juni/juli och hystero i mitten av aug. har vi nu försökt bara 2 gånger. Lite tur hoppas man på iaf. Att det går trögt nu betyder kanske att det kommer att stanna. Min underbare akupunktör var positiv i alla fall. Nu har jag fyllt på njurarnas KI och har tydligen stagnation blod som är lättare att fixa. Fick tusen nålar igår och senare på kvällen var så trött att jag nästan somnade gående. Aldrig har hänt förut så kan säga YES akupunktur påverkar!
Hade så stressigt på jobbet idag att inte hann gå och lämna blodprov (FSH, LH och Östradiol)idag mensdag 3. Dr B sa: dag 3 eller 4 men nu läste jag och sog här på FL att det kan finnas risk att provet blir förhöjd dag 4.Kan man lämna blod någonstans så här dags? Akuten?
Tack Lycka, nämen vilken liten busse