• crimson

Här tipsar vi om BILLIG mat!

Idag är det den 15e och jag tror inte att jag är ensam om att ha ett matkonto som börjar sina.
    Jag saknar en tråd som BARA tar upp BILLIGA maträtter. Alltså mat som totalt kostar iaf under femtiolappen. Jag är rent ut sagt skitdålig på billig mat men några tips har jag.

Idag blir det blodpudding i detta hus. Två paket blodpudding 8,90st och ett paket bacon 11,90 blir totalt 30 kronor.
    In med massa billiga mattips nu!
    Vore kul med många svar, så vet iaf jag vad jag ska äta nästa gång jag inte har några pengarGlad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 16:31
    nya tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-72/m39187812.html

• Svar på tråden Här tipsar vi om BILLIG mat!
  • Linfrö

Idag åt vi fiskbullar och ris till lunch.
    2 burkar fiskbullar i hummersås á 15 kr
    3 port ris, ca 10 kr (icas matris 2 kg påse)
    = 40 kr för 2 vuxna, 1 barn och ngr fiskbullar som hamnade i frysen. Fungerar ju även som middag.

• IsadorasMamma

Idag ska jag laga grön soppa!

Potatis, purjo, gröna linser, palsternacka och massor av spenat!
    Grönsaksbuljong + vitpeppar!

Min flickas favoritmat =)

• IsadorasMamma
    IsadorasMamma skrev 2008-10-08 12:15:36 följande:
    Idag ska jag laga grön soppa!Potatis, purjo, gröna linser, palsternacka och massor av spenat!Grönsaksbuljong + vitpeppar! Min flickas favoritmat =)
    Jättegott att ha stekt bacon till + knäckebröd givetvis.
  • 2oo8o7o8

idag ska vi äta kyckling kebab (lidl 20 kr paket) med snabb makaroner 5kr på lidl och vitlöks sås. 15 kr på lidl räcker till 2 vuxna + 2 matlådor :D

• Anna M

var och handlade idag. Då hittade jag en massa mat som skulle gå ut snart. Köpte på mig bratwurst, färskpasta, köttbullar för halva priset :) Bara att frysa in (förutom pastan då)
    Vet att nån tipsat om det förut, men det var långt tillbaka i början av tråden el nåt, så tänkte tipsa om det igen!

• knaster

Soppa och nybakat bröd. Supergott, lyxigt med hembakat och billigt. Brödet kan ju räcka till frukost i flera dagar också.

Jag brukar baka egna "hamburgerbröd"-ciabattor av kungsörnens ciabatta-mix. En förpackning ska enl. påsen ge 6 bröd men jag brukar göra minst 12 st, de blir allt rejält stora ändå. Då har man bröd till hamburgare lunchmackor etc. Känns riktigt lyxigt, trots att det egentligen inte är helt hembakat, utan en mix.

• villemo07

Äter ni palt/kroppkakor??? det är ju jättegott å håller man ögonen på fläskpriset så kan det bli otroligt bli´lligt om man gör ege´n paltsmet, går jättebra att frysa in å sen steka vid tillfälle!!!

• Muslimah

Hej!

Jag och min man har aldrig ont om pengar, men vi köper billig mat ändå! Inte för att vi måste, men jag anser inte att man behöver köpa en tomatpuré som är 10 kronor dyrare (och dessutom i mindre förpackning) bara för att det är av ett "finare" märke. Jag kollar nästan alltid jämförspriset om jag ska köpa någon matvara. Visst hade jag kunnat köpa en dyrare tomatpuré (exempelvis) men jag anser att det är så himla onödigt att göra det om man T OM får mer till mindre pris! Bara för att det inte är av det "välkända och fina" märket

Handlar ofta på Willys, tycker att de har jättebra urval av det mesta (både utländska matvaror och svenska). Sedan köper jag _alltid_ mina kryddor (och liknande) på helt utländska livsmedelsaffärer eftersom kryddorna allt som oftast är av bättre kvalité, billigare och i MYCKET större förpackningar!

• Muslimah

Något som jag vet min mamma alltid brukar göra är hemmagjord, vegetarisk ärtsoppa! Man köper en förpackning ärtor (i den blå förpackningen, tror det är från märket "Druvan" eller nåt?) och följer anvisningarna på baksidan. Har aldrig gjort detta själv men det är otroligt gott! Jag som annars inte gillar ärtsoppa

Tror det kostar ungefär 20 kronor för en skitstor gryta med ärtsoppa som räcker till många, många måltider. Även frystan sådana

Svar på tråden Här tipsar vi om BILLIG mat!