Inlägg från: Missboss |Visa alla inlägg
  • Missboss

Umeåmammor januari-februari?

srattmoster: Ansluter mig till alla övriga som kramat och hoppas att det går bra med allt. Det är inte första barnet i denna historia som lyckas med något sådant här, tråkigt nog. Å inte sista heller. Barn brukar vara i de flesta fall mer tåliga än föräldrarna och det är imponerande. Skönt att få vara hemma, lycka till nu med lilleman.

Fia: Trodde min var härdad *suckar* Men å andra sidan så har jag alltid haft lätt att få det tidigare. Behöver bara tvätta med tvål så är vi där igen. Men nu provar jag att utrota skiten med Canesten. Har aldrig provat det tidigare utan bara pevaryl

jummie: Något som jag kan komma med då iaf är att jag inte har speciellt mkt flytningar. I stort sett inget å det är det som är så skumt att jag har knappt nått heller när jag har svamp *konfunderad* Men det är ju iaf något positivt

Ska till bm i morgonbitti. Lär säkert kolla hb för det är inte gjort sedan inskrivningen. Hoppas jag får höra hjärtljuden igen för det var så häftigt. Hoppas ni alla har en supergo kväll för nu är det nattinatti för min del

• Missboss

Sen har jag hört att avslaget inte har den bästa lukten.. Det kan rent av stinka fruktansvärt äckligt. Så jag håller på att förbereda sambon på att han får en stinkbomb i form av avslag, läkande tuttar, 3 dagars deppen. Ja, han kommer att ha ett helsike men han har ju fått en bebis iaf *skrattar*

Hoppas ni alla har en bra kväll

• Missboss

En fråga: Jag var till bm igår och så tog hon nytt hb och det låg på 124. Men så säger hon att eftersom jag låg på 135 vid inskrivningen och ligger man under 140 då måste man börja äta järn i v 20-21 varannan dag? Har aldrig hört det men 135 är väl ändå bra?

Jag kan köpa att jag ska börja äta varannan dag för att det låg på 124 så det inte sjunker. Men inte den andra förklaringen.

• Missboss

Iofs så har jag inget emot att äta järntabletterna. Det kanske får magen att bli i rätt ordning så att säga

Men jag satt och funderade på för hon rekomenderade Niferex och sedan fick jag ett infoblad om detta och där står det i detta blad: Efter gravvecka 20 är behovet av järn som störst. För att undvika järnbristanemi i samband me, och efter förlossning, rekommenderas järnmedicinering from gravvecka 20.

Hon kanske bara har fallit för någon läkemedelsförsäljare ??

Får väl se vart det ligger om 5 veckor då jag ska tillbaka. Förresten vad händer om man har lite högt socker? Hade 7 igår när hon mätte och då hade jag ätit 2 mackor och en kopp te med lite socker i så det låg ju ganska högt. Blir man skickad på glukosbelastning eller?

• Missboss

Jummie: Japp, jag går till Karin. Fick bara såna tankar för att jag fick ett papper på niferex. Jo, hon tog både hb, blodtryck, socker och hjärtljuden.

Vi får se hur det fungerar. Men hon sa att funkar det inte med Niferex så köp blodbröd och ät en skiva per dag, det ger nästan lika mkt som tabletterna.

Srattmoster: Grattis, vilken underbar känsla.

icaS: Det låter bra å få den infon

abby: Varför inte om de fungerar på mig. Jag kan ju köpa dem av dig Du har ju lagt ut pengar på dem och jag ska ju ändå äta dem

Åhhhhh, jag känner mig så irriterad just nu. Sambon ska ut ikväll och han och några kompisar sitter här hemma. Jag bara snäser och fräser åt honom för att han ska ut och är onykter. Känner just nu för tillfället att det är så jäkla orättvist ur den aspekten att han har ju faktiskt ett val, att kunna gå ut och ha roligt. Jag måste (måste och måste?) sitta hemma och det suger. Visst man kan gå ut som gravid men jag fixar inte när sambon är onykter, jag tycker att han blir såå jä*la korkad som de flesta när de dricker. Inte ens tanken på lilllfisen känns uppmuntrande för tillfället. Fan, man blir knäpp som gravid

• Missboss

abby: Skönt å höra att jag inte är ensammen som känt så. Jag vaknade i morse med ett styng av dåligt samvete och kände mig så missunsam. Men å andra sidan så känner jag att jag har "rätt" att känna så för det är inte rättvist. Ja, tudelad kan man lugnt säga. Abby, jag bjuder på fika nästa gång

• Missboss

Iaf så har jag konstaterat det fanns ingen anledning för mig att ha dåligt samvete i går. Min karl var väldigt billig eftersom han var dyngbakis och kräktes, låg som ett kolli i soffan hela dagen och vi kunde inte göra något som han hade lovat *muttrar*

• Missboss

Jummie: Sant!!!!

