Inlägg från: Missboss |Visa alla inlägg
  • Missboss

Umeåmammor januari-februari?

sofia76: Jag har oxå haft lite värk bak i ryggen, lite på sidan. Som en kraftig mensvärk. Inte det här molande som man hade i början. Tror du att det är foglossningar?? Jag vill verkligen inte ha det. Iofs så har vi iaf köpt ny säng lite spontant på Nolia *skratt* Förstår att du längtar till Ul. För våran del är det bara drygt en månad dit. Sitter på jobbet nu och har en jäkla huvudvärk *suckar* Hur är det annars då?

• Missboss

Fia: Jag kan prata med mina tjejkompisar om att flytta vårat ordinare häxmöte till onsdagen så då kan jag på tisdagen. Har inte så mycket i almanackan än så länge Jag är flexibel som det fint skulle heta i en arbetsansökan. Jag kan förstå dig och din huvudvärk, om min huvudvärk är bara lite i närheten av den du har lidit/lider av så fattar jag inte att du överlever. Jag har sååå ont i skallen i dag att jag nästan ser dubbelt, jag skulle bara vilja ta ned huvudet och hålla fast det så det inte värker så mycket. Måste nog åka hem snart.

Sofia: Tiden får utvisa vad det är som spökar hos mig... Hoppas det blir bättre för dig.

• Missboss

Fia: Jag har inte vågat pröva alvedon än. Jag har varit allergisk mot paracetamol och jag har inte vågat prova än om jag fortfarande är det. Hade tänkt och ta en nu när jag kom hem men då åt jag och tål jag dem inte vill jag inte springa och kräkas massa middag utan hellre flytande. Jag ska ta och lägga mig och sova i stället en stund. Att trycka hårt mot huvudet är ruskigt skönt.

jummie: Fika den 22/8 kl 17.30 på Mekka. Har du mycket idag?? Du verkar vara lite vimsig.

Bergeli: Förstår dig, jag längtar tills vårat ul den 9/9.

• Missboss

icaS: Den började idag på jobbet, första dagen på jobbet vid halv tio. Kändes nästan som migrän men då brukar det bara vara på ena sidan. Det är som mitt i skallen, vill helst ha på mig solglasögon och ett skärp runt skallen som klämmer åt. Den pulserar som. Lite svårt att förklara men håller den i sig så får jag ringa min läkare. Kan det ha med hormonerna att göra?

• Missboss

Jummie: Gravidhjärnan har jag hört är inte att leka med. Gruvar lite eftersom jag har ett jobb som kräver rätt mycket hjärnkapacitet, alltså att komma ihåg grejor. Stackars min personal *skrattar*

Fia: Nä, det suger. Måste försöka pröva här vid något tillfälle om det blir alldelens outhärdligt. Allergin kan ju ha gått bort och för att få veta måste jag ju prova. Känns inte allt för lockande att pröva för att ev. sedan springa och kräkas en hel kväll *suck* Jag har köpt en body och en sparkbyxa.

Fy fasen, jag känner mig helt färdig idag!!! Har inte varit så här trött på morgonen sen gud vet när. Jag är alldelens slut i kroppen, har värk i livmodern. det är bara en pissig dag som fan *gnäller*

• Missboss

Fia: Iofs så vet jag inte om jag har något toppminne sedan tidigare pga yrket. Att vara enhetschef är inte ett yrke som förbättrar minneskapaciteten kan jag lova. Sen ett par stressreaktioner på det under åren underlättar inte heller. Fan, tappar jag ännu mer så blir jag ju dement Jag ska göra ett försök här framöver när jag är laddad för att ev. ligga och kräkas i några timmar *suck* Kan ju vara bra och vet för vad jag har förstått så finns det nog inget annat preparat att ta vid smärta.

icaS: Jag har oxå känslan att det är en tjej, drömde om det innan jag ens var gravid så jag har en liten Fillipa i magen. Fast för sambon så är det bara en pojke, enligt han kommer våra barn bara vara pojkar.

Mjölk: Det kanske stämmer att de betalade 8500 kr ny men som de andra säger att kolla på blocket så känns det lite dyrt. bjud 2000 kr

• Missboss

AuroraBorealis: För mig spelar inget könet någon roll. En tjej skulle vara superroligt efter på sambons sidan så är det 1 tjej på 7 syskonbarn. Vår bebis blir det 8:e. Å på min sida så är vi bara tjejer så först skulle vara roligt med en tjej. Håller med om att motivationen inte är på topp. Har för lite att göra för att få någon fart på arbete.

• Missboss

Tjejer!!!

Vi får göra en lista med vad vi tror att vi har för något i våra magar och sedan se om vi hade rätt eller hur många som hade rätt. Vad säger ni?? Satt och spånade här på jobbet utan motivation för jobbet då *asg* att jag kanske skulle försöka göra en lista där vi alla får även gissa på varandra vad vi tror att vi får. Det kan vara ganska roligt och kolla sen vem som hade mest rätt. Det är ju 50/50 chans.

• Missboss

Fia: Lysande!!!! Det känns tryggt

• Missboss

Morning tjejer!!!

Här var det till att vara aktiva Trevlig läsning så här på morgonkvisten på jobbet *flin*. Gravidyoga lät trevligt, håller nog med om att den andra omgången passar väldigt bra för mig. Jag kan ta med mig kameran till detta fika oxå, sen ska jag fixa en lista där jag skriver in oss och där man kan gissa på vad man får själv och om man vill på vad andra kommer att få oxå. Den får följa med på fikat här under hösten så får vi uppdatera.

Jo, jag måste fråga er. Låg i soffan igår och det kändes som att något krafs på insidan av magen. Fick en tanke att det kanske var bebisen men det känns som att det är lite väl tidigt. Hur har det känts för er när ni har känt era små??

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?