• crimson

Här tipsar vi om BILLIG mat!

Idag är det den 15e och jag tror inte att jag är ensam om att ha ett matkonto som börjar sina.
    Jag saknar en tråd som BARA tar upp BILLIGA maträtter. Alltså mat som totalt kostar iaf under femtiolappen. Jag är rent ut sagt skitdålig på billig mat men några tips har jag.

Idag blir det blodpudding i detta hus. Två paket blodpudding 8,90st och ett paket bacon 11,90 blir totalt 30 kronor.
    In med massa billiga mattips nu!
    Vore kul med många svar, så vet iaf jag vad jag ska äta nästa gång jag inte har några pengarGlad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 16:31
    nya tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-72/m39187812.html

• Svar på tråden Här tipsar vi om BILLIG mat!
  • Tina83
    tjorven80 skrev 2008-10-02 12:50:22 följande:
    i dag blir det hemmalagad thai matpotatis 8krmorötter10krlök 2 st? krpaprikakr?cocosmjölk från thai afären 1L 13krfläskfile 49kr/kgrisk ca 20krthail curry 45kr ( rääcker till massa mat lagningar)ett sådant här kok räcker till 2 bamse middagar hos oss  men lite mer vanligt folk får nog ut 4 middagar.. lätt räknat.super gott
    recept ?
  • Singeladopt

Toppentråd!
    Den lägger jag bland favoriterna.

• PrinsArthur

Tant LE skrev 2008-10-01 09:03:51 följande:

KöttfärssoppaSkala och tärna potatis (nästan en hel stor kastrull)tärna grönsaker tex morötter o purjo mm.tillsätt en kött buljong koka allt sammans tills potatisen e mjuka.Stek köttfärsen och krydda.Mlanda med potatisen när dom e mjuka. Jag brukar göra så mycket så det räcker till ca 3 dagar för två pers.. går att frysaKöttfärsen kan bytas mot stekt korv. eller fisk(kryddas med fiskkrydda)
    Detta måste jag prova,låter gott.
  • Misty W

Jag vill slå ett slag för CRIMSONS langos! finns inget bättre!!!
    hoppas på å bli hem bjuden på d å dela me mig =)

• PrinsArthur

Misty W skrev 2008-10-02 18:16:13 följande:

Jag vill slå ett slag för CRIMSONS langos! finns inget bättre!!!hoppas på å bli hem bjuden på d å dela me mig =)
    Vad är det för ngt?!
  • Misty W
    Svar på #80
    crimson skrev 2008-09-21 22:05:22 följande:
    halvt pkt jäst3 dl ljummet vatten1 kokt riven potatissalt7 dl vetemjölLös upp jästen i vattnet, häll i salt och potatis. Arbeta in mjölet. Jag brukar ta 1-2dl till så blir det inte så jäkla kladdigt. Låt jäsa i 40min. Dela in i 8 bullar som du kavlar ut. Fritera i en djup (wok)panna tills den blir lite gyllenbrun.Servera med vitlöksolja, gräddfil, rödlök och rom.
    som man äter me rom , rödlök å gräddfil...
  • Kaldorei

riven OST får man inte glömma ju =) det är ett MÅSTE på langos....
    Misty W skrev 2008-10-02 18:39:58 följande:

Svar på #80
    som man äter me rom , rödlök å gräddfil...
  • Prettypink

Åt idag ärtsoppa (Färdigköpt på korv) Och gräddade tunna pannkakor. Det var mums! Och billigt. Vet inte vad ärtsoppan kostar.. Men ibland är det extrapris och då får man ett pkt för runt en tia kankse...?

• Prettypink

Sedan passade jag på att köpa färska kycklinglår för 45 kr/kg. Tyckte jag var klart värt! Det blir middag imorgon tillsammans med bulgur och nån sås. Typ pulversås som jag har i skafferiet eller så kokar jag ut stekpannan med lite grädde efter jag stekt kycklingen. Blandar i creme fraiche och kcklingbuljong och voila- middag!:)

Svar på tråden Här tipsar vi om BILLIG mat!