FAN, nu är jag förbannad. Har fått veta lönepåslaget och jag kan meddela att jag är inte nöjd *arg som en bålgeting*

• Missboss

Jag jobbar som enhetschef inom handikappomsorgen vilket innebär att jag har personalansvar för ca 40 personer, budgetansvar för 12 miljoner, arbetsmiljöansvar osv. Jag hade haft en lönedialog med min chef och jag frågade rakt ut om hon var inne på min linje om att jag satt i en snesits och det svarade chefen ja på. Men nu när jag får lönen så har jag ändå fått det generella och förhandlingsansvarig för arbetsgivare sa att allt har utgått från lönedialogen där jag trodde att jag och min chef var överens men tydligen inte. Det ska bli så spännande att få höra av min chef motiveringen till att varför jag har den lön jag har. Fy sjutton vad jag ska vara jäklig fram tills jag går på mammaledighet *horonen växer*

icaS: Det var definitivt inte fel. Vad kul å grattis för det blir ju fina pengar när du går på fp i stället för det du har idag.

jummie: Tack gode gud för den *längtar* Behöver andas djup i bland för just nu känns det som att andning inte går längre än till halsmandlarna.

• Missboss

I morse när jag gick på toa efter ha duschat så när jag torkade mig så fick jag blod från slidan på papperet å det var slemm i det oxå. Sitter och väntar nu på att hon från sjukvårdsupplysningen skall ringa och meddela var vi ska åka för att kolla det hela. Sen ber jag till gud att det inte är sammandragningar jag känner. Snäll låt allt vara bra *orolig*

• Missboss

Vi ska in på spec. mödravården halv nio. Åhhh, så orolig jag känner mig.

• Missboss

Först och främst tack för alla tummar. Det har gått bra, vi fick komma in på en gång och göra ett ultraljud. Jag var så skärrad att jag såg i stort sett inget tills sambon säger att visst är det hjärtat man ser där. Jo, fick vi till svar så med bebisen var allt bra.

Moderkakan låg väldigt långt nere, inte för livmodermunnen? men ändå väldigt långt nere så det kunde vara det som spökade. Livmodertappet var 4 cm och ej påverkad som de såg på ul iaf.Sedan fick vi träffa förlossningsläkaren för att hon skulle kolla då jag mest troligt har haft oregelbundna sammandragningar och väldigt vattninga flytningar och hennes gissning var att blödningen kommer ifrån att jag har en svampinfektion (igen utan symtom) Men fortsätter sammandragningarna och jag börjar att blöda igen så skulle jag komma in på en gång för hon kunde inte med säkerhet säga att det inte påverkade livmodertappen. Så nu är jag beordrad att ta det lugnt i några dagar och sköta om mig själv. Nu ska jag gå och lägga mig en stund för jag är utslut i både kropp och själ. Utav någon anledning så målar man fan på väggen och jag hade ställt in mig på att nu förlorar vi lillfisen där inne.

Vi fick ju se lillfisen på ul igen och karln som jobbade där skulle gå igenom den nya maskinen för sin kollega så vi fick se lillfisen kort i 3 D. De bjöd tom på en rätt suddig ansiktsbild

Tack för att ni finns tjejer!!!!!! Det betyder oerhört mycket i såna här lägen. Kram

• Missboss

Tack alla, ni är så goa

Min första tanke i morse när jag fick den där blödningen och sedan så var det dessutom blodblandat slem var att nu har det satt i gång. Kastade mig framför datorn och satt igång den strax före sex i morse och börjde kolla. Funderade på om jag skulle ringa mamma men beslutade mig för att ringa sjukvårdsupplysningen och höra med dem. Dessutom så blev jag dålig i magen oxå så det var panik i min hjärna.

Dålig i magen, blödning och dessutom slemm i det hela. Gissa vad mina slutledningsförmåga gjorde för bedömning. Jo, att nu har det hela satt igång eftersom jag hade så ont i magen igår, sa det vid flera tillfällen på jobbet att det här känns inte bra. Sa til Håkan igår kväll att magen kändes stenhård och vid flera tillfällen. Ja, det var ju skönt att det inte var som jag trodde. Ringde även mamma här på morgonkvisten och hon sa efteråt att hon hade dragit samma slutsats som mig.

Så nu hoppas jag verkligen att jag inte får regelbunda sammandragningar eller någon ny blödning för då måste jag in igen. För att koll så tappen inte är påverkad. Jag fick då inget förbud att vara med yogan i morgon utan de tyckte att det är nog bara nyttigt för mig. Så nu har jag lovat mig själv att jag måste försöka att inte bli så arg för allt *skrattar* Jag ska bara go with the floo..... eller åtminstone försöka..

Nu ska jag ta soffan i bestittnig igen Har sovit i några timmar och det var oerhört skönt. Vaknade ju fyra i morse och kunde inte somna om pga att jag låg och funderade på jobbet.

• Missboss

abby: Du är inte ensammen. Ofta när jag nyser så kan det komma lite om jag är kissnödig. Som tidigare sagt, knipövningar *hyter med näven åt mig själv*

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?