Inlägg från: Missboss |Visa alla inlägg
  • Missboss

Umeåmammor januari-februari?

Trött får man va, sa till sambon att nu är det strax dax att gå och sova och vi har nyss ätit middag. Nyttigt, NOT!!!!

• Missboss

Välkommen till oss MME och abby76!! Uppdaterar våran lista med era namn och ni får gärna komplitera med övriga uppgifter som oss andra om ni vill.

December:

11. MME
    15. FiaÅkotten (25 år from 1 Oktober bo i Vännäs, ga tväråbäck första bebben!!)
    15. Alise (20 år, Vännäsby, 1:a barnet)
    15. buebo (37 år,Utanför Umeå,5:e barnet)
    18. fjunfjunet
    20. abby76
    31. Srattmoster (33 år, Gimonäs, 2:a barnet)

Januari:

4. Ana1979 (26 år, teg, 1:a barnet)
    5. Mie (28 år, Tomtebo, förstagångsmamma)
    6. Auroraborealis (32 år, Öst på Stan, 1:a barnet)
    8. lenfre
    14. Idapida(27 år, Haga)
    20. Bergeli (27 år, Umedalen, 1:a barnet)
    23. sofia 76 (29 år, Röbäck, 1:a barnet)
    26. Lisabettan (24 år, 1:a barnet)
    27. Elsakling (25 år, Tomtebo, 1:a barnet)
    30. Mjölk (30 år, V. Ersboda)

Februari:

2. Äntligen bebis (24 år, Marieberg, 1:a barnet)
    5. Icas (36 år, H-sund, 2:a barnet)
    11. Missboss (28 år, Teg; 1:a barnet)
    13. blåbärspappa, 30 år, med fru, 31 (Ersboda, 1:a barnet)
    14. Sussieohl
    14. spes (26, Nydalahöjd, 1:a)
    19. Jummie (30 år, Teg, 2:a barnet)
    25. Pussmun
    26. blond lucia
    28 Mor Lina (H-sund)

• Missboss

Men har ni fått bekräftelsen på mail? Jag har inte fått någon men hon sa att hon skulle skicka en. Får väl annars ringa till veckan.

Nu är det äntligen helg!!

• Missboss

Srattmoster: Jag köpte en bok till mamma när hon fyllde år som gjorde henne väldigt rörd. Tror den hette typ Tack mamma! och sedan var det massa fina bilder i den och en text till alla bilder som förklarade hur mycket mamma betyder för en. En rosa bok och det borde finnas på någon bokhandel.

Jo, tjejer nu har jag kollat upp det där tv-programmet. I morgon kl 16.00 på kanal National Geographic visar de Före födeln. Se det om ni har kanalen och har tid, så får ni se hur våra små bebis har det inne i magen och vad bebisen kan göra. Som Lennart Nilssons bok fast de filmar i magen. Jättehäftigt.

abby78: Gud vad jobbigt att må illa fortfarande. Jag tyckte att det var nog jäkligt att må dåligt i 2½ vecka dygnet runt.

Fia: Tror nog att de köper det

• Missboss

Lisabettan: Räkna med det sista så blir det inte lika jobbigt om du går över tiden. Men du har ju alla inom 1 vecka iaf. En kompis till mig fick två datum, med 1 månads mellanrum. Gick resan bra? När det gäller yogan så finns det en länk här några sidor tillbaka och där finns alla datum när kurserna startar. Kolla där!!

• Missboss

Fia: Givetvis *ljuger så tungan blir svart*

Jag kan inte sova *tjollahoppsansa,tralla laalaaa* Jag har inget att göra som inte betyder att sambon måste vakna. Å så taskig vill jag inte vara. Kanske ska gå ut och gå en sväng?

• Missboss

icaS: Välkommen hem

Fia: Tyvärr såg jag inte ditt meddelande om att spela in, men å andra sidan hade jag inte kunnat heller eftersom våran video är inte inprogrammerad än

Aurora: Det lät inte alls någe trevligt med UVI. Men men man lär ju ha några själv innan detta är klart. Iofs så har jag aldrig haft någon hittills i mitt liv.

abby78: Hoppas det går bra med flytten. Jag brukar vara hysterisk och jobba konstant i flera dygn så jag får det klart på en gång. Nästa gång vi flyttar har jag lovat mig själv att jag ska inte alls känna den här stressen. Utan ta det lugnt och var sak har sin plats.

jummie: Du vet ju hur det känns. En annan har ju inget att relatera till.

Vi fick våran nya säng igår och jag kan lova att jag sovit som en princessa i natt. Fattar inte att en säng kan vara så underbart skön. Jag hade inte ont i ryggen när jag vaknade i morse. Nä, nu är det lunch. Usch vilken stressig dag *muttrar*

• Missboss

abby78: Även om jag lovat mig själv att vara snäll vid nästa flytt så är det inte så säkert att jag kommer att vara det. Mår du fortfarande illa?

jummie: Tiden går förhemskarns fort. Bästa kompisens älsta dotter blir 5 år och det känns som att det var just hon va nykläckt. Men jag har då inte blivit 5 år äldre *förnekar i sten*

Fia: Det är syndast om dig i hela världen *menar det* Visst känns det bättre nu

icaS: Huvudet känns betydligt bättre. Huvudvärken kommer ofta nu vid slutet av en arbetsdag. Säkert för att man är knäckt.

Aurora: Jag vill oxå känna lillfisen där inne. Har kännt nu vid några tillfällen något som kittlar på insidan magen. Vet inte om det är lillfisen eller om det är något annat. Men jag har aldrig känt något liknade. Fick du penicillin?

Nä, nu har jag gjort min dag på jobbet. Hem och kasta sig på soffan, nä i nya sängen och läsa en bok och äta röda vindruvor.. Jag är gräsänkling, sambon jobbar över

• Missboss

Äntligen bebis: Häftigt att magen flyttar sig ibland *avis* Jag vill oxå se att det är någon där inne å inte bara något som killar ibland vid naveln (tror att det kan vara lillfisen där inne)

• Missboss

jummie: Häftig!!! H*n har tänkt att bli stor

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?