• Maskros67

VIHPS VIII

Detta är del åtta i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

• Svar på tråden VIHPS VIII
  • Caribe

Lilja jag är lika koko, tycker det borde kännas efter alla falsk alarm

Då pratar vi inte mer om GI

• lilja71

Och var är Xena? Jagar hon bara skurkar nu förtiden? Saknar dig, gumman!

Caribe: det är ju värsta dagarna nu för dig. Jag håller med dig om att testdag är inget man vill tidigarelägga. Jag är också vansinnigt rädd för att testa när det börjar dra ihop sig.
    Hur är stämningen på jobbet då? Är ni många som går och är oroliga inför torsdagen? Du kanske har berättat det förut, men varför gör dom omorganisation/nedskärningar??

• Caribe

pp08 - vi har ju knappt några medlemmar kvar här i tråden så du går med på egen
    risk!

Det är heller inte så många som håller på med IVF behandlingar härinne, några har lagt försöken på hyllan på obestämd framtid, några har behövt paus av olika skäl, någon har skickat papper och väntar bebis via adoption, vi som är kvar här är med andra ord riktiga veteraner, men om du ändå känner att du vill hänga med oss så är du iallafall välkommen från min sida , jag känner dig ju lite från Sophia tråden oxå

Kram Kram

• Caribe

Stämningen på jobbet är nog OK det har ju ordnat sig för de flesta, det är just mig och min roll som är i diskussion, vi skall gå från 6 administrativa assistenter till 3 och av dom 6 så har jag alltid haft en liten egen roll jag har varit mer av en administrativ coordinator och varit med i olika projekt, suttit med i mgmt gruppen och fattat beslut men nu skall jag istället bli en glorifierad kaffekokerska, inget ont om dom men vid 41 år och barnlös och jobbat häcken av mig för företaget i 8 år så hade jag hoppats på bättre... ovanpå det mister jag ju inte bara alla roliga arbetsuppgifter utan även mina närmsta kollegor som känner till min situation och stöttar mig!

Det ända som är bra är att jag troligtvis slipper min hemska chef.... och min höga lön har jag ju kvar så det blir en dyr kaffekokerska.... men inte är det roligt!

Dom gör omorganiseringar pga kommande lågkonjunktur och att vi skall stå rustade för framtiden, jag jobbar inom frakt rederi branchen och nu är det goda tider men det kommer vända...

Lång förklaring

• lilja71

Förstår hur du känner dig! Det är inte kul att inte ha "viktiga och utvecklande" arbetsuppgifter trots att du får ha kvar din lön. Det är ju frustrerande, men kanske blir det inte riktigt så illa så att du blir kaffekokerska?! Jag tror ju att du redan har visat dom vilken engagerad medarbetare du är som är villig att fatta beslut osv så jag tror att dom kommer utnyttja dig i intressanta projekt även framöver...dom kommer ju inse att dom saknar dig snart! Kram

• ProPPens

Caribe Tråkigt med jobbet, men tur du inte behöver gå ner i lön. Du får söka jobb undertiden, även om du nu snart ska vara mammaledig För tänka positivt det måste vi, eller hur??!! Vi är alla Hoppfulla kämpar oavsett vilken tråd i kom ifrån!!!

MaLu Du svamlar sällan utan det som kommer ur dig är kloka ord, med mycket tanke bakom!!! Du är världens bästa mamma för Stella precis som jag är världens bästa mamma för Vendela!!! Sen är det en stor sanning att bebis inte löser allt men livet blir lite mer innehålls rikt, både på gott och ont.

• Caribe

Lilja - jo det ordnar sig kanske såsmåningom men just nu känns det som det är för mkt på tallriken med tanke på det privata... men om man skulle lyckas med att bli gravid så skulle ju balansen plötsligt svänga till rejält och då är det inte mkt annat som skulle spela ngn roll

Har bestämt mig för att ta ledigt på fredag på testdagen tycker det är så fruktansvärt jobbigt att gå till jobbet direkt efter ett test och sitta och försöka hålla tillbaka tårarna en hel dag skönare att få en helg på sig att återhämta sig! Och om undret händer? så kan det ju vara bra att vara hemma så att inte hela världen får reda på vad som hänt på gång pga mitt minspel

Lilja vad händer annars med dig då, är allt fixat och klart hemma på huset? Något annat på gång? Är du fortfarande mörkhårig? Det var du som inspirerade mig att färga håret mörkt nu är det mest solblekt men skall nog färga om mig till hösten och då naturligtvis skärpa mig och sätta in en bild

• Caribe

På gång = "på en gång" skulle det stå!

Proppens - mitt problem är väl att jag inte vill söka ngt nytt jobb just nu pga att jag får göra bruttolönavdrag för mina ivf försök samt att jag vill inte börja ett nytt jobb samtidigt som jag går in i slutfasen för mina sista tappra försök att få barn! Får försöka stå ut!

• ProPPens

Caribe Nä, det är ju en stor förmån att kunna göra det! För visst är det ganska mycket som försvinner då?? Är det 3-pack ni köpt nu? Minns att ni inte fick det på sh.

Svar på tråden VIHPS VIII