• Maskros67

VIHPS VIII

Detta är del åtta i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

• Svar på tråden VIHPS VIII
  • Caribe

Sessan den är från www.borastapeter.se och kollektionen heter Orient, tapet nr 2352
    Men när man går in och tittar så ser den så tam ut, i verkligheten har den världens lyster och guldranden lyser upp hela tapeten!

Rosa ränder låter fint och jag vet ju hur mkt du gillar rosa

Min pappa säljer mattor, tapeter etc så jag är bortskämd med att gå in och hämta det jag vill ha.....

MaLu tapetsera är riktigt kul om man hjälps åt P är ansvarig för raksträckor då gör jag bara handräckning och sen när det blir finlir så kommer jag och gör hörn, fönster etc

Det klarar du och gubben

Tack för tipsen om Åbo, nu första gången blir det ju bara en dag vi är där men när det är dags för ÄD så blir vi nog kvar lite längre så då hinner vi utforska ordentligt!

• infan

Hej hej!

Caribe: bra att du skriver ner frågor - känns om inte skönare för en själv att ha koll på läget. Men en "karismatisk Åsa-Nisse" (vilken kombination - osannolik! ) kommer säkert att uppskatta det också! . Hur som helst så är det så spännande och önskningar om att det ska vara ett bra möte översändes!

Mirren: hur känns det att ge sig in i FET-karusellen? Blandat kan jag gissa...? Lycka till med manuset: tänk good enough!

Tack för omtanke om mitt mående och varande... Frågan är bara hur svarar man på det? Jag borde väl vara överlycklig men jag är i limbo. Har haft några smärre genomklappningar eftersom pressen är enorm. I förgårnatt anade jag viss skiftning (ja, det är analys av allt - hela tiden) på toapappret och så var den natten fylld med gråt och snor och elände. (Har sovit en hel natt på 1½ vecka, är som en stålfjäder). Hade vissa tecken på det samma igår och gled in i ett tillstånd där jag räknar med att allt är kört. Det har ju varit så de två senate gångerna jag varit gravid att skriftningar inneburit katastrof. I ena fallet fick jag vänta 3 veckor innan vi genomgick "medicinsk missfallsbehandling" i andra fallet skötte kroppen det själv och störtblödningen kom ett dygn efteråt. Jag ska liksom vara beredd på katastrof hela tiden och det tär otroligt mycket. Jag kan ibland tänka att det inte alls behöver innebära att det är kört, men jag vet inte riktigt hur mycket jag orkar/kan intala mig det. På något sätt är det lättare att tänka att det nog är kört - hur destruktivt det än låter. Men visst, brösten ömmar, magen molvärker och är svullen (kvällarna är en uppvisning av mastodontmage), yr och andfådd...
    Vi har diskuterat om vi ska försöka få en tidigare tid och kolla hur det är där inne. Men jag vet inte om det skulle gör saken bättre. Jag försöker tänka vad som kan göra mest skada: att vänta i limbo eller att göra ett vul och inte se något (pga att det är för tidigt) eller se något och oroa sig för att det ändå var för tidigt för att man ska kunna säja något säkert.
    Ja, det var en lite inblick iaf

• Caribe

Ja fy infan vilken emotionell bergodalbana. Det är så hemskt att när man kämpat så länge så skall man inte kunna få slappna av och vara glad när man plussar utan då börjar nästa skräckperiod som nära nog tar knäcken på en! Vet inte heller vad som är bäst? Jag hade nog väntat till den 26:e så att man kan vara säker på att dom ser ngt. Skulle nog tycka det var värre att få höra otydliga spekulationer på gott och ont! Måtte tiden gå snabbt.....

