Inlägg från: Missboss |Visa alla inlägg
  • Missboss

Umeåmammor januari-februari?

Godmorgon tjejer!!

Nu är det faktiskt hopp om livet igen. Proppen i bihålorna släppte i natt så jag kan andas rätt bra igen Nu är det bara halsen och lite hosta som ska bort. Fick feber igen igår men idag är det lugnt. Det tar väl några dagar innan pencilinet börjar att kicka in.

Lisabettan: Vilken underbart gullig dag!!! Så nu känner du att du överlever over there? Hur trivs du annars där bort då? Hur går det med jobbet?

Jummie: Japp, kulor kommer det att bli även här *flinar*

Srattmoster: Vad kul med 1 års kalas!! Tiden går fort när man har roligt. Håller med om att varför ska bara flickor ha rött osv. Alla fäger är för alla.

ana: Vad blev det för färg då? Fick ni nått bra pris? Vars var ni och handlade?

Fia: Tur att du är gravid och kan bli "lite" arg så att ni får igenom det som skall göras innan ni tar över huset. De där hyresgästerna skulle jag nog ha kastat ut fort som bara den. Vilka klåpare.

Hoppas ni får en härlig dag för nu ska jag ladda med lite nässpray och soffan igen Har ju tillbringat sååååå lite tid där sedan i tisdags *ironisk*

• Missboss

Fia: Jo, men det är trevligare att kunna "skylla" på graviditeten har jag märkt *flinar*

• Missboss

Fy fan, igår fick jag ögoninflammation. Varför kan jag aldrig blir frisk för!!!!! *tycker syndast om mig själv i hela världen*

jummie: Hoppas det är bättre i dag.

abby: Det är skittrist att vara själv men det är ju så där ibland.

Nu sitter jag och väntar på att vårdcentralen ska ringa så jag får komma dit igen och få något för mina ögon som är nästan igensvullna, varar och rinner precis hela tiden, har sovit kanske 3 h i natt pga detta. Fortfarande skitsnuvig.

• Missboss

icaS: Hur får man den nya maskinen då?? Vill ha, vill ha, vill ha ju!!!!! Tiden går fort och de säger ju att man ser på sina barn att man börjar bli gammal.

Så fort den här veckan har gått ska jag njuta av graviditeten *lovar* Har fått min ögonsalva nu *myser* Den var underbar för ögonen, det skaver inte lika mkt nu.
    Har fått sjukskrivning för hela veckan, blev lite full i skratt. Läkaren hade skrivit på den objektiva bedömningen, brakförkyld *fnissar* Sant iofs!!

Nä, nu ska jag gå och sova en stund så jag inte är så grinig när sambon kommer hem pga sömnbrist

• Missboss

Vad säger ni om fika på torsdag den 8 september?

Aurora: Det där är så fruktansvärt äckligt när man håller på att svimma. Det finns nästan igen värre känsla. Det är helt naturligt att bli skraj över något sådan. Du kanske har väldigt lågt blodtryck? När har du nästa bmbesök?

• Missboss

Tror jag ska ringa till spec,. mödravården och fråga

I natt så släppte propp två i bihålorna. Det går åt rätt håll!!!!!! Jippie, jag håller på att bli frisk. Jag är sååååå less på att vara hemma. Iofs är det väl ganska bra att få vara hemma i veckan då jag inte var världens bästa nattsömn. Snacka om att nu har jag en aning om hur det är att ha bebisar som väcker en nattetid. Jag har varit uppe minst varje timme nu i en vecka. Kommer inte ihåg hur det var att sova en hel natt *skrattar* Men snart mina vänner *myser*

Ska faktiskt fuska lite i dag och fara och klippa mig. Orkar inte boka om tiden och få en ny tid om någon månad eller så.

• Missboss

På spec. mödravården så sa hon så här: - Att de har fått en ny maskin som möjligheten för att man ska kunna se 3 D. Men det är ingen som erbjuds och förutsättningarna för att man ska få ett sådan är, hur bebisen ligger. Att det finns någon där uppe som kan visa personalen hur ett 3 D ultraljud går till så att de får träna sig.

Så vinstlott eller ej? Ja, det vet man inte förrän man är där. Så det är bara att hålla tummarna.

• Missboss

Mjölk: Välkommen hem!!! Å grattis till bröllopet å allt. Ul-bilderna kostar 30 kr, det stod det på min info broschyr. Lycka till på ul:et *är så avis*

Vi har ul nästa fredag *vill ha nu* så jag håller verkligen tummarn att det är någon här uppe som ska lära personalen då. Annars får man fortsätta att drömma om det hela *suck*

• Missboss

jummie: Det går inte att boka ett sånt. Utan vi får förlita oss på turen.

abby: Va skönt att det inte var något med knutan och att den var borta

• Missboss

abby: Det är hopp om livet Det går sakta men säker åt rätt håll, är forfarande ruskigt knäckt. Satt hos frissan i morse och sedan när jag kom hem så höll jag inte på att mig upp för trappen, var alldelens knäsvag. Det enda som for genom min skalle var att Tack gode gud för att jag inte är brevbärare *skrattar* Ögonen ser ut som jag supit i 4 veckor i sträck, men de rinner och varar mindre. Till helgen är de nog som vanligt igen. Bihålorna håller på att lätta upp, nu är det mer som en kraftig förkyldning Jag mår betydligt mkt bättre. Hur är det själv då?

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?