• Maskros67

VIHPS VIII

Detta är del åtta i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

• Svar på tråden VIHPS VIII
  • Mirren

Caribe, spännande med läkarbesök. Hoppas att ni får köra igång direkt i januari - i vilket fall så tror jag att 2009 kommer att bli ett fantastiskt år för er!
    Vad gäller FET försöker jag tänka som du säger. Jag hoppas också att syskonet kommer att bli likt Casimir, om vi nu har turen att lyckas. Samtidigt vet jag att frysstatistiken är sämre än för vanlig ET .  

• Caribe

Mirren jag såg på ngt tv program där det var en mamma vars ivf barn hade dött, tror det var flodvågen i Thailand, men är inte säker? Hur som helst så hade dom gjort FET med samma batch som det första barnet blev till från och dom lyckades bli gravida igen och det barnet var väldigt lik deras första barn, nästan skrämmande lik med tanke på omständigheterna.

Hur som helst vad jag vill komma till är att jag tror ni har goda chanser att bli gravida och att få ett barn som kommer likna Casimir väldigt mkt

Ja jag hoppas att 2009 kan få bli året......

• Sommar prinsessan

Halloj
    Vi ska ha fest med jobbet nästa fredag.
    Är det någon av er som har någon rolig typ frågesport?

• Ma Lu

Jag stod och höll i ett "tuttmemory" på designtorget som skojpresent till makens födelsedag men det var lite för dyrt för det i mitt tycke Lite för sexistiskt för en jobbfest då...

Så himla spännande Caribe! Hälsa de finska generna från mig Min syrras svägereska medicinerar som bäst inför deras ÄD Det tog knappt ett halvår att hitta passande donator för dem!

Å fy... Gråter(tänker på tsunamihistorien)

Förresten fikade jag med en granne igår och hon skulle hälsa på sin syster i helgen. SIn mycket äldre syster visade det sig för grannen är sladdis och föddes när hennes mamma var 44 år Hennes syster fick också sitt första och enda barn som 44-åring! En ljusglimt

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Kerpet1
    Caribe skrev 2008-11-13 12:35:21 följande:
    Mirren jag såg på ngt tv program där det var en mamma vars ivf barn hade dött, tror det var flodvågen i Thailand, men är inte säker? Hur som helst så hade dom gjort FET med samma batch som det första barnet blev till från och dom lyckades bli gravida igen och det barnet var väldigt lik deras första barn, nästan skrämmande lik med tanke på omständigheterna.
    Stämmer bra, Lille Viggo (som jag tror han hette) omkom i tsunamin, och jag glömmer aldrig när mamman var med i nyhetsmorgon och hade fått en son igen som var en kopia...
    Kan inte låta bli att tänka på att det finns två små "petter-kopior" i frysen på HS...

Kram på er alla förresten och Lycka till nästa vecka Caribe! Tänker på dig!

Hur mår Infan då?
  • Mirren

Hej tjejer!
    Hoppas allt är väl med er. Undrar också hur Infan mår! Själv ska jag skicka ett (eller rättare sagt "ytterligare ett") nytt manus av min avhandling till mina handledare idag. Usch, usch, usch! Är så stressad att jag nästan är illamående (tänk om man ändå hade haft ett roligt skäl till att vara illamående istället). Kram, kram 

• Caribe

Kerpet - ja du vet vad du får göra då, blir 4 barns mor

Undrar oxå hur det går för infan? Klättrar du på väggarna eller? 1 1/2 vecka till kontrollen!

Lycka till med din avhandling Mirren och ja om man skall må illa så finns det bara ett skäl som är ett gott skäl

MaLu ja jag har oxå fingrat på några mindre rumsrena saker på DesignTorget och bl.a såg jag det där memory spelet med tuttar Tack för din ljusglimt såna värmer och såklart skall jag hälsa de finska generna nästa vecka det skall bli mkt spännande, har börjat skriva ner frågor så jag inte glömmer! Tydligen är läkaren i Åbo väldigt karismatisk och uppskattar frågor, ska visst se ut lite som Åsa-Nisse ska bli kul att se Åbo oxå, har ju aldrig varit där!

Vad skönt det är med helg, i helgen skall vi tapetsera vårt sovrum med en ny fondvägg! Det är en smalrandig tapet med ränder av guld, beige, latte, vitt, creme om vartannat, ska bli spännande att se hur det blir! Ska även beställa en helt crazy fondvägg till vår matsal, det är som en gigantisk rosa orkide med massa text skrivet runt ikring (www.eco.se, tapeten ligger under eco wall)

Kram kram

• Ma Lu

Härligt med fondväggarna Caribe!!! Vill du komma hit och tapetsera vår hittills bara tänkta fondvägg i vardagsrummet också?

Åbo ja... stan är väl inte dökul och eftersom jag till skíllnad från "alla andra" finlandssvenskar inte har pluggat där (det enda helt svenskspråkiga universitetet i landet ligger ju där: Åbo Akademi) så känner jag inte stan så bra. Men om ni har tid kan en promenad i gamla stan eller i universitetskvarteren vara helt okej Annars är det ju runt torget det händer med affärere och så. Sen finns det också en svenskspråkig teater alldeles intill torget (i eller strax intill Hansahuset) som ni säkert kan få ett par biljetter till om ni vill

Infan: hoppas jag inte slog för hårt?!

Skämt åsido... hoppas du mår bra!!!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Sommar prinsessan

Godmorgon
    Caribe är fondväggen från Midbec???
    Jag har nämligen hittat den i rosa toner som jag vill ha som fondvägg i vårt sovrum.
    Har dock inte bestämt vilket håll vi ska ränderna på ännu
    Å den med orkiden är ju sååå himla häftig.

Svar på tråden VIHPS VIII