• Sommar prinsessan

Ok Annars har de grymt snygga randiga på Midbec å katalog B-lounge.
    Spana in dem nästa gång du är hos din pappa! De har två i guld å bruna/ begiea nyanser. Löööv them! Tyvärr finns de ej med på nätet Men alla tapeter i den katalogen är helt fantastiskt vackra!!
    Vilken lyx att ha en pappa som säljer sånt.
    Vill han ha en dotter til

• Sommar prinsessan

Åh Infan. Känner så med dig. Är lessen i ögat för att vi här inne fått gå igenom så mycket så vi nästan bara mår dåligt när vi får ett +. Önskar dig inget hellre än att du skulle kunna vrida fram klockan till vul å där få se kotten å hjärtat slå!
    Kram

• Caribe

Sessan wow var inne och spanade och dom hade verkligen jättehäftiga tapeter
    Tyvärr så säljer inte min pappa Midbec annars hade jag nog fastnat för ngt hos dom!
    Döttrar står inte högt i kurs hos min pappa tyvärr, jag var visst rätt jobbig i tonåren och nu har han min sladdis syster som är ännu jobbigare (18 år)

• Maxie

Käraste infan, vilken olidlig väntan. Vet inte om ett hcg-blodprov vore ett alternativ? Nä, kanske inte. Men jag önskar såå att nåt kunde hjälpa dig att uthärda. Kram kram

• infan

Jag tror att det där med att göra ett tidigare vul var sambon försök att höra sig för om jag skullle vilja det. Jag tror inte jag vill det.
    Maxie: jag är så nipprig så jag vill inte ens göra ett test till eftersom jag tror att det skulle visa minus... I´m a basketcase!
    Tack för all omtanke tjejer!

Tapetsera om är Caribes plan för helgen, vad har ni andra för planer då?

• Ma Lu

Caribe: hihi, här i huset är uppdelningen följande: Maken snickrar (dvs. kör hårt med sticksåg, skruvdragare och andra häftigare grejs ) och jag målar och tapetserar för jag tycker om pillet och maken hatar det (antagligen för att han itne får köra maskiner ) Vår fondvägg har inte blivit bara för att jag inte bestämt om vi ska måla eller ha tapet och isf vilken färg/tapet... KAnske er beigeguldiga randtapet vore nåt!!!

Infan: låter som att knockning inte är receptet nu längre så här kommer en stooor rulle silvertejp istället Kraaaaam!!!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • xena

Vågad tapet Caribe, men jag tror att det blir jättesnyggt med rätt inredning till. Och du har ju otroligt skön smak så det kommer bli kanon! Själv har vi funderat på att tapetsera om i sovrummet i 1,5 ÅR men har ännu inte kommit längre än att vi har hittat tapeter som vi båda gillade. Fast OM vi skulle få ett ryck och sätta i gång, jaa då har det ju hunnit komma massa nytt snyggt så då börjar processen om med att försöka hitta en tapet som båda gillar. Så det är nog lika bra att låta bli .

Infan, jag förstår inte hur du orkar med...Det är verkligen en jätteinsats du och din man gör. Hoppas ni kan hitta glädjeämnen i vardagen som gör att ni härdar ut och när allt är över och ni har blivit föräldrar, att det var värt varenda tår. Håller tummarna krampaktigt, det bara måste få gå bra denna gång!!!

Helgplanerna är inte så många för mig. Maken och jag har just varit på en lång skogspromis med hundarna. Snön ligger vit på backen och just nu snöar det lätt. UNDERBART! -3 grader ungefär. Ska jobba i kväll och i morgon kväll/natt. På dagen i morgon så har jag/vi inget inplanerat. Joo jag ska och träna en sväng, men annars ska vi väl bara lata oss .

• Agronom

Infan tänker på dig och det h-e som du nu genomlider.. Att ta en minut i taget och unna dig själv att vara glad emellanåt kanske gör att du slappnar av något mer för det är ju jättejobbigt att gå och vara så spänd hela tiden. Finns det något som du kan göra/pyssla med som gör att du tänker på annat någon timme eller så?

Önskar för din skull att dagarna fram till den 26:te rinner iväg!

Svar på tråden VIHPS VIII